Řidiči nového BMW mohou jezdit po německé dálnici bez rukou na volantu

Luboš Srb
  • Nové BMW řady 5 je prvním vozem, který dostal výjimku
  • Řidiči mohou po německých dálnicích jezdit do 130 km/h bez rukou na volantu
  • O řízení se postará čistě autopilot
BMW i5 eDrive40
BMW i5 eDrive40

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) nyní BMW Group udělil příslušné výjimky. To znamená, že zákazníci budou moci již brzy v novém BMW řady 5 Sedan využívat nový Dálniční asistent od BMW. Ten jim umožní sundat ruce z volantu a umístit je během jízdy do pohodlné polohy. Nejnovější verzi Dálničního asistentu doplní také světová novinka: Aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu s potvrzováním pohledem.

Pětkové BMW je technologicky na špičce

Svými rozhodnutími úřad KBA potvrzuje bezpečnou a spolehlivou funkčnost dálničního asistentu i aktivního asistentu pro změnu jízdního pruhu nového BMW řady 5 Sedan. BMW Dálniční asistent, který do rychlosti 130 km/h kromě kontroly rychlosti a vzdálenosti přebírá také úkoly spojené s řízením, je již nabídce v USA a Kanadě. Tam je již k dispozici mimo jiné v luxusním BMW řady 7 Sedan. V Německu tak bude nové BMW řady 5 Sedan prvním vozem, který nabídne mimořádně intenzivní zážitek z poloautomatické jízdy.

Nový Dálniční asistent od BMW umožňuje na vhodných silnicích (jeho dostupnost se zobrazuje na přístrojovém panelu) v rychlostech do 130 km/h řidiči na delší dobu sundat ruce z volantu. Musí přitom pozorně sledovat provoz a být neustále schopen opět převzít řízení. Pozornost řidiče je průběžné sledována inteligentní kamerou.

BMW i5 M60 xDrive interiér
BMW i5 M60 xDrive interiér

Čtěte také: Nové BMW i7 M70 xDrive je tu. Jaká je elektrická limuzína se sportovními geny?


Autopilot také dokáže měnit pruhy

Během poloautomatické jízdy dokáže nové BMW řady 5 Sedan také měnit jízdní pruhy, aniž by řidič musel znovu dávat ruce na volant. Umožňuje to aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu fungující v rychlostech od 60 do 180 km/h. Systém automaticky navrhne změnu jízdního pruhu a řidič ji může potvrdit cíleným pohledem do příslušného vnějšího zpětného zrcátka.

Kombinace nového dálničního asistentu a aktivního asistentu pro změnu jízdního pruhu nabízí v novém BMW řady 5 Sedan světově unikátní úroveň interakce mezi člověkem a automobilem. Jde o výsledek kombinace nového softwaru, výkonné výpočetní platformy a vysokorychlostního spojení standardem 5G s cloudem BMW.

Do celku je třeba přičíst také kamery, stejně jako ultrazvukové a radarové senzory nejnovější generace. „Živá“ HD mapa s přesnými trajektoriemi tras, která je trvale synchronizována s přesnou lokalizací pomocí GPS, a technologie 360° senzorů zajistí přesné určení polohy a monitorování okolního prostředí. Pravidelné dálkové aktualizace softwaru zajišťují, že funkční software i HD mapa jsou vždy aktuální.


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články