Proměňte vaše obyčejné kolo na elektrické. S touto sadou to bude hračka
- Postavte si vlastní elektrokolo
- Postačí vaše úplně obyčejné jízdní kolo
- Tento kit využijete jak na silnici, v terénu, tak i na městském kole

Láká vás myšlenka elektrokola, ale milujete své kolo natolik, že se jej nechcete zbavovat? Úplně vám rozumíme. A co třeba si elektrického pohonu dopřát pouze někdy? V běžných podmínkách jej nevyužijete, ale při víkendovém výletu do Alp? Jak takového cíle dosáhnout pouze s jedním kolem, které jste si pořídili bez elektromotoru? Italská skupinka nadšenců přichází na trh se sadou, která udělá elektrokolo z každého jízdního kola. A klidně jen na chvíli.
Přidejte si elektromotor během pár minut
Řeč je o modulu od start-upu Bikee Bike. S hmotností motoru pouhých 1,6 kilogramu mohou oprávněně nazývat produkt nejlehčím ebike kitem. S baterií se hmotnost zvýší průměrně o čtyři kilogramy. Proč průměrně? Protože motor i baterie jsou nabízené v mnoha výkonnostních a kapacitních variantách. Instalace sady navíc zabere pouze pár minut.
Jak to tedy celé funguje? Na střed kola připevníte úchyty pro motor. Ten bude uchycený ve středu kola a nebude třeba jej montovat do výpletů kol. Díky tomuto umístění navíc můžete i nadále používat veškeré převody, které vám vaše kolo nabízí. Díky pohyblivým pastorkům ani nebude docházet ke křížení nebo pádům řetězu. Jelikož není možné, aby všechna kola měla stejné rámové uchycení, připravili vývojáři rovnou čtyři varianty úchytu.

Čtěte také: Toto šílené elektrokolo má dojezd větší než řada elektromobilů. Klidně by zdolalo i Mount Everest
Motor pro klidnou jízdu i pořádnou „tepačku“
Sada není určena jen pro víkendové jezdce, kterým stačí základní výkon 250 W ve spojení s baterií o kapacitě 250 Wh. To je fajn na krátké výlety kolem 35 kilometrů. Takový set pořídíte na crowdfundingovém potrále Indiegogo za 510 eur (zhruba 12 500 korun).
Tuto cenu dostanou pouze ti, kteří si pospíší a chytnou projekt stále ve fázi vývoje. Výkon motoru může vystoupat až na 1000 W. V takovém případě je nejlepší jej spárovat se silnou 840Wh baterií se články od společnosti Samsung. Pak se nemusíte bát ani výletů delších 120 kilometrů. Cenově se pak dostanete lehce pod 900 eur (zhruba 22 tisíc korun).
Varianty motorů i baterií můžete téměř libovolně kombinovat. Standardně na řídícím modulu na řídítkách uvidíte ty nejzákladnější informace. Modul ale umí přes Bluetooth komunikovat s chytrým telefonem a tam se teprve dozvíte zajímavější informace. A pokud do košíku přidáte modul Superman, můžete motor uzamknout, ovládat točivý moment, používat uložené motorové mapy a mnoho dalšího. K sadě si můžete dokoupit bohaté příslušenství. Ceny přitom nejsou nesmyslné.

Je snad něco, co tato sada nemá?
O kol s pevnými převody můžete dokonce využít možnosti rekuperace a doplnit si za jízdy trochu energie na horší výšlapy. A lenivější povahy potěší i možnost dokoupení plynové rukojeti. A jestli po čase budete litovat, že jste si nevzali raději silnější baterii, je možné si dokoupit i set pro navýšení kapacity. V závislosti na velikosti původní baterie a požadovaného upgradu se budete pohybovat od 50 do 300 eur (zhruba 1 200 až 7 300 korun).
Projekt je velmi zajímavě nastavený a podle nás rozhodně stojí za zkoušku. Evropská výroba v Itálii dodává další pocit ubezpečení, že se nebude jednat o levnou čínskou kopii a že i servisní podpora by mohla být na lepší úrovni. V současné době se projet nachází před fází zahájení výroby. První dodávky mají být spuštěné během září letošního roku.
Zaujal vás tento projekt? Dovede si jeho využití pro své jízdy představit? Napište nám do komentářů!
Video
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.