Nejsou díly. Toyota na nezvykle dlouhou dobu přeruší výrobu aut v Kolíně

  • Toyota Motor Manufacturing Czech Republic musí přerušit výrobu aut
  • Kolínský závod denně vyrábí 1 000 vozů
  • Od 1. února bude provoz na několik týdnů zcela zastaven
Toyota odstartovala v Kolíně výrobu modelu Yaris

Toyota v Kolíně vyrábí například populární model Yaris | foto: Toyota

Nedostatek komponent, nebo čipů nekončí. Nejen Škoda Auto a Hyundai, ale také Toyota (Toyota Motor Manufacturing Czech Republic – pozn. redakce), která vyrábí levná auta Toyota Aygo a Toyota Yaris v českém závodě v Kolíně, teď bude muset zcela zastavit výrobu, a to ne na zrovna krátkou dobu.

Toyota zastaví výrobu aut v Kolíně

„31. ledna zastavíme linky, celková doba zatím není známa, ale měla by to být větší část února. Důvodem je nedostatek dílů v dodavatelském řetězci s ohledem na komponenty do polovodičů,“ řekl Tomáš Paroubek, mluvčí Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic.

Poslední směna je naplánována na 31. ledna, od 1. února už tedy výroba nepoběží. Přesná délka plánovaného výpadku navíc není známa, ale větší část února může být 3 týdny, ale i případně více. A to už může být poměrně dost „promarněného“ času, který nebude jednoduché v průběhu roku dohánět.

Toyota, TMMCZ, výrobní závod, Kolín

Toyota má plně pod svou režií výrobní závod TMMCZ v Kolíně | foto: Toyota


Čtěte také: Čínská Gigafactory praská ve švech. Výroba je tak rychlá, že elektromobily není kam dávat


Nevyrobí se desetitisíce aut

Už v loňském roce řešila automobilka v Kolíně drobná zastavení výroby kvůli chybějícím komponentům. Tentokrát se to týká obou vyráběných modelů, tedy Aygo a Yaris. Těch se denně vyrábí zhruba 1 000, takže během zhruba 2-3 týdnů, kdy může být produkce zastavena, to znamená manko ve výši zhruba 14 až 21 tisíc aut.

Situace má být řešena tak, že zaměstnanci o svou mzdu nepřijdou. Podobně jako u předchozích odstávek chce firma zaměstnancům nabídnout dovolené, či konto pracovní doby. Připomeňme, že předloni v létě Toyota zcela zastavila výrobu na zhruba 5 týdnů, kvůli nedostatku čipů do palubní elektroniky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nejsou díly. Toyota na nezvykle dlouhou dobu přeruší výrobu aut v Kolíně

  • Toyota Motor Manufacturing Czech Republic musí přerušit výrobu aut
  • Kolínský závod denně vyrábí 1 000 vozů
  • Od 1. února bude provoz na několik týdnů zcela zastaven
Toyota odstartovala v Kolíně výrobu modelu Yaris

Toyota v Kolíně vyrábí například populární model Yaris | foto: Toyota

Nedostatek komponent, nebo čipů nekončí. Nejen Škoda Auto a Hyundai, ale také Toyota (Toyota Motor Manufacturing Czech Republic – pozn. redakce), která vyrábí levná auta Toyota Aygo a Toyota Yaris v českém závodě v Kolíně, teď bude muset zcela zastavit výrobu, a to ne na zrovna krátkou dobu.

Toyota zastaví výrobu aut v Kolíně

„31. ledna zastavíme linky, celková doba zatím není známa, ale měla by to být větší část února. Důvodem je nedostatek dílů v dodavatelském řetězci s ohledem na komponenty do polovodičů,“ řekl Tomáš Paroubek, mluvčí Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic.

Poslední směna je naplánována na 31. ledna, od 1. února už tedy výroba nepoběží. Přesná délka plánovaného výpadku navíc není známa, ale větší část února může být 3 týdny, ale i případně více. A to už může být poměrně dost „promarněného“ času, který nebude jednoduché v průběhu roku dohánět.

Toyota, TMMCZ, výrobní závod, Kolín

Toyota má plně pod svou režií výrobní závod TMMCZ v Kolíně | foto: Toyota


Čtěte také: Čínská Gigafactory praská ve švech. Výroba je tak rychlá, že elektromobily není kam dávat


Nevyrobí se desetitisíce aut

Už v loňském roce řešila automobilka v Kolíně drobná zastavení výroby kvůli chybějícím komponentům. Tentokrát se to týká obou vyráběných modelů, tedy Aygo a Yaris. Těch se denně vyrábí zhruba 1 000, takže během zhruba 2-3 týdnů, kdy může být produkce zastavena, to znamená manko ve výši zhruba 14 až 21 tisíc aut.

Situace má být řešena tak, že zaměstnanci o svou mzdu nepřijdou. Podobně jako u předchozích odstávek chce firma zaměstnancům nabídnout dovolené, či konto pracovní doby. Připomeňme, že předloni v létě Toyota zcela zastavila výrobu na zhruba 5 týdnů, kvůli nedostatku čipů do palubní elektroniky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."