Prošmejdili jsme nový Citroën ë-C4 X! Co říkáme na módní ikonu pro mladé rodiny?

Roman Macháč
  • Naše redakce jako jedna z prvních prolezla nový Citroën ë-C4 X
  • Oproti klasické verzi novinka citelně narostla
  • Jaké jsou naše první dojmy?
Prolezli jsme nový Citroën e-C4 X
Prolezli jsme nový Citroën e-C4 X

České zastoupení automobilky Citroën pozvalo naši redakci do Kodaně, kde před pár hodinami proběhla světová premiéra nového modelu ë-C4 X. Před samotným představením jsme proto museli absolvovat poměrně strastiplnou cestu, která však naše nadšení nezmenšila. Hodinové zpoždění letu však za tuto událost opravdu stálo, a hned vám řekneme proč.

Jaká byla premiéra Citroënu ë-C4 X?

Na premiéru jsme s českými novináři dorazili ve chvíli, kdy už představitelé automobilky povídali o novém modelu a vyzdvihovali jeho přednosti. Nepřišli jsme však tak pozdě, abychom se ochudili o první seznámení. Jen si představte tu atmosféru – skvělá hudba, temný sál a světla, která směřují do jednoho bodu, na kterém se během pár chvil objeví nový Citroën ë-C4 X. Bylo to velkolepé a troufneme si říct, že se nám pocity podařilo docela dobře zachytit na fotkách, které najdete na našem Instagramu.

Francouzská automobilka představila celkem tři barevné varianty, přičemž asi tou nejhezčí bude ta nejobyčejnější – bílá. V záři reflektorů krásně vynikne a působí jak jinak než luxusně. V kombinaci s černými prvky jde rozhodně o vůz, kterého si všimnete i v tom nejtemnějším zákoutí.

Během odhalení každý natáčel nebo fotil
Během odhalení každý natáčel nebo fotil

Hlavní rival je jasný

Pojďme ale k věci. Samotné představení nového Citroënu ë-C4 X si můžete již nyní přečíst v podrobném článku, zde se zaměříme spíše na první dojmy. Vůz jsme si totiž mohli jako jedni z prvních na světě osahat a zdokumentovat.

Tvar této novinky spadá do kategorie fastback a pokud byste se dívali pouze na siluetu, jde poznat, že hlavním rivalem je pochopitelně Renault Arkana. Přední část je téměř identická s modelem ë-C4 a můžeme s téměř 100% jistotu říct, že nepoznáte rozdíl.

Co ale určitě pocítíte jsou rozměry. Délka se viditelně zvětšila na 4600 mm, model ë-C4 X je tedy o 240 mm delší než klasický Citroën C4. Pokud pak zabrousíte do tabulek, zjistíte, že jde taktéž o vůbec nejdelší vůz na CMP platformě v portfoliu. Ta byla původně vyvinuta pro menší vozy, nicméně jak se říká – vývoj nezastavíš. Je proto škoda, že novinka už nejezdí na nové STLA platformě.


Čtěte také: Test nabíjení Citroën e-Berlingo – Rychle se vybije, ale ještě rychleji nabije


Ideální vůz pro mladé rodiny

Hlavním cílem tohoto vozu jsou mladé rodiny, což nám vedení společnosti potvrdilo i v poskytnutém rozhovoru mezi pár novináři. A není divu – lákavý design, fajn prostornost a nové technologie jasně vybízí mladší ročníky ke koupi. „Cool faktoru“ dále pomáhá i prodloužená zadní část vozu, která skrývá pár zajímavých designových prvků včetně výrazných zadních světel a nárazníku s LED diodami.

Co je zajímavé, tak rozvor auta (2670 mm – pozn. redakce) zůstal nezměněn. Konstruktéři se raději zaměřili na zvětšení vozu v zadní části tak, aby pasažéři měli více místa kolem sebe a zároveň vůz pojmul více nákladu v zavazadlovém prostoru (až 510 litrů). Cestující vzadu tak mají nyní oproti klasické ë-C4 o dost více prostoru na kolena, a jde to hodně znát.

Technika nepřekvapí, cena možná ano!

Co se pak techniky týče, na detaily vás opět odkážeme na náš informační souhrn v představení vozu. Jde však o stále stejnou písničku, kterou známe již roky. Podstatně zajímavější ale bude cena, která sice zatím není známa, avšak zvěsti mluví jasně – nová ë-C4 X bude jen o kousek dražší než spalovací C4. A to jsou více než dobré zprávy!

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články