V Nizozemsku se rozmáhá nový nešvar. Tato evropská země je známá především pro své sýry, tulipány a pro svojí posedlost cyklistikou. Jelikož v městech přibývá mnohem více elektrických kol, místní zloději se přizpůsobují novému trendu. Nejspíše vás napadá, že se zvyšuje počet odcizených e-biků. Skutečnost není tak daleko od pravdy. Místo celých kol ale mnohem častěji ubývá baterií.
Elektrokola se v posledních letech u Holanďanů stala neskutečně populární. Pro místní je cyklistika nejen praktická a dostupná, ale i zábavná. Díky tomu se to jimi na ulicích jen hemží. A to je pro chtivé ruce téměř zlatý důl. Reportáž serveru NL Times zmiňuje, že se v loňském roce ve srovnáním s předchozím zvýšil počet odcizení až trojnásobně (!).
V počtu baterií se jedná o čtyři a půl tisíce kusů. A to se bavíme pouze o nahlášené případy. Je pravděpodobné, že celkový počet případů byl ještě vyšší. Jenže ono se pak dá těžko divit, že si lupiči vyhlédli zrovna tuto součást. Hodnota jedné baterie se totiž může pohybovat i kolem 500 eur, v přepočtu 12 tisíc korun. A to je pouze odhadní hodnota udávaná bezpečnostními složkami. V případě odcizení celého kola bývá částka i dvojnásobná.
Čtěte také: Zloději se do Tesly Model Y dostanou během několika vteřin, v arzenálu mají nový trik
Nelze ovšem říci, že by s příchodem elektrokol zloději ztratili zájem o běžná jízdní kola. Jen je jejich úbytku ve srovnání s těmi motorem poháněnými méně nebo se o nich méně hovoří. Některé zdroje uvádí, že se k policii dostane sotva desetina ze skutečně provedených krádeží. Tato hodnota má zahrnovat jak částečné odcizení, tak i celkové bez rozdílu na způsob pohonu.
Mnoho těchto kol je již z továrny vybaveno chytrým cyklo počítačem, který v případě krádeže dokáže kolo lokalizovat. Jenže tyto funkce jsou často součástí právě tohoto počítače a nikoliv baterie. I proto je jejich mizející počet stále tak vysoký. Majitelé bez této bezpečnostní technologie mohou svůj dopravní prostředek vybavit dodatečnou ochranou v podobě přídavných bezpečnostních systémů. Nejlepší ochranou ale stále zůstane ostražitost a neustálý dohled na kolo. Lepší zabezpečení zatím nikdo nevymyslel.
V Nizozemsku se rozmáhá nový nešvar. Tato evropská země je známá především pro své sýry, tulipány a pro svojí posedlost cyklistikou. Jelikož v městech přibývá mnohem více elektrických kol, místní zloději se přizpůsobují novému trendu. Nejspíše vás napadá, že se zvyšuje počet odcizených e-biků. Skutečnost není tak daleko od pravdy. Místo celých kol ale mnohem častěji ubývá baterií.
Elektrokola se v posledních letech u Holanďanů stala neskutečně populární. Pro místní je cyklistika nejen praktická a dostupná, ale i zábavná. Díky tomu se to jimi na ulicích jen hemží. A to je pro chtivé ruce téměř zlatý důl. Reportáž serveru NL Times zmiňuje, že se v loňském roce ve srovnáním s předchozím zvýšil počet odcizení až trojnásobně (!).
V počtu baterií se jedná o čtyři a půl tisíce kusů. A to se bavíme pouze o nahlášené případy. Je pravděpodobné, že celkový počet případů byl ještě vyšší. Jenže ono se pak dá těžko divit, že si lupiči vyhlédli zrovna tuto součást. Hodnota jedné baterie se totiž může pohybovat i kolem 500 eur, v přepočtu 12 tisíc korun. A to je pouze odhadní hodnota udávaná bezpečnostními složkami. V případě odcizení celého kola bývá částka i dvojnásobná.
Čtěte také: Zloději se do Tesly Model Y dostanou během několika vteřin, v arzenálu mají nový trik
Nelze ovšem říci, že by s příchodem elektrokol zloději ztratili zájem o běžná jízdní kola. Jen je jejich úbytku ve srovnání s těmi motorem poháněnými méně nebo se o nich méně hovoří. Některé zdroje uvádí, že se k policii dostane sotva desetina ze skutečně provedených krádeží. Tato hodnota má zahrnovat jak částečné odcizení, tak i celkové bez rozdílu na způsob pohonu.
Mnoho těchto kol je již z továrny vybaveno chytrým cyklo počítačem, který v případě krádeže dokáže kolo lokalizovat. Jenže tyto funkce jsou často součástí právě tohoto počítače a nikoliv baterie. I proto je jejich mizející počet stále tak vysoký. Majitelé bez této bezpečnostní technologie mohou svůj dopravní prostředek vybavit dodatečnou ochranou v podobě přídavných bezpečnostních systémů. Nejlepší ochranou ale stále zůstane ostražitost a neustálý dohled na kolo. Lepší zabezpečení zatím nikdo nevymyslel.