V půlce září letošního roku jsme informovali o nové projektu nizozemských studentů z Eindhovenu. Skupinka 22 studentů ze Solar Team Eindhoven sestrojila plně soběstačný elektrický solární obytňák. Ten se po obstarání patřičných povolení vydal na 3000 km dlouhou cestu napříč Evropou.
Ačkoliv si studenti celou cestu pečlivě naplánovali, tak se stejně něco muselo dle zákonu schválnosti pokazit. Prvních asi 1000 km vůz Stella Vita totiž neujel svým pohonem, nýbrž musel být tažen. Za to mohly údajně potíže s pohonnou jednotkou elektrovozidla.
Cesta však již nemohla být kvůli předem domluveným akcím a ukázkám vozu odložena. Studenti tedy vůz opravovali postupně po cestě. Potíže se povedlo vyřešit, když se vůz nacházel ve Francii. Z ní již tedy pokračoval zbylých asi 2000 km až do cíle ve Španělsku po svých, přičemž byl odkázán pouze na solární panely na své střeše.
Ty při plném roztažení pokrývají plochu o 17 m². Střešní panely pak získanou energii dodávaly do baterie o kapacitě 60 kWh. Když studentům přálo a bylo slunné počasí, tak s vozem mohli ujet až 730 km. Přes noc však dojezd poklesl na asi 595 km.
Čtěte také: Sono Sion je první lidový elektromobil z Německa. Auto ani nemusíte nabíjet
Elektrický obytňák způsobil pozdvižení všude, kde se zrovna pohyboval. Kromě zvědavé veřejnosti však vůz zaujal i velké firmy a politiky. Studenti z Nizozemska svůj výtvor dokonce prezentovali kromě veřejnosti i evropským politikům v Bruselu či ve francouzské centrále Renaultu.
Po dokončení celé cesty jsme se dozvěděli, co s vozem studenti plánují dále. „A co se stane s vozem Stella Vita? Naším velkým snem je, aby se objevila společnost, která naše vize pozvedne na novou úroveň. Jestli už nás kontaktoval Elon Musk? Očekávám, že zavolá každou chvíli,“ žertoval prý manažer studentského týmu.
V půlce září letošního roku jsme informovali o nové projektu nizozemských studentů z Eindhovenu. Skupinka 22 studentů ze Solar Team Eindhoven sestrojila plně soběstačný elektrický solární obytňák. Ten se po obstarání patřičných povolení vydal na 3000 km dlouhou cestu napříč Evropou.
Ačkoliv si studenti celou cestu pečlivě naplánovali, tak se stejně něco muselo dle zákonu schválnosti pokazit. Prvních asi 1000 km vůz Stella Vita totiž neujel svým pohonem, nýbrž musel být tažen. Za to mohly údajně potíže s pohonnou jednotkou elektrovozidla.
Cesta však již nemohla být kvůli předem domluveným akcím a ukázkám vozu odložena. Studenti tedy vůz opravovali postupně po cestě. Potíže se povedlo vyřešit, když se vůz nacházel ve Francii. Z ní již tedy pokračoval zbylých asi 2000 km až do cíle ve Španělsku po svých, přičemž byl odkázán pouze na solární panely na své střeše.
Ty při plném roztažení pokrývají plochu o 17 m². Střešní panely pak získanou energii dodávaly do baterie o kapacitě 60 kWh. Když studentům přálo a bylo slunné počasí, tak s vozem mohli ujet až 730 km. Přes noc však dojezd poklesl na asi 595 km.
Čtěte také: Sono Sion je první lidový elektromobil z Německa. Auto ani nemusíte nabíjet
Elektrický obytňák způsobil pozdvižení všude, kde se zrovna pohyboval. Kromě zvědavé veřejnosti však vůz zaujal i velké firmy a politiky. Studenti z Nizozemska svůj výtvor dokonce prezentovali kromě veřejnosti i evropským politikům v Bruselu či ve francouzské centrále Renaultu.
Po dokončení celé cesty jsme se dozvěděli, co s vozem studenti plánují dále. „A co se stane s vozem Stella Vita? Naším velkým snem je, aby se objevila společnost, která naše vize pozvedne na novou úroveň. Jestli už nás kontaktoval Elon Musk? Očekávám, že zavolá každou chvíli,“ žertoval prý manažer studentského týmu.