BMW i5 je tu! Má brutální výkon, dojezd až 582 km, cena začíná na 1,75 milionu

Luboš Srb
  • Nové BMW i5 je oficiálně představeno
  • Manažerský sedan pětkové řady je poprvé i plně elektrický
  • Specifikacemi rozhodně zaujme, ať už jde o výkon, dojezd, či nabíjení
BMW i5 eDrive40
BMW i5 eDrive40

Pětkový bavorák přichází již v osmé generaci a je to změna, která se rozhodně zapisuje do historie. Vůbec poprvé je totiž BMW řady 5 v plně elektrické variantě, tedy elektromobilu. Nechybí však ani spalovací verze, včetně plug-in hybridu.

Novinku snad ani nejde popsat lépe, než jak to dokázala automobilka sama: „Osmá generace BMW řady 5 je i nadále symbolem vyspělých technologií v kombinaci se sportovně elegantním designem a charakteristickou radostí z jízdy.“

BMW i5 nadchne už designem

Nejnovější BMW bude na silnicích nepřehlédnutelné. Model i5 má velmi čistý designový styl, který je přitom ještě dynamičtější, než u předchozí generace. A ano, ani tentokrát nechybí legendární ledvinky, které je navíc možné mít za příplatek osvětlené (BMW Iconic Glow), abyste je mohli dávat na odiv doslova ve dne v noci a mít ještě sportovnější vzhled.


Čtěte také: Elektřina zvítězí nad benzínem. Budoucnost ostré řady BMW M je prý jasná


Manažerský sedan ještě povyrostl

Nové pětkové BMW bez ohledu na typ pohonu je ještě větší, než předchůdci. Auto narostlo prakticky do všech stran, a sice do délky o 97 mm na 5,06 m, do šířky o 32 mm na 1,9 m, a do výšky o 36 mm na 1,515 m. Rozvor byl prodloužen o 20 mm na 2,995 m, což má zvýšit komfort zejména na zadních sedadlech.

BMW i5 je tu ve dvou variantách – eDrive40 a M60 xDrive

A teď to, co vás možná zajímá ze všeho nejvíce. Tím jsou nabízené varianty elektromobilu BMW i5 a jejich specifikace. Na výběr je zatím ze dvou verzí, které se liší samozřejmě výkonem a dojezdem. Naopak disciplína zvaná nabíjení je pro oba modely stejná – vůz nabijete přes wallbox doma výkonem 7/22 kW, na veřejných rychlonabíječkách potom výkonem až 205 kW. U obou verzí také byla použita 400V architektura.

BMW i5 eDrive40 nabíjení Ionity
BMW i5 eDrive40 nabíjení Ionity

BMW i5 eDrive 40

Základní varianta BMW i5 eDrive 40 má výkon až 250 kW (340 koní)/400 Nm, díky čemuž zrychlí z nuly na sto za 6 sekund a maximálka je 193 km/h. Baterie uložená v podvozku má kapacitu 81,2 kWh (využitelných), dojezd je 497 až 582 km dle normy WLTP.

BMW i5 M60 xDrive

Vyšší varianta BMW i5 M60 xDrive disponuje výkonem až 442 kW (601 koní)/795 Nm, což vylepšuje jeho schopnost zrychlit z 0-100 za pouhých 3,8 sekundy a maximální rychlost je až 230 km/h. Baterie má kapacitu taktéž 81,2 kWh (využitelných), ovšem zde je dojezd kvůli vyššímu výkonu o něco kratší, a sice 455 až 516 km dle normy WLTP.

Jistou odlišností mezi oběma variantami je také součinitel aerodynamického odporu, které je u základního modelu jen 0,23, kdežto u výkonnější verze je to 0,25. I to má samozřejmě jistý vliv na rozdíly, které se týkají zrychlení, či dojezdu.

Cena a dostupnost

Od dnešního dne je již možné nové BMW i5 objednávat u dealerů v České republice, přičemž první dodávky zákazníkům jsou v plánu během října letošního roku. Až později se dostane na pětkové BMW se spalovacími motory, resp. s plug-in hybridní technikou. Elektromobil tedy dostal u bavorské stáje jasnou přednost a má ukázat, že je elektrická varianta technologicky pomyslným vrcholem a hlavně budoucností značky.

Varianty a jejich ceny

  • BMW i5 eDrive40 – od 1 749 800 Kč
  • BMW i5 M60 xDrive – od 2 523 300 Kč

Pro srovnání, cena spalovací varianty začíná na částce 1 467 700 Kč.

Video

Jak se vám nové BMW i5 líbí a co na něj říkáte? Napište nám do diskuze pod článkem.


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články