Upravená Toyota Yaris GR ohromí nejen ostrým vzhledem, ale i vodíkovým pohonem

Matyáš Kunst
  • Toyota představila Toyotu Yaris GR s experimentálním vodíkovým motorem
  • Pod kapotou má řadový tříválec s upraveným vstřikováním paliva
  • Stejná pohonná jednotka je i v Corolle Sport

Jeden z nejlepších, ne-li v současnosti nejlepší hothatch experimentuje s alternativními pohony. Toyota představila svůj vodíkem poháněný spalovací motor v těle Toyoty Yaris GR. Tu samou technologii používá i experimentální Corolla Sport, která se pohybuje především na závodních okruzích. Tankování bude probíhat totožně jako u sériově vyráběné Toyoty Mirai.

Vodíková Toyota Yaris GR H2

Před několika dny jsme mohli být svědky představení nové sportovní verze Toyoty Yaris GR H2. Narozdíl od Toyoty Mirai však dřímá pod jeho kapotou řadový přeplňovaný tříválec G16E-GTS s objemem 1,6 litru, vstřikování a přívod je ale uzpůsoben právě pro použití vodíku.

Tento typ motoru je ve vývoji od roku 2017 a zatím ho najdeme pouze v jediném dalším vozem. Tím je Corolla Sport, která se od letošního května pravidelně účastní japonských motoristických soutěží, kde má za úkol vítězit a především zviditelnit alternativní pohony široké veřejnosti a ukázat jeho schopnosti.


Čtěte také: Američané přichází s revoluční výrobou vodíku, je daleko levnější a ekologičtější


Experimentální pohonná jednotka se už ohřála na okruzích

Toyota tak vychází z filozofie, kterou uplatňoval už její zakladatel Kiičiro Toyoda. Ten věřil, že pro to, aby byla automobilka úspěšná mezi běžnými uživateli se musí její vozy účastnit i automobilových závodů. Tímto způsobem najdou hranice vozidel a jejich vrcholné schopnosti.

První krok, tedy soutěžit a vyvíjet náš vodíkový motor, jsme učinili s mentálním postupem vyrovnat se se všemi výzvami. Dokáži si představit, že za 10 let budou věci vypadat o dost jinak, ale doufám, že se lidé dokáží ohlédnout a uvědomit si, jak jsme se s touto výzvou vypořádali a užívali si při tom každý okamžik,říká Akio Toyoda, prezident Toyota Motor Corporation.

Toyota se sériovou výrobou prozatím nepočítá. Přeci jen, jedná se stále o pouhý experiment v jeho ranných začátcích a ani infrastruktura není zdaleka tak bohatá, jak bychom si možná přáli.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články