Rivian pracuje na elektrokole. Pomůže značce postavit se na nohy?
- Rivian potřebuje snížit náklady a zefektivnit výrobu
- Pomoci v tom má i vývoj nového elektrokola
- Automobilku musí opustit až 6 % zaměstnanců

Od výrobce elektrických SUV a pickupu Rivian je v poslední době možné spatřit náznaky rozšíření portfolia výroby. Kromě osobních vozidel by mohla americká automobilka vyrábět i elektrická kola. Tyto domněnky nyní ovšem končí s prohlášením ředitele společnosti, který oficiálně potvrzuje, že se na vývoji kola již skutečně pracuje.
Elektrokola jako nový trend výrobců aut
K potvrzení došlo na celofiremní poradě konané minulý pátek, informuje server Bloomberg. Byl to právě ředitel společnosti Rivian, kdo již dříve naznačil možné rozšíření i do tohoto odvětví. Že by nemuselo jít o pouhou fámu, navíc naznačovaly žádosti o registraci ochranné značky.
Rivian není jediným výrobcem automobilů, kteří se v poslední době věnují i vývoji elektrokol. Jejich počet totiž dokáže výrazně převýšit prodeje velkých čtyřkolových sourozenců. Stejným směrem se vydalo například i Porsche. Naděje na zvýšení prodejů navíc přichází v době, kdy se Rivianu příliš nedaří. Společnost oznámila, že s velkou pravděpodobností budou muset snížit počet zaměstnanců až o 6 %. Na vině je nutnost snížení výdajů.

Čtěte také: Toyota vyrobí elektrokolo, které oslní už samotnou konstrukcí, ale i dojezdem
I před navýšenou výrobu společnost dále trpí
Přitom výroba dvojice modelů Rivian R1T a R1S byla nedávno navýšena. Bez snížení nákladů se ale dlouhodobě vysoká výrobní čísla udržet nepovede. Oproti tomu je výroba jízdních kol s elektrickým pohonem efektivní jak z pohledu financí, tak i z hlediska vývoje a výroby. Nepodléhají tak přísným homologačním procesům, čímž i nepřímo snižují náklady na vývoj. Společnosti by toto odvětví mělo pomoci stabilizovat svojí pozici.
Především ve městech se navíc zvyšuje poptávka po alternativních způsobech přepravy a jizdní kola k nim neodmyslitelně patří. Samotní rezidenti si na velký počet vozidel stěžují. A to nejen kvůli produkovaným emisím, ale i rostoucí velikosti. Svým způsobem tak i velká, ač lokálně bezemisní, SUV od Rivianu nejsou v centrech měst tolik vítána. Mnoho samospráv podporuje eliminaci vozidel z center měst a nahrazují je malými a lehkými dopravními prostředky.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.