BMW i5 je tu! Má brutální výkon, dojezd až 582 km, cena začíná na 1,75 milionu
- Nové BMW i5 je oficiálně představeno
- Manažerský sedan pětkové řady je poprvé i plně elektrický
- Specifikacemi rozhodně zaujme, ať už jde o výkon, dojezd, či nabíjení

Pětkový bavorák přichází již v osmé generaci a je to změna, která se rozhodně zapisuje do historie. Vůbec poprvé je totiž BMW řady 5 v plně elektrické variantě, tedy elektromobilu. Nechybí však ani spalovací verze, včetně plug-in hybridu.
Novinku snad ani nejde popsat lépe, než jak to dokázala automobilka sama: „Osmá generace BMW řady 5 je i nadále symbolem vyspělých technologií v kombinaci se sportovně elegantním designem a charakteristickou radostí z jízdy.“
BMW i5 nadchne už designem
Nejnovější BMW bude na silnicích nepřehlédnutelné. Model i5 má velmi čistý designový styl, který je přitom ještě dynamičtější, než u předchozí generace. A ano, ani tentokrát nechybí legendární ledvinky, které je navíc možné mít za příplatek osvětlené (BMW Iconic Glow), abyste je mohli dávat na odiv doslova ve dne v noci a mít ještě sportovnější vzhled.
- BMW i5 eDrive40
- BMW i5 M60 xDrive
Čtěte také: Elektřina zvítězí nad benzínem. Budoucnost ostré řady BMW M je prý jasná
Manažerský sedan ještě povyrostl
Nové pětkové BMW bez ohledu na typ pohonu je ještě větší, než předchůdci. Auto narostlo prakticky do všech stran, a sice do délky o 97 mm na 5,06 m, do šířky o 32 mm na 1,9 m, a do výšky o 36 mm na 1,515 m. Rozvor byl prodloužen o 20 mm na 2,995 m, což má zvýšit komfort zejména na zadních sedadlech.
BMW i5 je tu ve dvou variantách – eDrive40 a M60 xDrive
A teď to, co vás možná zajímá ze všeho nejvíce. Tím jsou nabízené varianty elektromobilu BMW i5 a jejich specifikace. Na výběr je zatím ze dvou verzí, které se liší samozřejmě výkonem a dojezdem. Naopak disciplína zvaná nabíjení je pro oba modely stejná – vůz nabijete přes wallbox doma výkonem 7/22 kW, na veřejných rychlonabíječkách potom výkonem až 205 kW. U obou verzí také byla použita 400V architektura.

BMW i5 eDrive 40
Základní varianta BMW i5 eDrive 40 má výkon až 250 kW (340 koní)/400 Nm, díky čemuž zrychlí z nuly na sto za 6 sekund a maximálka je 193 km/h. Baterie uložená v podvozku má kapacitu 81,2 kWh (využitelných), dojezd je 497 až 582 km dle normy WLTP.
- BMW i5
- BMW i5 eDrive40 zezadu
BMW i5 M60 xDrive
Vyšší varianta BMW i5 M60 xDrive disponuje výkonem až 442 kW (601 koní)/795 Nm, což vylepšuje jeho schopnost zrychlit z 0-100 za pouhých 3,8 sekundy a maximální rychlost je až 230 km/h. Baterie má kapacitu taktéž 81,2 kWh (využitelných), ovšem zde je dojezd kvůli vyššímu výkonu o něco kratší, a sice 455 až 516 km dle normy WLTP.
- BMW i5 M60 xDrive zepředu
- BMW i5 M60 xDrive zezadu
Jistou odlišností mezi oběma variantami je také součinitel aerodynamického odporu, které je u základního modelu jen 0,23, kdežto u výkonnější verze je to 0,25. I to má samozřejmě jistý vliv na rozdíly, které se týkají zrychlení, či dojezdu.
Cena a dostupnost
Od dnešního dne je již možné nové BMW i5 objednávat u dealerů v České republice, přičemž první dodávky zákazníkům jsou v plánu během října letošního roku. Až později se dostane na pětkové BMW se spalovacími motory, resp. s plug-in hybridní technikou. Elektromobil tedy dostal u bavorské stáje jasnou přednost a má ukázat, že je elektrická varianta technologicky pomyslným vrcholem a hlavně budoucností značky.
- Interiér BMW i5 eDrive40
- Zadní sedadla v BMW i5 eDrive40
- Interiér BMW i5 M60 xDrive
- Zadní sedadla v BMW i5 M60 xDrive
Varianty a jejich ceny
- BMW i5 eDrive40 – od 1 749 800 Kč
- BMW i5 M60 xDrive – od 2 523 300 Kč
Pro srovnání, cena spalovací varianty začíná na částce 1 467 700 Kč.
Video
Jak se vám nové BMW i5 líbí a co na něj říkáte? Napište nám do diskuze pod článkem.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.