Lightyear příští rok zahájí dodávky svého prvního modelu pod názvem One. Přestože se jedná o poměrně drahé elektrické vozidlo, které prodává malá společnost, technické parametry zní velmi zajímavě. Elektromobil by měl nabídnout dojezd až 725 km dle normy WLTP.
Působivý dojezd je dosažen s poměrně malou baterií o kapacitě pouhých 60 kWh. Za technickým zázrakem je skutečnost, že se vůz spoléhá na vlastní výrobu elektřiny prostřednictvím solárních panelů, které jsou umístěny po celé horní části vozidla s výjimkou čelního skla. Pokud jde o vzhled, pravděpodobně nejblíže je Volkswagen XL1 a podobně jako tento ekonomický vůz není ani Lightyear One příliš rychlý. Vůz zrychlí z 0 na 100 km za hodinu za necelých 10 sekund.
Těší nás, že příští rok budeme svědky debutu tohoto vozu a to zejména z toho důvodu, že jej vyrobí společnost s desítkami let zkušeností s výrobou automobilů. Jedná se o finskou firmu Valmet Automotive, která v současnosti vyrábí Mercedes-Benz třídy A a GLC. Stejná společnost bude vyrábět také druhý model Lightyear, který předvídatelně pojmenovala Lightyear Two.
Nepřehlédněte: Solární elektromobil Lightyear One nemusíte téměř nabíjet a ujede přes 700 km
Automobil by se měl na trh dostat v roce 2025 jako cenově dostupnější varianta ke svému většímu bratrovi. Zatímco Lightyear One stojí přibližně 150 tisíc euro (3,8 milionu korun), cena modelu Two by se měla pohybovat na hranici 30 tisíc euro (tedy necelých 800 tisíc korun).
Zásadního snížení ceny bude dosaženo použitím mnohem menší baterie. Další technické parametry zatím nejsou známy, ale Lightyear říká, že “Dvojka” poskytne dvojnásobný dojezd v porovnání s elektrickými vozidly s podobnou cenou bez solárního nabíjení a také bude potřebovat 5× méně nabíjení. Stejně jako dražší sourozenec bude spoléhat na solární panely, na jejichž energii bude klást ještě větší důraz.
Lightyear příští rok zahájí dodávky svého prvního modelu pod názvem One. Přestože se jedná o poměrně drahé elektrické vozidlo, které prodává malá společnost, technické parametry zní velmi zajímavě. Elektromobil by měl nabídnout dojezd až 725 km dle normy WLTP.
Působivý dojezd je dosažen s poměrně malou baterií o kapacitě pouhých 60 kWh. Za technickým zázrakem je skutečnost, že se vůz spoléhá na vlastní výrobu elektřiny prostřednictvím solárních panelů, které jsou umístěny po celé horní části vozidla s výjimkou čelního skla. Pokud jde o vzhled, pravděpodobně nejblíže je Volkswagen XL1 a podobně jako tento ekonomický vůz není ani Lightyear One příliš rychlý. Vůz zrychlí z 0 na 100 km za hodinu za necelých 10 sekund.
Těší nás, že příští rok budeme svědky debutu tohoto vozu a to zejména z toho důvodu, že jej vyrobí společnost s desítkami let zkušeností s výrobou automobilů. Jedná se o finskou firmu Valmet Automotive, která v současnosti vyrábí Mercedes-Benz třídy A a GLC. Stejná společnost bude vyrábět také druhý model Lightyear, který předvídatelně pojmenovala Lightyear Two.
Nepřehlédněte: Solární elektromobil Lightyear One nemusíte téměř nabíjet a ujede přes 700 km
Automobil by se měl na trh dostat v roce 2025 jako cenově dostupnější varianta ke svému většímu bratrovi. Zatímco Lightyear One stojí přibližně 150 tisíc euro (3,8 milionu korun), cena modelu Two by se měla pohybovat na hranici 30 tisíc euro (tedy necelých 800 tisíc korun).
Zásadního snížení ceny bude dosaženo použitím mnohem menší baterie. Další technické parametry zatím nejsou známy, ale Lightyear říká, že “Dvojka” poskytne dvojnásobný dojezd v porovnání s elektrickými vozidly s podobnou cenou bez solárního nabíjení a také bude potřebovat 5× méně nabíjení. Stejně jako dražší sourozenec bude spoléhat na solární panely, na jejichž energii bude klást ještě větší důraz.