Blíží se konec nabíjení? Solární elektromobil Sono Sion získá ze Slunce až 240 km dojezdu týdně
- Solární elektromobil Sono Sion se ukázal ve své produkční verzi
- Běžný dojezd dokáže energií ze Slunce navýšit až o 240 kilometrů týdně
- I přes složitou technologii se má jednat o dostupný vůz

Německý start-up Sono Motors, který si dal za cíl stavět elektromobily poháněné sluneční energií, vstupuje do další fáze. Na své úvodní konferenci v Mnichově s názvem „Oslavy Slunce“ představil produkční verzi svého prvního vozu s názvem Sion. Vcelku příhodně dochází k představení solárně napájeného vozu v období extrémních veder, které nyní sužuje celou Evropu.
Sedm let od založení Sono Motors dojde k zahájení výroby
Společnost Sono Motors vznikla v roce 2016 jako crowdfundingová firma. Skrze své podílníky se snažila získat kapitál na první koncepty a prototypy solárního elektromobilu. Nemyslete si ale, že vůz bude na slunci stoprocentně závislý. Jedná se o téměř běžný elektromobil, ale díky pokrytí solárními články dokáže prodloužit svůj dojezd a snížit tak nároky na nabíjení. Zakladatelé tvrdí, že v běžných podmínkách dojde k nárůstu mezi 110 a 240 kilometry týdně.
Kromě prodloužení dojezdu může tato energie sloužit pro prodej do distribuční sítě. U produkční verze došlo i ke zveřejnění více technických údajů. Vůz disponuje LFP baterií o kapacitě 54 kWh. Nabijete ji jak stejnosměrným proudem (DC 75 kW) tak i z domácí zásuvky (AC až 11 kW). Běžně vůz bude disponovat dojezdem 305 kilometrů. K prodloužení dojezdu mu budou sloužit solární články, které pokrývají velkou část vnější plochy vozu.

Čtěte také: Quasar je nejefektivnější solární elektromobil na světě. Navíc pochází z Česka!
Místo parády dokáže vůz ulehčit peněžence
Oproti konceptu dostal model čistější vzhled, méně linek na karoserii a celkově upravený interiér. Dostal nové přední i zadní světlomety s doplňujícími linkami denního svícení. V interiéru se výrobce snaží být minimalistický. Tak, jak diktují současné trendy elektromobility. Někomu se může zdát být design celkově strohý. Svým prostorem ale nabídne i velké rodině vše potřebné, a ještě ušetří provozní náklady.
K začátku července evidoval výrobce přes 19 tisíc rezervací. Pokud se podaří všechny objednávky správně uspokojit, může se společnost těšit na obrat v celkové hodnotě přesahující 417 milionů eur. Jednoduchými výpočty lze zjistit, že prodejní cena by se měla pohybovat kolem 22 tisíc eur (zhruba 540 tisíc korun) za vozidlo.
Plány na zahájení výroby se stále drží svých původních hodnot. Mělo by se tak stát v druhé polovině příštího roku. S výrobním procesem pomůže finská továrna Valmet. Společným cílem obou firem je produkce 257 tisíc vozů během následujících sedmi let.

Co si o solárním elektromobilu Sono Sion myslíte vy? Bude mít energie ze slunce na dojezd opravdu tak pozitivní vliv? Napište nám do komentářů.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.