Citroën ë-C4 X je tady! Elektrický fastback citelně narostl a cílí na mladé rodiny

Zdeněk Buček
  • Citroën ë-C4 X byl dnes oficiálně představen
  • Elektromobil nabídne již známou techniku od Stellantis
  • Na trh by měl nový model přijít na konci roku 2022
Citroën ë-C4 X
Citroën ë-C4 X

Dnes byl oficiálně představen nový přírůstek do rodiny francouzské automobilky Citroën. Model ë-C4 X přijíždí s karoserií typu fastback a známou technikou skupiny Stellantis. V nabídce bude na vybraných trzích také spalovací verze C4 X.

Citroën ë-C4 X narostl na délku

Automobilka Citroën odhalila nově přepracovaný model C4, který je navržen tak, aby vyplnil mezeru v nabídce pod novým Citroënem C5 X. Model bude na mnoha evropských trzích dostupný pouze s elektrickým pohonem.

Zatímco je přední část vozu shodná s SUV ë-C4, od B sloupku dál je elektromobil značně přepracovaný. Díky tomu je nový model o 240 mm delší než Citroën C4 a o 200 mm kratší než C5 X. Výsledná délka 4 600 mm dělá z ë-C4 X nejdelší vůz postavený na platformě CMP společnosti Stellantis, která je určena pro malé vozy.

Citroën ë-C4 X
Citroën ë-C4 X

Čtěte také: Nový Citroën ë-C4: komfortní elektromobil s dojezdem 350 km


Karoserie typu fastback zvětšila vnitřní prostor

Prodloužená zadní část se vyznačuje řadou designových prvků, včetně nových zadních LED světel a nárazníku. Při zachování rozvoru 2 670 mm se cestujícím na zadních sedačkách dostalo většího prostoru o 198 mm pro kolena. K tomu dopomáhají i více sklopná sedadla s úhlem 27 °. Zavazadlový prostor se navýšil na celkový objem 510 litrů, to je o 130 litrů více než u běžné C4.

Prostor okolo předních sedaček se na první pohled moc nezměnil. Novinkou je ale infotainment MyCitroën Drive Plus, využívající novou generaci rozhraní s 10palcovou dotykovou obrazovkou, který se nedávno objevil v modelu C5 X.

Citroën ë-C4 X
Citroën ë-C4 X

Čtěte také: Jak si vedl nový Citroën ë-C4 v crash testu od Euro NCAP? Budete překvapeni


Citroën ë-C4 X dostal stejný pohon jako sourozenci

Co se týče pohonu, žádného velkého překvapení jsme se nedočkali. Model ë-C4 X je tak vybaven elektromotorem o výkonu 100 kW (136 koní) a 50kWh baterií, z toho je využitelných 45 kWh. Záruka na baterii je standartních 160 tisíc kilometrů nebo 8 let.

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy. Tento rodinný elektromobil ale není na žádné sprinty stavěný a snad to ani po něm nikdo nevyžaduje. Hodnota točivého momentu je 260 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

Součinitel odporu vzduchu cx je 0,29, což přispívá k dojezdu až 360 km (dle WLTP), na reálná data si ale budeme muset počkat až do klasického testu. K dispozici jsou tři jízdní režimy — Eco, Normal, Sport — které se aktivují voličem na středové konzole.

Citroën ë-C4 X
Citroën ë-C4 X

Čtěte také: Citroën končí se spalovacími MPV! Oblíbený model Berlingo už bude jenom elektrický


Za 10 minut doplníte až 100 km dojezdu

DC nabíjení rychlostí až 100 kW zajistí doplnění energie na 100 km během 10 minut dobíjení. Za 30 minut tak baterii nabijete na 80 % kapacity. Palubní nabíječka nabízí výkon 11 kW (3 fáze).

Na některých trzích v Evropě, na Blízkém východě, v Africe a na mezinárodních trzích se vůz C4 X bude prodávat také s benzinovými motory PureTech 100 a 130, a také jedním dieselovým BlueHDi 130.

Citroën ë-C4 X
Citroën ë-C4 X

Čtěte také: Citroën ukazuje svou představu budoucnosti, ve které jezdí autonomní kočáry


V prodeji už na konci letošního roku

Citroën ë-C4 X se bude vyrábět v továrně Stellantis v Madridu ve Španělsku na stejné lince jako běžná C4. Prodej bude postupně zahájen na konci roku 2022.

Cena nového Citroënu ë-C4 X zatím nebyla oficiálně představena.


Komentáře


Nejnovější články