Renault Mégane E-Tech Electric v sobě ukrývá výjimečnou baterii. Co je na ni zvláštního?

Petr Bergmann
  • Proč je baterie Renault Mégane E-Tech Electric tak výjimečná?
  • Ve srovnání s populárním Zoe se jedná o velký krok vpřed
  • Baterie je velmi tenká a má odlišné chemické složení
Renault Mégane E-Tech Electric
Renault Mégane E-Tech Electric

Renault odhalil finální produkční verzi zcela nového a plně elektrického Méganu. Nenechme se ale zmýlit, nový Mégane E-Tech Electric nijak nesouvisí s žádným předchozím vozem stejného pojmenování. Má taktéž podobné základy jako Nissan Ariya.

Renault si od novinky hodně slibuje

Použít pro zbrusu nový elektrický automobil tradiční název osvědčených modelů je svým způsobem odvážný krok. Na druhou stranu to může naznačovat, že výrobce novému automobilu hodně věří.

Podobně jako Nissan Ariya je automobil postaven na platformě CMF-EV aliance Renault-Nissan. Na rozdíl od japonského automobilu bude ale k dispozici pouze pohon předních kol. Renault bude mít také jinou baterii než Nissan, a to včetně odlišného chemického složení článků.

Nabíjet Renault Mégane E-Tech Electric bude snadné
Nabíjet Renault Mégane E-Tech Electric bude snadné

Čtěte také: Renault odhalil nádherný elektromobil, který si nikdo rozhodně nekoupí


Francouzi zásadně inovovali složení baterie

Mégane E-Tech Electric bude dodáván se dvěma typy baterií, o velikosti 40 kWh a 60 kWh. Obě baterie bude vyrábět společnost LG Chem. Místo běžnějších lithium-iontových baterií zvolili firmy pro elektrický Mégane baterie na bázi oxidů niklu, manganu a kobaltu.

Renault říká, že nová baterie má o 20 % lepší energetickou hustotu ve srovnání s baterií oblíbeného Renaultu Zoe. Baterie je také přibližně o 40% menší. Renault nezapomněl zdůraznit, že nová baterie je nejtenčí na trhu a měří pouhých 110 mm na výšku.

Výrobci se také podařilo omezit množství kobaltu, který byl nahrazen niklem a současně se podařilo zmenšit rozměry tepelného managementu baterie. Mégane E-Tech Electric je vybaven novým tepelným čerpadlem, které zlepšuje o 30 % výkonový koeficient baterie. Systém je schopen inteligentně řídit tepelné ztráty a v případě potřeby dokáže přesměrovat přebytečné teplo do prostoru interiéru. Renault bude na baterie nabízet osmiletou záruku. Jeho příslib zní, že baterie budou měněny zdarma, pokud jejich kapacita klesne v záruční době pod 70 %.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články