Tesla staví 500kW Supercharger. Využije ho Cybertruck a budoucí modely

Pavel Škopek
Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4
Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4

V Kalifornii vyrostla první 500kW Tesla Supercharger stanice. Cybertruck díky ní nabije rychleji a síť je připravena na budoucí modely.

Tesla masivně navyšuje výkon Superchargerů

Cybertruck není běžné auto. Se svou masivní baterií a 800V architekturou potřebuje víc než jen standardní zásuvku a Tesla na to odpovídá po svém. V kalifornském Campbellu začala stavba první 500kW Supercharger stanice, která přináší dosud nejrychlejší nabíjení v rámci celé sítě Tesla. Na čínskou konkurenci, která již překonala hranici 1 MW, to sice zdaleka nestačí, pro Teslu to však znamená zásadní posun.

Stanice jako první využívá novou generaci výkonové elektroniky od Tesly. Ta umožní nabíjení až 500 kW, což je o 30 procent více oproti dosavadnímu maximu 325 kW na V3.5 stanicích. Tento výkon aktuálně podporuje pouze Cybertruck, jehož 123kWh baterie se díky tomu zvládne dobít znatelně rychleji. Ostatní modely Tesla (S, 3, X, Y) zůstávají na 250kW limitu, který platí i pro současné V3 a V4 nabíječky.

Z praktického hlediska zkrácení doby nabíjení zásadně zvyšuje využitelnost Cybertrucku při dálkových cestách, logistice i běžném provozu. Méně času stráveného u nabíječky znamená vyšší efektivitu. Nové stanice, ale zároveň připravují půdu pro budoucí modely, které budou konstruovány pro vyšší napětí i vyšší nabíjecí výkony. Síť se tím otevírá širšímu technologickému vývoji.

Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4 ve dne | foto: Tesla
Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4 ve dne | foto: Tesla

Více aut, menší skříně, rychlejší výstavba

Inovace se netýká jen výkonu, ale i fyzické infrastruktury. Nové napájecí skříně V4 zvládnou napájet až osm stojanů, což je dvojnásobek oproti skříním V3. Díky menším rozměrům a jednodušší instalaci lze nové stanice stavět rychleji, levněji a s nižší prostorovou náročností.

Tesla navrhla nový hardware s důrazem na spolehlivost, výkon i budoucí kompatibilitu. Integrovala do něj modernizované prvky známé z Megapacku a Megablocku. Skříně mají třikrát vyšší hustotu výkonu a zároveň nižší nároky na chlazení a řízení toku energie. Výsledkem je efektivnější provoz a vyšší spolehlivost celé nabíjecí infrastruktury, která bude zvládat vyšší provozní zátěž i růst počtu připojených vozidel.

Campbell je jen první krok. Díky výkonnějším komponentům může Tesla dál rozšiřovat síť Superchargerů, která bude připravena nejen na Cybertruck, ale i na nové generace elektromobilů včetně těch od ostatních výrobců.

Zdroj: Not a Tesla App


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články