Automobilky v poslední době kromě svých běžných vozidel začínají nabízet i doplňkové dopravní prostředky. Někdy se jedná o čistě exkluzivní záležitost, jako například u elektrokoloběžky Bugatti, někdy jde o čistě praktickou věc, jako například jízdní kola značky Škoda. Tím druhým směrem se vydává i Toyota, i když její bicykly budou mít trochu jiné zaměření.
Jedním z důvodů, proč se v portfoliu výrobců automobilů objevují i jízdní kola a především ta elektrická, je podobný tomu, jako proč se aktuálně tolik rozvíjí alternativní způsob pohonu vozů. Automobilky si tím zvyšují počet potenciálních zákazníků. Navíc některé státy nabízí při pořízení elektrokola docela zajímavé bonusy nebo rovnou dotaci. To je třeba příklad Francie.
Právě ve spolupráci s francouzským výrobcem kol Douze navazuje spolupráci japonská automobilka Toyota. Jejich elektrické kolo si ale nepořídíte pro výlety po okolí. Toto nákladní kolo má sloužit především pro kurýry jako vozidlo „posledního kilometru“. Termínem last mile se označují kurýrní a logistické služby, které jsou přímo ve styku ze zákazníkem. Cílem nejen Evropské unie je dopravní prostředky v tomto styku co nejvíce elektrifikovat a obecně snížit lokální produkci emisí uhlíku.
Čtěte také: Nejsou díly. Toyota na nezvykle dlouhou dobu přeruší výrobu aut v Kolíně
Vozidlo si nejspíš brzy osvojí nějakou přezdívku, protože jejím plným názvem jej nikdo identifikovat nebude. Produkt spolupráce se nazývá Douze Cycles x Toyota Mobility Cargo bike. Otevřeně se dá říci, že zde si marketingové týmy s názvem příliš hlavu nelámaly. Pro milovníky zkratek by se přitom nabízelo třeba vcelku jednoduché DoToMo. Zájemci a fanoušci tak mají v tomto směru dveře otevřené.
Oproti běžně vyráběným modelům francouzské značky se ale tento „hybrid“ vyznačuje odlišným, vcelku stylovým, designem. Úložný prostor pojme až 100 kilogramů nákladu o maximální délce 85 centimetrů. Pro lepší stabilitu je nákladový box umístěný mezi jezdcem a předním kolem. Pokud by to ovšem pro některé doručovací služby byl příliš omezený prostor, je cargo kolo vybaveno i „tažným zařízením“.
Pokud byste si takové kolo chtěli pořídit pro vlastní potřebu, je možné box nahradit až trojicí dětských sedaček nebo jednou plnohodnotnou dospělou sedačkou. V každém případě jsou místa vždy vybavena bezpečnostním pásem. Srdcem elektrokola od Toyoty je elektromotor od taktéž japonské firmy Yamaha s nominálném výkonem 250 W.
Energii uchovává baterie o kapacitě 500 Wh s dojezdem kolem 100 kilometrů. Dojezd bude pochopitelně přímo ovlivněn převáženou hmotností nákladu. Cenová politika zatím nebyla zveřejněna. Předpokládané datum zahájení prodejů je nastaveno na září letošního roku.
Automobilky v poslední době kromě svých běžných vozidel začínají nabízet i doplňkové dopravní prostředky. Někdy se jedná o čistě exkluzivní záležitost, jako například u elektrokoloběžky Bugatti, někdy jde o čistě praktickou věc, jako například jízdní kola značky Škoda. Tím druhým směrem se vydává i Toyota, i když její bicykly budou mít trochu jiné zaměření.
Jedním z důvodů, proč se v portfoliu výrobců automobilů objevují i jízdní kola a především ta elektrická, je podobný tomu, jako proč se aktuálně tolik rozvíjí alternativní způsob pohonu vozů. Automobilky si tím zvyšují počet potenciálních zákazníků. Navíc některé státy nabízí při pořízení elektrokola docela zajímavé bonusy nebo rovnou dotaci. To je třeba příklad Francie.
Právě ve spolupráci s francouzským výrobcem kol Douze navazuje spolupráci japonská automobilka Toyota. Jejich elektrické kolo si ale nepořídíte pro výlety po okolí. Toto nákladní kolo má sloužit především pro kurýry jako vozidlo „posledního kilometru“. Termínem last mile se označují kurýrní a logistické služby, které jsou přímo ve styku ze zákazníkem. Cílem nejen Evropské unie je dopravní prostředky v tomto styku co nejvíce elektrifikovat a obecně snížit lokální produkci emisí uhlíku.
Čtěte také: Nejsou díly. Toyota na nezvykle dlouhou dobu přeruší výrobu aut v Kolíně
Vozidlo si nejspíš brzy osvojí nějakou přezdívku, protože jejím plným názvem jej nikdo identifikovat nebude. Produkt spolupráce se nazývá Douze Cycles x Toyota Mobility Cargo bike. Otevřeně se dá říci, že zde si marketingové týmy s názvem příliš hlavu nelámaly. Pro milovníky zkratek by se přitom nabízelo třeba vcelku jednoduché DoToMo. Zájemci a fanoušci tak mají v tomto směru dveře otevřené.
Oproti běžně vyráběným modelům francouzské značky se ale tento „hybrid“ vyznačuje odlišným, vcelku stylovým, designem. Úložný prostor pojme až 100 kilogramů nákladu o maximální délce 85 centimetrů. Pro lepší stabilitu je nákladový box umístěný mezi jezdcem a předním kolem. Pokud by to ovšem pro některé doručovací služby byl příliš omezený prostor, je cargo kolo vybaveno i „tažným zařízením“.
Pokud byste si takové kolo chtěli pořídit pro vlastní potřebu, je možné box nahradit až trojicí dětských sedaček nebo jednou plnohodnotnou dospělou sedačkou. V každém případě jsou místa vždy vybavena bezpečnostním pásem. Srdcem elektrokola od Toyoty je elektromotor od taktéž japonské firmy Yamaha s nominálném výkonem 250 W.
Energii uchovává baterie o kapacitě 500 Wh s dojezdem kolem 100 kilometrů. Dojezd bude pochopitelně přímo ovlivněn převáženou hmotností nákladu. Cenová politika zatím nebyla zveřejněna. Předpokládané datum zahájení prodejů je nastaveno na září letošního roku.