Jak si vedl nový Citroën ë-C4 v crash testu od Euro NCAP? Budete překvapeni

  • Citroën ë-C4 prošel nejnovějším testovacím procesem od Euro NCAP
  • Jak si elektromobil francouzské produkce vedl v crash testu?
  • Výsledkem jsou 4 hvězdičky, což je překvapivě málo
Citroen e-C4, zezadu

Citroen e-C4, zezadu

Nejnovější automobily si ve sledovaném a prestižním testu bezpečnosti od Euro NCAP odnášejí zpravidla 5 hvězdiček, v případě elektromobilů je to téměř nutnost. Nicméně občas se najdou i modely, jejichž výsledek zůstane za očekáváním.

Citroën ë-C4 není zrovna bezpečný elektromobil

Právě takovým příkladem je nový elektromobil Citroën ë-C4, který dosáhl pouze na 4 hvězdičky, když ztratil hned v několika disciplínách. Konkrétně zaostává v hodnocení ochrany dospělých, ochrany chodců, ale i kvůli asistenčním systémům.

Pokud bychom výsledky rozebrali více, tak v oblasti bezpečnosti dospělých získala nová “cé čtyřka” (která byla hodnocena pro všechny typy pohonů včetně plně elektrického) jen 76 %, protože při čelním nárazu scházela lepší ochrana stehna spolujezdce a při bočním nárazu nebylo dostatečně zabráněno pohybu posádky, což vede ke zráněním.


Čtěte také: Test Citroën ë-C4 – Jasná designovka, navíc se slušným dojezdem i cenou


Interiér elektromobilu Citroën ë-C4

Interiér elektromobilu Citroën ë-C4

Ochrana dětí dopadla ze všeho nejlépe, když si Citroën odnesl 83% hodnocení. Naopak nejhůře si vedl v oblasti ochrany chodců, kde to stačilo jen na slabých 57 %. Kvůli špatnému reagování systému automatického brzdění si pak nezvykle nízké skóre vysloužil vůz i v případě bezpečnostních asistentů, a to 63 %.

Celkové skóre bylo méně než 70 %, což je nezvykle málo. Omluvou nemohou být ani přísnější pravidla testů bezpečnosti Euro NCAP, které stále přísněji hodnotí bezpečnostní asistenty. Citroën ë-C4 totiž ztrácel body i v případě elementární ochrany posádky, a to rozhodně není dobře.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jak si vedl nový Citroën ë-C4 v crash testu od Euro NCAP? Budete překvapeni

  • Citroën ë-C4 prošel nejnovějším testovacím procesem od Euro NCAP
  • Jak si elektromobil francouzské produkce vedl v crash testu?
  • Výsledkem jsou 4 hvězdičky, což je překvapivě málo
Citroen e-C4, zezadu

Citroen e-C4, zezadu

Nejnovější automobily si ve sledovaném a prestižním testu bezpečnosti od Euro NCAP odnášejí zpravidla 5 hvězdiček, v případě elektromobilů je to téměř nutnost. Nicméně občas se najdou i modely, jejichž výsledek zůstane za očekáváním.

Citroën ë-C4 není zrovna bezpečný elektromobil

Právě takovým příkladem je nový elektromobil Citroën ë-C4, který dosáhl pouze na 4 hvězdičky, když ztratil hned v několika disciplínách. Konkrétně zaostává v hodnocení ochrany dospělých, ochrany chodců, ale i kvůli asistenčním systémům.

Pokud bychom výsledky rozebrali více, tak v oblasti bezpečnosti dospělých získala nová “cé čtyřka” (která byla hodnocena pro všechny typy pohonů včetně plně elektrického) jen 76 %, protože při čelním nárazu scházela lepší ochrana stehna spolujezdce a při bočním nárazu nebylo dostatečně zabráněno pohybu posádky, což vede ke zráněním.


Čtěte také: Test Citroën ë-C4 – Jasná designovka, navíc se slušným dojezdem i cenou


Interiér elektromobilu Citroën ë-C4

Interiér elektromobilu Citroën ë-C4

Ochrana dětí dopadla ze všeho nejlépe, když si Citroën odnesl 83% hodnocení. Naopak nejhůře si vedl v oblasti ochrany chodců, kde to stačilo jen na slabých 57 %. Kvůli špatnému reagování systému automatického brzdění si pak nezvykle nízké skóre vysloužil vůz i v případě bezpečnostních asistentů, a to 63 %.

Celkové skóre bylo méně než 70 %, což je nezvykle málo. Omluvou nemohou být ani přísnější pravidla testů bezpečnosti Euro NCAP, které stále přísněji hodnotí bezpečnostní asistenty. Citroën ë-C4 totiž ztrácel body i v případě elementární ochrany posádky, a to rozhodně není dobře.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."