Elektromobil Sion má svými solárními panely odlehčit nabíjecí infrastruktuře. Plány na zahájení sériové výroby jsou již v plném proudu a první dodávky jsou naplánovány na rok 2023. Zajímá vás velikost baterie a cena automobilu?
Mnichovský start-up Sono Motors v současné době pracuje na sériové výrobě 4,5 metru dlouhé elektrické dodávky se solárními panely. Firma Continental přispívá elektromotorem o výkonu 120 kW a akumulátor má kapacitu 54 kWh.
To by mělo umožnit elektrický dojezd až 300 kilometrů, který bude prodloužen díky vlastní solární energii. Na voze je 250 solárních článků, umístěných na různých místech karosérie, které mohou v závislosti na povětrnostních podmínkách umožnit nájezd až dalších 35 kilometrů denně. V průměru je to minimálně 16 kilometrů navíc.
Čtěte také: Lightyear představí solární elektromobil pro nenáročné. Cenu srazí na minimum!
Běžně se Sion nabíjí jako klasický elektromobil na dobíjecí stanici, kde by se baterie měla dobít do 80 % zhruba za 30 minut. Díky obousměrné nabíječce může solární dodávka sloužit i jako zdroj energie pro další elektrická zařízení nebo dokonce vozidla.
Interiér je prostorný a futuristický. Může za to především viditelný vzduchový filtr ze sobího mechu, který se táhne od desetipalcového displeje infotainmentu přes celou stranu spolujezdce. Funkce jako klimatizace, bezklíčový přístup nebo ambientní osvětlení lze ovládat pomocí dotykového displeje.
Mnichované si jako výrobní zařízení vybrali bývalou továrnu Saab v Trollhättanu, kterou provozuje společnost NEVS se 100 % obnovitelné energie. Od roku 2023 tam bude Sono Motors vyrábět až 50 tisíc modelů Sion ve dvousměnném provozu.
Za osm let výroby má z montážní linky sjet celkem 260 tisíc solárních dodávek. Barevná paleta je omezena pouze na černou, vůz má ve standardu tažné zařízení. Skvělé každodenní využití slibuje i 650litrový kufr.
Čtěte také: Solární obytňák toužil procestovat Evropu, místo toho skončil na vleku
Po Sionu chce Sono Motors postupně přidávat další modely solárních vozidel. Potřebná servisní a prodejní síť však ještě není zavedena. Náhradní díly by mělo být možné rychle objednat přes internet.
Video tutoriály mají zajistit výměnu dílů bez technických znalostí, aby drobné nehody nevedly k zásadním problémům. Kdo si na opravu netroufne, může si Sion nechat levně opravit v dílně, díky volně přístupným návodům. Společnost již přijala kolem 13 tisíc předobjednávek. Ceny by měly začínat na přijatelných 28 500 eur (zhruba 696 tisíc korun).
Elektromobil Sion má svými solárními panely odlehčit nabíjecí infrastruktuře. Plány na zahájení sériové výroby jsou již v plném proudu a první dodávky jsou naplánovány na rok 2023. Zajímá vás velikost baterie a cena automobilu?
Mnichovský start-up Sono Motors v současné době pracuje na sériové výrobě 4,5 metru dlouhé elektrické dodávky se solárními panely. Firma Continental přispívá elektromotorem o výkonu 120 kW a akumulátor má kapacitu 54 kWh.
To by mělo umožnit elektrický dojezd až 300 kilometrů, který bude prodloužen díky vlastní solární energii. Na voze je 250 solárních článků, umístěných na různých místech karosérie, které mohou v závislosti na povětrnostních podmínkách umožnit nájezd až dalších 35 kilometrů denně. V průměru je to minimálně 16 kilometrů navíc.
Čtěte také: Lightyear představí solární elektromobil pro nenáročné. Cenu srazí na minimum!
Běžně se Sion nabíjí jako klasický elektromobil na dobíjecí stanici, kde by se baterie měla dobít do 80 % zhruba za 30 minut. Díky obousměrné nabíječce může solární dodávka sloužit i jako zdroj energie pro další elektrická zařízení nebo dokonce vozidla.
Interiér je prostorný a futuristický. Může za to především viditelný vzduchový filtr ze sobího mechu, který se táhne od desetipalcového displeje infotainmentu přes celou stranu spolujezdce. Funkce jako klimatizace, bezklíčový přístup nebo ambientní osvětlení lze ovládat pomocí dotykového displeje.
Mnichované si jako výrobní zařízení vybrali bývalou továrnu Saab v Trollhättanu, kterou provozuje společnost NEVS se 100 % obnovitelné energie. Od roku 2023 tam bude Sono Motors vyrábět až 50 tisíc modelů Sion ve dvousměnném provozu.
Za osm let výroby má z montážní linky sjet celkem 260 tisíc solárních dodávek. Barevná paleta je omezena pouze na černou, vůz má ve standardu tažné zařízení. Skvělé každodenní využití slibuje i 650litrový kufr.
Čtěte také: Solární obytňák toužil procestovat Evropu, místo toho skončil na vleku
Po Sionu chce Sono Motors postupně přidávat další modely solárních vozidel. Potřebná servisní a prodejní síť však ještě není zavedena. Náhradní díly by mělo být možné rychle objednat přes internet.
Video tutoriály mají zajistit výměnu dílů bez technických znalostí, aby drobné nehody nevedly k zásadním problémům. Kdo si na opravu netroufne, může si Sion nechat levně opravit v dílně, díky volně přístupným návodům. Společnost již přijala kolem 13 tisíc předobjednávek. Ceny by měly začínat na přijatelných 28 500 eur (zhruba 696 tisíc korun).