Německý start-up Sono Motors tvrdí, že si zajistil více než 20 tisíc rezervací na svůj solární elektromobil Sion.
Unikátní solární elektromobil by měl dorazit na výrobní linky v druhé polovině roku 2023. O výrobu postará smluvní výrobce Valmet Automotive ve svém finském výrobním závodě. Sono Motors uvádí, že se průměrná záloha na každou rezervaci pohybuje okolo 2 tisíc eur. Sion je napájen baterií LFP o kapacitě 54 kWh. I když se nejedná o velký akumulátor, elektromobil je unikátní, protože do karoserie bylo integrováno 456 solárních poločlánků (technologie half-cells), které výrazně pomáhají se zvýšením dojezdu.
Díky zmíněné technologii se zvýší dojezd Sionu o 112 až 245 km týdně, což vede společnost k tvrzení, že majitelé v německých metropolitních oblastech budou model nabíjet až 4× méně v porovnání s konvenčními elektromobily stejného segmentu. Baterie dodává energii jedinému elektromotoru o výkonu 161 koní s točivým momentem 270 Nm.
Čtěte také: Blíží se konec nabíjení? Solární elektromobil Sono Sion získá ze Slunce až 240 km dojezdu týdně
I když chce automobilka zahájit sériovou výrobu v druhé polovině roku 2023, stále má před sebou řadu vývojových prací. Firma nedávno uvedla, že její flotila prototypů bude testována v Evropě a ve Spojených státech. Je třeba dokončit sériové validace, homologace, nárazové testy, zabezpečení vozu, zdokonalit jízdní dynamiku a optimalizovat funkci solárních technologií.
Až poté bude Sion připraven k předání konečným zákazníkům. Cena elektromobilu začíná na vcelku rozumných 25 126 eur (necelých 620 tisíc korun) a firma očekává, že během prvních sedmi let výroby bude uvedeno do provozu 257 000 kusů.
Německý start-up Sono Motors tvrdí, že si zajistil více než 20 tisíc rezervací na svůj solární elektromobil Sion.
Unikátní solární elektromobil by měl dorazit na výrobní linky v druhé polovině roku 2023. O výrobu postará smluvní výrobce Valmet Automotive ve svém finském výrobním závodě. Sono Motors uvádí, že se průměrná záloha na každou rezervaci pohybuje okolo 2 tisíc eur. Sion je napájen baterií LFP o kapacitě 54 kWh. I když se nejedná o velký akumulátor, elektromobil je unikátní, protože do karoserie bylo integrováno 456 solárních poločlánků (technologie half-cells), které výrazně pomáhají se zvýšením dojezdu.
Díky zmíněné technologii se zvýší dojezd Sionu o 112 až 245 km týdně, což vede společnost k tvrzení, že majitelé v německých metropolitních oblastech budou model nabíjet až 4× méně v porovnání s konvenčními elektromobily stejného segmentu. Baterie dodává energii jedinému elektromotoru o výkonu 161 koní s točivým momentem 270 Nm.
Čtěte také: Blíží se konec nabíjení? Solární elektromobil Sono Sion získá ze Slunce až 240 km dojezdu týdně
I když chce automobilka zahájit sériovou výrobu v druhé polovině roku 2023, stále má před sebou řadu vývojových prací. Firma nedávno uvedla, že její flotila prototypů bude testována v Evropě a ve Spojených státech. Je třeba dokončit sériové validace, homologace, nárazové testy, zabezpečení vozu, zdokonalit jízdní dynamiku a optimalizovat funkci solárních technologií.
Až poté bude Sion připraven k předání konečným zákazníkům. Cena elektromobilu začíná na vcelku rozumných 25 126 eur (necelých 620 tisíc korun) a firma očekává, že během prvních sedmi let výroby bude uvedeno do provozu 257 000 kusů.