Roboti a auta podle sci-fi. Tesla je nařčena z příliš okaté inspirace

Vidíte tam nějakou podobnost?

Vidíte tam nějakou podobnost? | foto: I, Robot + Tesla

Režisér filmu Já, robot z roku 2004, Alex Proyas, obvinil Teslu z kopírování návrhů nedávno představených vozidel Cybercab a Robovan a humanoidního robota Optimus.

Tesla obviněna z kopírování

Proyas zveřejnil na síti X porovnání, na kterém jsou patrné podobnosti. „Elone, můžeš mi prosím vrátit mé návrhy designu?“, píše Alex Proyas ve svém příspěvku. Pro zmíněný film bylo ve spolupráci s automobilkou Audi navrženo autonomní vozidlo Audi RSQ, v němž cestoval herec Will Smith a které mohlo být inspirací modelu Cybercab.

Patrná je také podobnost mezi autonomní dodávkou ve filmu a Teslou Robovan. Inspirace dotyčným filmem je jasná také z názvu celé akce Tesly, pojmenované We, Robot (česky My, robot).

Proyasovi se na síti X dostalo nejen povzbudivých komentářů, ale také určité kritiky. Jak uvedl jeden z uživatelů, design humanoidních robotů v jeho filmu totiž vycházel z filmu Metropolis, autobusy jsou podobné lokomotivám z éry Art Deco a Düsenberg Coupé z roku 1939 mohlo být inspirací pro filmové automobily.

Podobnost s filmem Já, robot se nedá popřít

Podobnost s filmem Já, robot se nedá popřít | foto: Alex Proyas via X

Elon Musk dokáže překvapit i vlastní vývojáře

Počítačové efekty z filmového plátna se Elonu Muskovi nepodařilo oživit na sto procent. Dle informací agentury Bloomberg nepracovali roboti Optimus, které Tesla na akci využívala jako barmany a tanečníky, autonomně, ale údajně byli částečně řízeni na dálku.

V současné době to ale nelze ověřit. Na druhé straně je třeba uznat, že prototypy Optimus běžely bez problémů a fungovaly. Faktem ale je, že pohyby barmanů zřejmě vyžadovaly nějakou lidskou asistenci.

Bloomberg také píše, že použití humanoidních robotů na akci nebylo plánováno, dokud o něj nepožádal přímo Elon Musk. To se stalo až tři týdny před 10. říjnem, kdy se akce konala. Pozdní požadavek šéfa americké značky ale znamenal, že vývojáři neměli dostatek času na úpravy softwaru a proto bylo nutné částečně využít dálkové ovládání.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Roboti a auta podle sci-fi. Tesla je nařčena z příliš okaté inspirace

Vidíte tam nějakou podobnost?

Vidíte tam nějakou podobnost? | foto: I, Robot + Tesla

Režisér filmu Já, robot z roku 2004, Alex Proyas, obvinil Teslu z kopírování návrhů nedávno představených vozidel Cybercab a Robovan a humanoidního robota Optimus.

Tesla obviněna z kopírování

Proyas zveřejnil na síti X porovnání, na kterém jsou patrné podobnosti. „Elone, můžeš mi prosím vrátit mé návrhy designu?“, píše Alex Proyas ve svém příspěvku. Pro zmíněný film bylo ve spolupráci s automobilkou Audi navrženo autonomní vozidlo Audi RSQ, v němž cestoval herec Will Smith a které mohlo být inspirací modelu Cybercab.

Patrná je také podobnost mezi autonomní dodávkou ve filmu a Teslou Robovan. Inspirace dotyčným filmem je jasná také z názvu celé akce Tesly, pojmenované We, Robot (česky My, robot).

Proyasovi se na síti X dostalo nejen povzbudivých komentářů, ale také určité kritiky. Jak uvedl jeden z uživatelů, design humanoidních robotů v jeho filmu totiž vycházel z filmu Metropolis, autobusy jsou podobné lokomotivám z éry Art Deco a Düsenberg Coupé z roku 1939 mohlo být inspirací pro filmové automobily.

Podobnost s filmem Já, robot se nedá popřít

Podobnost s filmem Já, robot se nedá popřít | foto: Alex Proyas via X

Elon Musk dokáže překvapit i vlastní vývojáře

Počítačové efekty z filmového plátna se Elonu Muskovi nepodařilo oživit na sto procent. Dle informací agentury Bloomberg nepracovali roboti Optimus, které Tesla na akci využívala jako barmany a tanečníky, autonomně, ale údajně byli částečně řízeni na dálku.

V současné době to ale nelze ověřit. Na druhé straně je třeba uznat, že prototypy Optimus běžely bez problémů a fungovaly. Faktem ale je, že pohyby barmanů zřejmě vyžadovaly nějakou lidskou asistenci.

Bloomberg také píše, že použití humanoidních robotů na akci nebylo plánováno, dokud o něj nepožádal přímo Elon Musk. To se stalo až tři týdny před 10. říjnem, kdy se akce konala. Pozdní požadavek šéfa americké značky ale znamenal, že vývojáři neměli dostatek času na úpravy softwaru a proto bylo nutné částečně využít dálkové ovládání.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."