Renault cítí velkou příležitost v oboru recyklace baterií z elektromobilů. Spolu se svými partnery nyní hledají ideální varianty, jak z baterií získávat lithium i ostatní drahé kovy. Cílem má být vytvoření oběhové soustavy, která má vytvořit sekundární zdroj materiálů pro další využití a v důsledku snížit závislost na importu výrobků z Číny.
Renault se svěřil serveru Automotive News Europe, že se chce stát předním evropských zpracovatelem baterií. Aktuálně není na našem kontinentu nikdo, kdo by se takto intenzivně recyklaci věnoval. Jde především o zpřístupnění kovů jako je lithium, kobalt a nikl. Ty totiž mohou opětovně sloužit k výrobě nových baterií. V čele projektu stojí Jean-Philippe Bahuaud zastávající pozici výkonného ředitele divize Renaultu pro životní prostředí.
Automobilka se nyní snaží získat do projektu více strategických partnerů. Není překvapením, že oslovuje i specialisty, kteří se v tomto oboru již nějakou dobu pohybují. O podobném kroku jsme měli možnost slyšet již v loňském říjnu, kdy Stellantis oznámil podpis memoranda o znovu získání kovů spolu s expertní společností Orano. Obě automobilové skupiny spojuje především zájem na snížení závislosti Evropy na dodavatelích baterií z Číny. Cíl je zapsaný i v bodech pro obnovu životního prostředí v Evropském parlamentu.
Čtěte také: Baterie z aut Toyoty se budou recyklovat přelomovým způsobem
Druhotnou výhrou je i snížení výrobních nákladů. Recyklované baterie mohou stát i pouhou třetinu oproti novým a jelikož se starají zhruba o 40 procent konečné ceny vozu, i zde by zákazníci pocítili výrazné úspory. Dalším krokem v ekologičtější výrobě elektrických vozidel Renaultu je přesun výroby z plně nových dílů na částečně recyklované. Upravené výrobní linky se nachází ve francouzské továrně Flins.
V letošních plánech je zrecyklovat až 9 tisíc bateriových jednotek. Renault dává zákazníkům až 30% slevy na vozy, ve kterých jsou takové baterie nasazené. Kromě nich ale mohou montovat i repasované elektromotory i nabíjecí systémy. Díky tomu automobilka vyhlíží růst obratu až na 2,3 miliardy eur a zvýšení marží na deset procent. Hodnot by chtěla docílit do konce desetiletí.
Renault cítí velkou příležitost v oboru recyklace baterií z elektromobilů. Spolu se svými partnery nyní hledají ideální varianty, jak z baterií získávat lithium i ostatní drahé kovy. Cílem má být vytvoření oběhové soustavy, která má vytvořit sekundární zdroj materiálů pro další využití a v důsledku snížit závislost na importu výrobků z Číny.
Renault se svěřil serveru Automotive News Europe, že se chce stát předním evropských zpracovatelem baterií. Aktuálně není na našem kontinentu nikdo, kdo by se takto intenzivně recyklaci věnoval. Jde především o zpřístupnění kovů jako je lithium, kobalt a nikl. Ty totiž mohou opětovně sloužit k výrobě nových baterií. V čele projektu stojí Jean-Philippe Bahuaud zastávající pozici výkonného ředitele divize Renaultu pro životní prostředí.
Automobilka se nyní snaží získat do projektu více strategických partnerů. Není překvapením, že oslovuje i specialisty, kteří se v tomto oboru již nějakou dobu pohybují. O podobném kroku jsme měli možnost slyšet již v loňském říjnu, kdy Stellantis oznámil podpis memoranda o znovu získání kovů spolu s expertní společností Orano. Obě automobilové skupiny spojuje především zájem na snížení závislosti Evropy na dodavatelích baterií z Číny. Cíl je zapsaný i v bodech pro obnovu životního prostředí v Evropském parlamentu.
Čtěte také: Baterie z aut Toyoty se budou recyklovat přelomovým způsobem
Druhotnou výhrou je i snížení výrobních nákladů. Recyklované baterie mohou stát i pouhou třetinu oproti novým a jelikož se starají zhruba o 40 procent konečné ceny vozu, i zde by zákazníci pocítili výrazné úspory. Dalším krokem v ekologičtější výrobě elektrických vozidel Renaultu je přesun výroby z plně nových dílů na částečně recyklované. Upravené výrobní linky se nachází ve francouzské továrně Flins.
V letošních plánech je zrecyklovat až 9 tisíc bateriových jednotek. Renault dává zákazníkům až 30% slevy na vozy, ve kterých jsou takové baterie nasazené. Kromě nich ale mohou montovat i repasované elektromotory i nabíjecí systémy. Díky tomu automobilka vyhlíží růst obratu až na 2,3 miliardy eur a zvýšení marží na deset procent. Hodnot by chtěla docílit do konce desetiletí.