Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Revoluce v bezpečnosti nových aut? Země EU schválily změny

  |  Martin Skořepa  |  13 komentářů

Mohla by to být revoluce v oblasti bezpečnosti srovnatelná se zavedením bezpečnostních pásů. Země EU totiž schválily významný balíček opatření pro bezpečnost silničního provozu, jejichž cílem je snížit na polovinu počet usmrcených a těžce zraněných osob na silnicích do roku 2030.

V hlavní roli, jak se má dosáhnout zvýšené bezpečnosti u nových vozidel, mají být pokročilé technologie. Ty totiž dokážou zabránit následkům dopravních nehod na životech a zdraví. Doposud jsou k dispozici pouze u některých modelů, většinou jako příplatková výbava. V budoucnu by se ale měly díky legislativě stát standardem pro všechna nově vyráběná vozidla, což by bylo jistě pro bezpečnost revoluční, možná opravdu podobně jako zavedení bezpečnostních pásů.

Každopádně zatím byly návrhy schváleny 28 členskými státy EU a na řadě je nyní ještě schválení Evropským parlamentem. Konkrétně je potřeba, aby závěrečné návrhy byly schváleny institucemi EU po formálním hlasování ve výborech Evropského parlamentu pro vnitřní trh (IMCO) a dopravu (TRAN), které se očekávají na počátku příštího roku. V pondělí vyjádří postoj k souvisejícímu návrhu ministři dopravy EU a bude záležet, jestli nebudou chtít některé věci přepracovat. Protože připravit se na nová pravidla nemusí být pro každou automobilku jednoduché a firmy bude stát peníze.

“Výrobci automobilů neúnavně bojují za oslabení návrhů tím, že odstraňují klíčové technologie pro záchranu lidských životů, jako je Inteligentní rychlostní asistence (ISA), snaží se také zabránit, aby nákladní automobily měly větší okna pro zlepšení viditelnosti chodců a cyklistů. Uvedené příklady by měly bezprostřední vliv na fatální následky dopravních nehod. Pokud bude tato legislativa schválena Evropským parlamentem ve formě, která byla navržena, zabrání tomu, aby bylo na silnicích usmrceno 25 000 lidí – pro bezpečnost silničního provozu se tak jedná o významný krok vpřed.” řekl Antonio Avenoso, výkonný ředitel Evropské rady pro bezpečnost dopravy (ETSC).

Navržená opatření

  • pokročilé nouzové brzdění (osobní vozidla),
  • snadná instalace alkoholových zámků (osobní vozidla, dodávky, nákladní vozidla, autobusy),
  • detekce rozpoznání únavy (osobní vozidla, dodávky, nákladní vozidla, autobusy),
  • rozpoznávání / prevence (osobní vozidla, dodávky, nákladní vozidla, autobusy),
  • datový záznam o nehodách (osobní vozidla a dodávky),
  • signál nouzového zastavení (osobní vozidla, dodávky, nákladní vozidla, autobusy),
  • zlepšené bezpečnostní pásy – zkouška nárazu čelní ochrany cestujících v celé šířce (osobní vozidla, dodávky),
  • bezpečnostní sklo – rozšíření zóny v případě nárazu hlavy chodce nebo cyklisty (osobní vozidla, dodávky),
  • inteligentní přizpůsobení rychlosti (osobní vozidla, dodávky, autobusy),
  • asistence při řízení v jízdních pruzích (osobní vozidla, dodávky),
  • ochrana před bočním nárazem (osobní vozidla, dodávky),
  • reverzní kamera nebo detekční systém (osobní vozidla, dodávky, nákladní vozidla, autobusy),
  • systém sledování tlaku v pneumatikách (dodávky, autobusy),
  • zjišťování a varování před zranitelnými účastníky silničního provozu v přední a boční části vozidla (nákladní vozidla, autobusy),
  • zlepšení přímého výhledu z pozice řidiče na zranitelné účastníky silničního provozu (nákladní vozidla, autobusy),
ŠTÍTKY:, ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
8 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
Co prosím!?PetrMartinPetrVLK Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Mirek
Mirek

Uz jsem zjistil proc se budou vyrabet elektro auta,budou draha a ubude tim aut na silnicich. Mnoho ridicu na ne nebude mit a za 10 let bude elektrina drasi nez benzin ci nafta. A tim se mnoha lidem ani nevyplati mit auto doma. Radsi pojedou MHD nez jet svym drahym a draze tankovat.

Robin
Robin

S možnou cenou elektřiny v budoucnu to zatím moc pozitivně nevypadá, protože je hodně vysoká a nikdo dnes neví, kde se to zastaví. Aby to pak s elektromobily nakonec nedopadlo tak, jak naznačujete. Že budou kvůli cenám elektřiny jenom pro někoho, kdo na to má. Možná, že pak bude hodně v kurzu půjčování aut než jejich vlastnictví. Lepší modely elektromobilů jsou i dnes obecně dost drahé a vesměs mimo finanční možnosti většiny lidí, kde si za jeden model můžete koupit třeba 2 nebo 3 auta na spalovací pohon, která vás často dovezou na jedno natankování i dále než elektromobil. Sice… Číst vice »

Co prosím!?
Co prosím!?

Spíš to dopadne tak, že lidé se vrátí ke spalovacím motorům a nějaké předpisy, ekopošuky, vlády se svými regulacemi a jiné skupiny v popředí i pozadí budou mít úplně v… paži, protože něčím jezdit prostě potřebují, je to dnes i v budoucnosti otázka přežití. MHD je nevyhovující zastaralá koncepce, která se dá využít jen někdy a jen ve městě, ovšem lidé mají na dopravu často větší nároky – potřebují vozit různé náklady a/nebo členy domácnosti za které mají zodpovědnost, a to MHD neřeší, nemá jak. Vámi nezmínění tak spíše spoléhají na svoji úchylnou zvrácenou a naprosto amorální “politiku” depopulace (prostě… Číst vice »

Tadeus
Tadeus

Tak jsem si přečetl navržená pseudoopatření. Nic z toho na bezpečnost vliv nemá a je to pouze buzerace.

Robin
Robin

Když o tom všem čtu, tak mne napadá, kdyby byla všechna nebo většina navrhovaných technických vylepšení instalována v autech,kolik by potom ta auta stála peněz. Tím nechci říct, že je všechno špatně, ale k omezení počtu mrtvých nebo vážně zraněných na silnicích je potřeba v první řadě jezdit ohleduplně a pak řada zde navrhovaných věcí nebude potřeba. Protože na řidiči záleží především – třeba pokud se potká např. s chodcem nebo cyklistou, kteří moc šancí v případě střetu s autem nemají a jako ochranné prostředky se u nich asi nejvíce osvědčí (např. za snížené viditelnosti) různé reflexní prvky, aby je… Číst vice »

Martin
Martin

záleží to na řidiči, to každopádně, ALE oni cyklisti, chodci a taky motorkáři si to dělají sami. Poslední dobou mám kameru plnou (naplnil bych tím 10 youtube kanálů) záznamů kde cyklista předjíždí kolonu zprava, důchodci kterým patří svět a nemusí se rozhlížet, motorkáři kteří projíždí kolonu mezi dvěma a více řadami aut… a NIKDO s tím nic nedělá, za všechno můžou řidiči aut… Ještě jsem neviděl, aby policajt pokutoval cyklistu za to, že jede po cestě, když je vedle cyklostezka, po které je POVINEN jet, když tam je a představuje tak větší riziko, než auto, které jede v obci 55km/h,… Číst vice »

Rad
Rad

“Pokud bude tato legislativa schválena Evropským parlamentem ve formě, která byla navržena, zabrání tomu, aby bylo na silnicích usmrceno 25 000 lidí”

A pokud nezabrání usmrcení uvedeného počtu osob a tím pádem neprokáže svou užitečnost, zajistí činovník i její odstranění z legilativy ?

Honza K.
Honza K.

Je úžasné kolik lidí vám může do života kecat a nařizovat vám co máte dělat ve svém byznysu. Co je nejsmutnější, že jediné co vidí, jsou ty daně z toho a to je největší podíl ze zisku prodaného vozu a o praktičnost se absolutně nezajímají. Takové ABS je bezpečnější, ale už vám nikdo neřekne, že máte delší brzdnou dráhu a že slouží k ovladatelnosti vozidla při brždění. Všichni vám melou do podvědomí, že brzdí rychleji nebo stejně viz libovolný obrázek. Většina asistentů je nebezpečných, protože je již odpozorováno, že se pak nesoustředíte na jízdu. Kde tyhle lidi berou tu drzost… Číst vice »

VLK
VLK

Kde jste přišel na to ,že má ABS delší brzdnou dráhu?

Petr
Petr

Vozidla s abs samozdřejmě mají delší bzdnou dráhu, pokud si myslíte něco jiného tak nevíte jak tento uplně základní bezpečnostní prvek pro blbce co neumí pustit pedál funguje.

Mobilní zobrazení