Od představení elektrického crossoveru z dílny německé automobilky uplynula už opravdu dlouhá doba. V podstatě od první chvíle jsme se v redakci těšili na první svezení, kterého se nám dostalo teprve nyní. Při návrhu o jednodenní test jsme tedy ani na chvíli nezaváhali a nabídku s radostí přijali. Bohužel nám k celému testování tak úplně nevyšlo počasí, což ovšem zážitek z vozu nezkazilo. Jak tedy elektrický model EQA jezdí?
Než začneme s jízdními dojmy, tak se na chvíli zaměřme na design vozu a celou jeho koncepci. Model EQA vychází ze spalovací verze GLA, přičemž mezi hlavní rozdíly patří přední a zadní maska. Vozu určitě menší facelift v podobě stylingu EQ prospěl, na druhou stranu se zas o tak velké změny nejedná. Elektromobil však působí velmi prémiově, zajímavě a tak trochu jako menší EQC. Pokud tedy chcete elegantní auto na baterky, tak tohle může být váš vítěz.
Co musíme pochválit je pak jednoznačně interiér. Ten působí velice prémiovým dojmem, protože všude najdete výběr těch vůbec nejlepších dostupných materiálů. Stačí si rukou přejet po kůži, alcantaře nebo kožence a hned víte, odkud vítr fouká. Luxusní atmosféru pak doplňuje skvěle vyřešené podsvícení, které lze pochopitelně měnit na libovolnou barvu.
Za zmínku pak jistě stojí promakaný infotainment MBUX, který je vtipně umístěn ve voze pomocí dvou velkých obrazovek. Ty jsou “na oko” spojeny, nicméně jeden velký dlouhý displej nečekejte. Vyzdvihnout pak musíme grafické zpracování i rozlišení, které se jen tak někde nevidí. Mercedes si s tímto systémem opravdu vyhrál a jde to znát hned od prvního okamžiku, kdy si sjedete prstem po dotykové ploše na středovém panelu.
Měli jsme to štěstí, že jsme si vyzkoušeli základní motorizaci EQA 250 s pohonem přední nápravy a elektromotorem o síle 140 kW. Od takového stroje jsme pochopitelně nečekali žádné rychlostní zázraky, nicméně data na papíru vždy nemusí znamenat předurčený výsledek. Bylo pro nás tak příjemným překvapením, že se EQA dokázalo při rozjetí pořádně zvednout a ono udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy bylo cítit jako podstatně rychlejší.
Městský crossover se v Praze chová velmi živě a obratně, zvlášť, když si zvolíte sportovní režim. Plynový pedál se tak rázem přiostří a dává najevo, že i s malým elektromotorem se dá zahrát velké divadlo. Nemile nás ovšem překvapil způsob, kterým EQA přenáší svůj výkon na vozovku. Díky pohonu předních kol auto rádo hrabe a má problém pobrat instatní točivý moment, což nutně vyústí ve zbytečné snažení vozu o jakékoliv prudší zrychlení. Doporučujeme proto volbu klidnější jízdy nebo připlacení za pohon všech kol.
Co bychom byli za novináře, kdybychom se nezaměřili také na spotřebu. Tu sice nemůžeme vyhodnotit klasicky po týdenním testování, nicméně obrázek si lze udělat i za jediný den. V našem případě jsme EQA dostali v době, kdy bylo venku upršené počasí a okolo 10 °C. Ve městě jsme se tak nedostali na spotřebu energie pod 19,6 kWh na 100 kilometrů, což není žádný slavný výsledek. Dle takové metriky by byl vůz schopen urazit nějakých zhruba 350 kilometrů na jediné nabití.
Mírným překvapením pak byla dálniční spotřeba, která se díky dobré aerodynamice nepohybovala o tolik výše nežli u městské dopravy. Číslo se při měření zastavilo na spotřebě 23,5 kWh na 100 kilometrů. Ano, v rámci konkurentů se stále jedná o poněkud vyšší číslo, na druhou stranu EQA si na žádného spořílka nehraje. Reálně tak odhadujeme dojezd po dálnici okolo 280 kilometrů.
Musíme konstatovat, že se elektrické EQA řadí mezi ty povedenější elektromobily. Trochu nás mrzí nevyužitý potenciál elektroauta, přičemž tím největší prohřeškem je asi chybějící přední kufr. Zároveň bychom si dokázali představit větší odlišení od svého spalovacího bratříčka, modelu GLA. Stále je to ovšem ten “starý dobrý” Mercedes, který nabízí neskutečný komfort, výjimečné technologie a v neposlední řadě i jistý status. Zpracování je na prvotřídní úrovni a jde vidět, že automobilka promítla své letité zkušenosti do něčeho nového. A kdo ví, snad se brzy dočkáme i verze s předním kufrem!
Tak či onak, dostali jsme se na samotný závěr testování. Doufáme, že se vám malá ochutnávka modelu EQA líbila a my se v redakci nemůžeme dočkat, až jej řádně otestujeme skrze celý týden a sepíšeme podrobný článek. Rádi bychom se taktéž zaměřili na test aplikace, kterou Mercedes k vozu nabízí.
Konstrukce | crossover, rozměry: 4463 × 1834 × 1620 mm, hmotnost: 2040 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | celkově 140 kW/375 Nm, z 0 na 100 za 8,9 s, max. 160 km/h |
Baterie | Li-Ion, 79 kWh (využitelných 66,5 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 100 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS/Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 20 kWh/100 km, dojezd: až 486 km (NEDC)/až 426 km (WLTP) |
Výbava a technologie | ohromný multimediální displej, ambientní osvětlení interiéru |
Cena a dostupnost | 1 275 340 Kč, jaro 2021 |
A jaký je Váš názor na elektrický model EQA? Podělte se o názor v diskuzi!
Od představení elektrického crossoveru z dílny německé automobilky uplynula už opravdu dlouhá doba. V podstatě od první chvíle jsme se v redakci těšili na první svezení, kterého se nám dostalo teprve nyní. Při návrhu o jednodenní test jsme tedy ani na chvíli nezaváhali a nabídku s radostí přijali. Bohužel nám k celému testování tak úplně nevyšlo počasí, což ovšem zážitek z vozu nezkazilo. Jak tedy elektrický model EQA jezdí?
Než začneme s jízdními dojmy, tak se na chvíli zaměřme na design vozu a celou jeho koncepci. Model EQA vychází ze spalovací verze GLA, přičemž mezi hlavní rozdíly patří přední a zadní maska. Vozu určitě menší facelift v podobě stylingu EQ prospěl, na druhou stranu se zas o tak velké změny nejedná. Elektromobil však působí velmi prémiově, zajímavě a tak trochu jako menší EQC. Pokud tedy chcete elegantní auto na baterky, tak tohle může být váš vítěz.
Co musíme pochválit je pak jednoznačně interiér. Ten působí velice prémiovým dojmem, protože všude najdete výběr těch vůbec nejlepších dostupných materiálů. Stačí si rukou přejet po kůži, alcantaře nebo kožence a hned víte, odkud vítr fouká. Luxusní atmosféru pak doplňuje skvěle vyřešené podsvícení, které lze pochopitelně měnit na libovolnou barvu.
Za zmínku pak jistě stojí promakaný infotainment MBUX, který je vtipně umístěn ve voze pomocí dvou velkých obrazovek. Ty jsou “na oko” spojeny, nicméně jeden velký dlouhý displej nečekejte. Vyzdvihnout pak musíme grafické zpracování i rozlišení, které se jen tak někde nevidí. Mercedes si s tímto systémem opravdu vyhrál a jde to znát hned od prvního okamžiku, kdy si sjedete prstem po dotykové ploše na středovém panelu.
Měli jsme to štěstí, že jsme si vyzkoušeli základní motorizaci EQA 250 s pohonem přední nápravy a elektromotorem o síle 140 kW. Od takového stroje jsme pochopitelně nečekali žádné rychlostní zázraky, nicméně data na papíru vždy nemusí znamenat předurčený výsledek. Bylo pro nás tak příjemným překvapením, že se EQA dokázalo při rozjetí pořádně zvednout a ono udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy bylo cítit jako podstatně rychlejší.
Městský crossover se v Praze chová velmi živě a obratně, zvlášť, když si zvolíte sportovní režim. Plynový pedál se tak rázem přiostří a dává najevo, že i s malým elektromotorem se dá zahrát velké divadlo. Nemile nás ovšem překvapil způsob, kterým EQA přenáší svůj výkon na vozovku. Díky pohonu předních kol auto rádo hrabe a má problém pobrat instatní točivý moment, což nutně vyústí ve zbytečné snažení vozu o jakékoliv prudší zrychlení. Doporučujeme proto volbu klidnější jízdy nebo připlacení za pohon všech kol.
Co bychom byli za novináře, kdybychom se nezaměřili také na spotřebu. Tu sice nemůžeme vyhodnotit klasicky po týdenním testování, nicméně obrázek si lze udělat i za jediný den. V našem případě jsme EQA dostali v době, kdy bylo venku upršené počasí a okolo 10 °C. Ve městě jsme se tak nedostali na spotřebu energie pod 19,6 kWh na 100 kilometrů, což není žádný slavný výsledek. Dle takové metriky by byl vůz schopen urazit nějakých zhruba 350 kilometrů na jediné nabití.
Mírným překvapením pak byla dálniční spotřeba, která se díky dobré aerodynamice nepohybovala o tolik výše nežli u městské dopravy. Číslo se při měření zastavilo na spotřebě 23,5 kWh na 100 kilometrů. Ano, v rámci konkurentů se stále jedná o poněkud vyšší číslo, na druhou stranu EQA si na žádného spořílka nehraje. Reálně tak odhadujeme dojezd po dálnici okolo 280 kilometrů.
Musíme konstatovat, že se elektrické EQA řadí mezi ty povedenější elektromobily. Trochu nás mrzí nevyužitý potenciál elektroauta, přičemž tím největší prohřeškem je asi chybějící přední kufr. Zároveň bychom si dokázali představit větší odlišení od svého spalovacího bratříčka, modelu GLA. Stále je to ovšem ten “starý dobrý” Mercedes, který nabízí neskutečný komfort, výjimečné technologie a v neposlední řadě i jistý status. Zpracování je na prvotřídní úrovni a jde vidět, že automobilka promítla své letité zkušenosti do něčeho nového. A kdo ví, snad se brzy dočkáme i verze s předním kufrem!
Tak či onak, dostali jsme se na samotný závěr testování. Doufáme, že se vám malá ochutnávka modelu EQA líbila a my se v redakci nemůžeme dočkat, až jej řádně otestujeme skrze celý týden a sepíšeme podrobný článek. Rádi bychom se taktéž zaměřili na test aplikace, kterou Mercedes k vozu nabízí.
Konstrukce | crossover, rozměry: 4463 × 1834 × 1620 mm, hmotnost: 2040 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | celkově 140 kW/375 Nm, z 0 na 100 za 8,9 s, max. 160 km/h |
Baterie | Li-Ion, 79 kWh (využitelných 66,5 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 100 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS/Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 20 kWh/100 km, dojezd: až 486 km (NEDC)/až 426 km (WLTP) |
Výbava a technologie | ohromný multimediální displej, ambientní osvětlení interiéru |
Cena a dostupnost | 1 275 340 Kč, jaro 2021 |
A jaký je Váš názor na elektrický model EQA? Podělte se o názor v diskuzi!