Recyklace telefonů by mohla přispět k výrobě elektromobilů

V nepoužívaných mobilních telefonech se skrývá tolik kobaltu, že by s ním bylo možné vyrobit baterie pro miliony elektrických vozů.

Kobalt je vedle lithia jednou z klíčových surovin, které jsou potřebné pro výrobu Li-Ion baterií do elektromobilů. Jeho funkcí je zvýšení kapacity a stability článků, díky čemuž mají dnešní elektromobily delší dojezd, ale také bezpečnější baterie.

Vzhledem ke zvyšující se poptávce zejména od výrobců elektrifikovaných aut se cena kobaltu jen za poslední 3 roky ztrojnásobila, za poslední rok pak zdvojnásobila. A v roce 2026 má být poptávka kobaltu pro elektrické vozy dokonce 8x vyšší, než v loňském roce. Takže lze očekávat další strmý nárůst ceny.

Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční

Marc Grynberg, ředitel jednoho z největších producentů materiálu pro výrobu baterií Umicore, řekl, že zhruba 10 % z globální produkce kobaltu jde do mobilních telefonů. Ovšem z toho jen asi 5-10 % se následně zrecykluje, přitom se odhaduje, že nám nyní v šuplících leží přibližně 1,6 miliardy nepoužívaných telefonů. Je zde tedy velký “důl”, ze kterého by si automobilky mohly brát zásoby kobaltu.

V současnosti se více než polovina kobaltu těží v Demokratické republice Kongo a posílá se do Číny, kde se čistí pro použití v bateriích. Pokud tedy chceme alespoň trochu bránit naši planetu, měli bychom se více zamýšlet nad možností recyklace a znovuvyužití některých surovin. Anebo hledání alternativních cest, které budou více ekologické.

zdroj: Financial Times

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Recyklace telefonů by mohla přispět k výrobě elektromobilů

V nepoužívaných mobilních telefonech se skrývá tolik kobaltu, že by s ním bylo možné vyrobit baterie pro miliony elektrických vozů.

Kobalt je vedle lithia jednou z klíčových surovin, které jsou potřebné pro výrobu Li-Ion baterií do elektromobilů. Jeho funkcí je zvýšení kapacity a stability článků, díky čemuž mají dnešní elektromobily delší dojezd, ale také bezpečnější baterie.

Vzhledem ke zvyšující se poptávce zejména od výrobců elektrifikovaných aut se cena kobaltu jen za poslední 3 roky ztrojnásobila, za poslední rok pak zdvojnásobila. A v roce 2026 má být poptávka kobaltu pro elektrické vozy dokonce 8x vyšší, než v loňském roce. Takže lze očekávat další strmý nárůst ceny.

Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční

Marc Grynberg, ředitel jednoho z největších producentů materiálu pro výrobu baterií Umicore, řekl, že zhruba 10 % z globální produkce kobaltu jde do mobilních telefonů. Ovšem z toho jen asi 5-10 % se následně zrecykluje, přitom se odhaduje, že nám nyní v šuplících leží přibližně 1,6 miliardy nepoužívaných telefonů. Je zde tedy velký “důl”, ze kterého by si automobilky mohly brát zásoby kobaltu.

V současnosti se více než polovina kobaltu těží v Demokratické republice Kongo a posílá se do Číny, kde se čistí pro použití v bateriích. Pokud tedy chceme alespoň trochu bránit naši planetu, měli bychom se více zamýšlet nad možností recyklace a znovuvyužití některých surovin. Anebo hledání alternativních cest, které budou více ekologické.

zdroj: Financial Times

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."