Nejnovější automobily si ve sledovaném a prestižním testu bezpečnosti od Euro NCAP odnášejí zpravidla 5 hvězdiček, v případě elektromobilů je to téměř nutnost. Nicméně občas se najdou i modely, jejichž výsledek zůstane za očekáváním.
Právě takovým příkladem je nový elektromobil Citroën ë-C4, který dosáhl pouze na 4 hvězdičky, když ztratil hned v několika disciplínách. Konkrétně zaostává v hodnocení ochrany dospělých, ochrany chodců, ale i kvůli asistenčním systémům.
Pokud bychom výsledky rozebrali více, tak v oblasti bezpečnosti dospělých získala nová “cé čtyřka” (která byla hodnocena pro všechny typy pohonů včetně plně elektrického) jen 76 %, protože při čelním nárazu scházela lepší ochrana stehna spolujezdce a při bočním nárazu nebylo dostatečně zabráněno pohybu posádky, což vede ke zráněním.
Čtěte také: Test Citroën ë-C4 – Jasná designovka, navíc se slušným dojezdem i cenou
Ochrana dětí dopadla ze všeho nejlépe, když si Citroën odnesl 83% hodnocení. Naopak nejhůře si vedl v oblasti ochrany chodců, kde to stačilo jen na slabých 57 %. Kvůli špatnému reagování systému automatického brzdění si pak nezvykle nízké skóre vysloužil vůz i v případě bezpečnostních asistentů, a to 63 %.
Celkové skóre bylo méně než 70 %, což je nezvykle málo. Omluvou nemohou být ani přísnější pravidla testů bezpečnosti Euro NCAP, které stále přísněji hodnotí bezpečnostní asistenty. Citroën ë-C4 totiž ztrácel body i v případě elementární ochrany posádky, a to rozhodně není dobře.
Nejnovější automobily si ve sledovaném a prestižním testu bezpečnosti od Euro NCAP odnášejí zpravidla 5 hvězdiček, v případě elektromobilů je to téměř nutnost. Nicméně občas se najdou i modely, jejichž výsledek zůstane za očekáváním.
Právě takovým příkladem je nový elektromobil Citroën ë-C4, který dosáhl pouze na 4 hvězdičky, když ztratil hned v několika disciplínách. Konkrétně zaostává v hodnocení ochrany dospělých, ochrany chodců, ale i kvůli asistenčním systémům.
Pokud bychom výsledky rozebrali více, tak v oblasti bezpečnosti dospělých získala nová “cé čtyřka” (která byla hodnocena pro všechny typy pohonů včetně plně elektrického) jen 76 %, protože při čelním nárazu scházela lepší ochrana stehna spolujezdce a při bočním nárazu nebylo dostatečně zabráněno pohybu posádky, což vede ke zráněním.
Čtěte také: Test Citroën ë-C4 – Jasná designovka, navíc se slušným dojezdem i cenou
Ochrana dětí dopadla ze všeho nejlépe, když si Citroën odnesl 83% hodnocení. Naopak nejhůře si vedl v oblasti ochrany chodců, kde to stačilo jen na slabých 57 %. Kvůli špatnému reagování systému automatického brzdění si pak nezvykle nízké skóre vysloužil vůz i v případě bezpečnostních asistentů, a to 63 %.
Celkové skóre bylo méně než 70 %, což je nezvykle málo. Omluvou nemohou být ani přísnější pravidla testů bezpečnosti Euro NCAP, které stále přísněji hodnotí bezpečnostní asistenty. Citroën ë-C4 totiž ztrácel body i v případě elementární ochrany posádky, a to rozhodně není dobře.