Renault přišel na fígl, jak výrazně zlevnit elektromobily. Co vymyslel?

  • Francouzská automobilka chce snížit závislost na čínských dodavatelích
  • Recyklované baterie budou stát až třetinu z původní ceny
  • Vydělá na tom zákazník i výrobce
Renault 5 2024

Koupili byste si nové EV s repasovanou baterií? | foto: Renault

Renault cítí velkou příležitost v oboru recyklace baterií z elektromobilů. Spolu se svými partnery nyní hledají ideální varianty, jak z baterií získávat lithium i ostatní drahé kovy. Cílem má být vytvoření oběhové soustavy, která má vytvořit sekundární zdroj materiálů pro další využití a v důsledku snížit závislost na importu výrobků z Číny.

Evropský parlament tyto kroky významně podpoří

Renault se svěřil serveru Automotive News Europe, že se chce stát předním evropských zpracovatelem baterií. Aktuálně není na našem kontinentu nikdo, kdo by se takto intenzivně recyklaci věnoval. Jde především o zpřístupnění kovů jako je lithium, kobalt a nikl. Ty totiž mohou opětovně sloužit k výrobě nových baterií. V čele projektu stojí Jean-Philippe Bahuaud zastávající pozici výkonného ředitele divize Renaultu pro životní prostředí.

Automobilka se nyní snaží získat do projektu více strategických partnerů. Není překvapením, že oslovuje i specialisty, kteří se v tomto oboru již nějakou dobu pohybují. O podobném kroku jsme měli možnost slyšet již v loňském říjnu, kdy Stellantis oznámil podpis memoranda o znovu získání kovů spolu s expertní společností Orano. Obě automobilové skupiny spojuje především zájem na snížení závislosti Evropy na dodavatelích baterií z Číny. Cíl je zapsaný i v bodech pro obnovu životního prostředí v Evropském parlamentu.

Látky vzniklé z recyklace baterií

Černé látky v lahvích vznikly z automobilových dílů speciální recyklací baterií z moderních hybridních a elektrických automobilů


Čtěte také: Baterie z aut Toyoty se budou recyklovat přelomovým způsobem


Významné úspory pro zákazníky

Druhotnou výhrou je i snížení výrobních nákladů. Recyklované baterie mohou stát i pouhou třetinu oproti novým a jelikož se starají zhruba o 40 procent konečné ceny vozu, i zde by zákazníci pocítili výrazné úspory. Dalším krokem v ekologičtější výrobě elektrických vozidel Renaultu je přesun výroby z plně nových dílů na částečně recyklované. Upravené výrobní linky se nachází ve francouzské továrně Flins.

V letošních plánech je zrecyklovat až 9 tisíc bateriových jednotek. Renault dává zákazníkům až 30% slevy na vozy, ve kterých jsou takové baterie nasazené. Kromě nich ale mohou montovat i repasované elektromotory i nabíjecí systémy. Díky tomu automobilka vyhlíží růst obratu až na 2,3 miliardy eur a zvýšení marží na deset procent. Hodnot by chtěla docílit do konce desetiletí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Renault přišel na fígl, jak výrazně zlevnit elektromobily. Co vymyslel?

  • Francouzská automobilka chce snížit závislost na čínských dodavatelích
  • Recyklované baterie budou stát až třetinu z původní ceny
  • Vydělá na tom zákazník i výrobce
Renault 5 2024

Koupili byste si nové EV s repasovanou baterií? | foto: Renault

Renault cítí velkou příležitost v oboru recyklace baterií z elektromobilů. Spolu se svými partnery nyní hledají ideální varianty, jak z baterií získávat lithium i ostatní drahé kovy. Cílem má být vytvoření oběhové soustavy, která má vytvořit sekundární zdroj materiálů pro další využití a v důsledku snížit závislost na importu výrobků z Číny.

Evropský parlament tyto kroky významně podpoří

Renault se svěřil serveru Automotive News Europe, že se chce stát předním evropských zpracovatelem baterií. Aktuálně není na našem kontinentu nikdo, kdo by se takto intenzivně recyklaci věnoval. Jde především o zpřístupnění kovů jako je lithium, kobalt a nikl. Ty totiž mohou opětovně sloužit k výrobě nových baterií. V čele projektu stojí Jean-Philippe Bahuaud zastávající pozici výkonného ředitele divize Renaultu pro životní prostředí.

Automobilka se nyní snaží získat do projektu více strategických partnerů. Není překvapením, že oslovuje i specialisty, kteří se v tomto oboru již nějakou dobu pohybují. O podobném kroku jsme měli možnost slyšet již v loňském říjnu, kdy Stellantis oznámil podpis memoranda o znovu získání kovů spolu s expertní společností Orano. Obě automobilové skupiny spojuje především zájem na snížení závislosti Evropy na dodavatelích baterií z Číny. Cíl je zapsaný i v bodech pro obnovu životního prostředí v Evropském parlamentu.

Látky vzniklé z recyklace baterií

Černé látky v lahvích vznikly z automobilových dílů speciální recyklací baterií z moderních hybridních a elektrických automobilů


Čtěte také: Baterie z aut Toyoty se budou recyklovat přelomovým způsobem


Významné úspory pro zákazníky

Druhotnou výhrou je i snížení výrobních nákladů. Recyklované baterie mohou stát i pouhou třetinu oproti novým a jelikož se starají zhruba o 40 procent konečné ceny vozu, i zde by zákazníci pocítili výrazné úspory. Dalším krokem v ekologičtější výrobě elektrických vozidel Renaultu je přesun výroby z plně nových dílů na částečně recyklované. Upravené výrobní linky se nachází ve francouzské továrně Flins.

V letošních plánech je zrecyklovat až 9 tisíc bateriových jednotek. Renault dává zákazníkům až 30% slevy na vozy, ve kterých jsou takové baterie nasazené. Kromě nich ale mohou montovat i repasované elektromotory i nabíjecí systémy. Díky tomu automobilka vyhlíží růst obratu až na 2,3 miliardy eur a zvýšení marží na deset procent. Hodnot by chtěla docílit do konce desetiletí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."