Když se Elon Musk během návštěvy v Číně setkal se zakladatelem největší světové bateriové společnosti, hovořili otevřeně o technologiích obou společností. Robin Zeng byl ovšem překvapený, když se dozvěděl více o ambiciózním plánu Muska svěřit většinu práce cylindrickým bateriím 4680. K jejich použití je ředitel CATLu velmi skeptický.
V rozhovoru pro Reuters se spoluzakladatel Tesly vyjadřoval velmi opatrně. Musk byl velmi zaskočený, když se dozvěděl o výrobě a technologiích čínské společnosti. Zengovi to dalo jasný obrázek toho, že nejbohatší muž světa neví o bateriích téměř nic. Jeho rozhodnutí a sázka na jeden typ baterií je prý velmi odvážná. Z úst mnoha lidí by se takové tvrzení nejspíše zdálo jako velmi odvážné, ovšem vzhledem k postavení CATLu lze těmto výrokům více než věřit.
Bateriový článek 4680, který chce Tesla používat ve většině svých modelů včetně Cybertrucku, má poskytnout až pětinásobek kapacity oproti běžným článkům. V září navíc Tesla oznámila dosažení úžasného milníku 100 milionů vyrobených článků. Baterie jsou ale stále zatím drahé na výrobu a potýkají se i s dalšími potížemi. Musk proto dal svým inženýrům ultimátum, ve kterém musí všechny potíže i výši nákladů vyřešit do konce letošního roku. Co se stane, pokud se cíl nepodaří naplnit, můžeme ale jen odhadovat.
CATL se s takovými potížemi ale nesetkal a proto se jejich baterie montují nejen do zmíněné Tesly, ale i do elektromobilů Fordu a mnoha dalších vozidel jiných značek. Aktuálně jsou nejvíce populární články postavené na chemii LFP. CATL se navíc profiluje jako specialista této technologie.
Zmíněné bateriové články od firmy CATL nedosahují takové efektivity ani dojezdu jako cylindrické 4680, zato jsou výrazně levnější. Robin Zeng Muska v bateriovém sektoru velmi sepsul. Naopak v oblasti čipů, hardwaru i řídících systémů mu musel smeknout. Z mechanického hlediska je Tesla skutečně světovou špičkou.
Co ovšem nemohl Zeng přehlédnout, jsou Muskovy příliš krátké časové horizonty pro plnění slibů. Zmínil množství termínů, které Musk zveřejňuje především ve spojitosti s autonomním systémem FSD. Pokud si je vědom, že příprava takové záležitosti potrvá nejméně pět let, neměl by slibovat dodání během dvou.
Ředitel Tesly se obhajoval ve smyslu, že dřívější termíny mají za cíl zatlačit na vývojáře k dřívějšímu dodání. On sám prý naivně ambiciózní není.
Když se Elon Musk během návštěvy v Číně setkal se zakladatelem největší světové bateriové společnosti, hovořili otevřeně o technologiích obou společností. Robin Zeng byl ovšem překvapený, když se dozvěděl více o ambiciózním plánu Muska svěřit většinu práce cylindrickým bateriím 4680. K jejich použití je ředitel CATLu velmi skeptický.
V rozhovoru pro Reuters se spoluzakladatel Tesly vyjadřoval velmi opatrně. Musk byl velmi zaskočený, když se dozvěděl o výrobě a technologiích čínské společnosti. Zengovi to dalo jasný obrázek toho, že nejbohatší muž světa neví o bateriích téměř nic. Jeho rozhodnutí a sázka na jeden typ baterií je prý velmi odvážná. Z úst mnoha lidí by se takové tvrzení nejspíše zdálo jako velmi odvážné, ovšem vzhledem k postavení CATLu lze těmto výrokům více než věřit.
Bateriový článek 4680, který chce Tesla používat ve většině svých modelů včetně Cybertrucku, má poskytnout až pětinásobek kapacity oproti běžným článkům. V září navíc Tesla oznámila dosažení úžasného milníku 100 milionů vyrobených článků. Baterie jsou ale stále zatím drahé na výrobu a potýkají se i s dalšími potížemi. Musk proto dal svým inženýrům ultimátum, ve kterém musí všechny potíže i výši nákladů vyřešit do konce letošního roku. Co se stane, pokud se cíl nepodaří naplnit, můžeme ale jen odhadovat.
CATL se s takovými potížemi ale nesetkal a proto se jejich baterie montují nejen do zmíněné Tesly, ale i do elektromobilů Fordu a mnoha dalších vozidel jiných značek. Aktuálně jsou nejvíce populární články postavené na chemii LFP. CATL se navíc profiluje jako specialista této technologie.
Zmíněné bateriové články od firmy CATL nedosahují takové efektivity ani dojezdu jako cylindrické 4680, zato jsou výrazně levnější. Robin Zeng Muska v bateriovém sektoru velmi sepsul. Naopak v oblasti čipů, hardwaru i řídících systémů mu musel smeknout. Z mechanického hlediska je Tesla skutečně světovou špičkou.
Co ovšem nemohl Zeng přehlédnout, jsou Muskovy příliš krátké časové horizonty pro plnění slibů. Zmínil množství termínů, které Musk zveřejňuje především ve spojitosti s autonomním systémem FSD. Pokud si je vědom, že příprava takové záležitosti potrvá nejméně pět let, neměl by slibovat dodání během dvou.
Ředitel Tesly se obhajoval ve smyslu, že dřívější termíny mají za cíl zatlačit na vývojáře k dřívějšímu dodání. On sám prý naivně ambiciózní není.