Renault 5 přinese naprosto skvělou funkci, kterou ocení snad každý

  • Majitelé Renaultu budou mít možnost obchodovat s elektřinou
  • Přidružená služba sníží náklady za nabíjení na polovinu
  • Projekt se představí příští rok ve Francii a Německu
Renault 5

Renault 5 | foto: Renault

Plně elektrický Renault 5 bude prvním vozidlem značky, který bude vybavený systémem obousměrného nabíjení. Přidružená služba V2G bude dostupná od uvedení modelu ve Francii a Německu v roce 2024 a ve Velké Británii v roce 2025.

Francouzi vytvořili vlastní systém obousměrného toku elektřiny

Francouzská automobilka koordinuje zavedení obousměrného nabíjení prostřednictvím své značky Mobilize. Kromě samotného vozidla budou zákazníci potřebovat také nabíjecí stanici s podporou V2G, která v případě potřeby dokáže dodávat elektřinu zpět do sítě. Mobilize bude pro tento účel propagovat vlastní Mobilize Powerbox.

Nabíječka, kterou vyvinula společnost Software République společně s technologickým partnerem IoTecha, dokáže komunikovat s vozidlem a cloudovým rozhraním, aby určila, zda nabíjet baterii vozu nebo poslat energii zpět do sítě. Zásadními faktory rozhodování budou potřeby nabíjení baterie nebo požadavky domácnosti na dodávky energie a pobídky z energetického trhu a energetické sítě. Výkon obousměrného terminálu se pohybuje od 7 do 22 kW.

Renault 5

Renault 5 | foto: Renault


Čtěte také: Renault chystá lidový elektromobil, dorazí nejdříve v roce 2027


Malý Renault doveze energii kamkoliv

Budoucí plně elektrický Renault 5 je prvním modelem značky Renault, který dostal palubní nabíječku s podporou V2X. Další modely budou následovat později. Integrovaný software pro správu napájení umožňuje neustálý přístup ke službě Mobilize V2G a současně šetří energii baterie. Krom toho může obousměrná nabíječka nejen dodávat elektřinu do sítě, ale poskytne ji i dalším elektrospotřebičům.

Renault pro tento účel vyvíjí adaptér, který se připojuje k nabíjecí zásuvce vozidla a kterým proudí stejné množství energie jako u 230V zásuvky. V rámci uvedení Renaultu 5 na trh spouští značka službu Mobilize V2G včetně aplikace pro chytré telefony, kterou lze využít k programování parametrů obousměrného nabíjení.

Smlouva zajistí výhodný odkup

Čtvrtou součástí systému, vedle oboustranné palubní nabíječky, terminálu V2G a mobilní aplikace, je smlouva o mobilizaci elektřiny, kterou poskytuje technologický partner The Mobility House. Ta slouží k prodeji energie dodávané do sítě. Díky smlouvě lze elektřinu využít jak v domácnosti, tak ji výhodně prodat zpět do sítě, píše server Electrive.

Díky službě Mobilize V2G se elektromobil stane nezávislou energetickou rezervou. Jediné, co musí řidič dělat, je pravidelně připojovat své vozidlo k Powerboxu. Tak může optimalizovat účet za elektřinu a snížit uhlíkovou stopu své mobility. „Náklady na nabíjení by se mohly v průměru snížit na polovinu. Díky tomu jsou řešení společnosti Mobilize udržitelná a dostupnější,“ vysvětlila Corrine Grayson, ředitelka energetických služeb firmy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Renault 5 přinese naprosto skvělou funkci, kterou ocení snad každý

  • Majitelé Renaultu budou mít možnost obchodovat s elektřinou
  • Přidružená služba sníží náklady za nabíjení na polovinu
  • Projekt se představí příští rok ve Francii a Německu
Renault 5

Renault 5 | foto: Renault

Plně elektrický Renault 5 bude prvním vozidlem značky, který bude vybavený systémem obousměrného nabíjení. Přidružená služba V2G bude dostupná od uvedení modelu ve Francii a Německu v roce 2024 a ve Velké Británii v roce 2025.

Francouzi vytvořili vlastní systém obousměrného toku elektřiny

Francouzská automobilka koordinuje zavedení obousměrného nabíjení prostřednictvím své značky Mobilize. Kromě samotného vozidla budou zákazníci potřebovat také nabíjecí stanici s podporou V2G, která v případě potřeby dokáže dodávat elektřinu zpět do sítě. Mobilize bude pro tento účel propagovat vlastní Mobilize Powerbox.

Nabíječka, kterou vyvinula společnost Software République společně s technologickým partnerem IoTecha, dokáže komunikovat s vozidlem a cloudovým rozhraním, aby určila, zda nabíjet baterii vozu nebo poslat energii zpět do sítě. Zásadními faktory rozhodování budou potřeby nabíjení baterie nebo požadavky domácnosti na dodávky energie a pobídky z energetického trhu a energetické sítě. Výkon obousměrného terminálu se pohybuje od 7 do 22 kW.

Renault 5

Renault 5 | foto: Renault


Čtěte také: Renault chystá lidový elektromobil, dorazí nejdříve v roce 2027


Malý Renault doveze energii kamkoliv

Budoucí plně elektrický Renault 5 je prvním modelem značky Renault, který dostal palubní nabíječku s podporou V2X. Další modely budou následovat později. Integrovaný software pro správu napájení umožňuje neustálý přístup ke službě Mobilize V2G a současně šetří energii baterie. Krom toho může obousměrná nabíječka nejen dodávat elektřinu do sítě, ale poskytne ji i dalším elektrospotřebičům.

Renault pro tento účel vyvíjí adaptér, který se připojuje k nabíjecí zásuvce vozidla a kterým proudí stejné množství energie jako u 230V zásuvky. V rámci uvedení Renaultu 5 na trh spouští značka službu Mobilize V2G včetně aplikace pro chytré telefony, kterou lze využít k programování parametrů obousměrného nabíjení.

Smlouva zajistí výhodný odkup

Čtvrtou součástí systému, vedle oboustranné palubní nabíječky, terminálu V2G a mobilní aplikace, je smlouva o mobilizaci elektřiny, kterou poskytuje technologický partner The Mobility House. Ta slouží k prodeji energie dodávané do sítě. Díky smlouvě lze elektřinu využít jak v domácnosti, tak ji výhodně prodat zpět do sítě, píše server Electrive.

Díky službě Mobilize V2G se elektromobil stane nezávislou energetickou rezervou. Jediné, co musí řidič dělat, je pravidelně připojovat své vozidlo k Powerboxu. Tak může optimalizovat účet za elektřinu a snížit uhlíkovou stopu své mobility. „Náklady na nabíjení by se mohly v průměru snížit na polovinu. Díky tomu jsou řešení společnosti Mobilize udržitelná a dostupnější,“ vysvětlila Corrine Grayson, ředitelka energetických služeb firmy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."