Společnost TrendForce vydala nejnovější žebříček 10 největších výrobců elektromobilů v Q2 2023, podle počtu prodaných aut. Vede americká Tesla, která je dlouhodobě lídrem trhu, následuje čínský konkurent v podobě BYD a na třetím místě skončil čínský GAC Aion. Volkswagen je až čtvrtý, nicméně další tradiční (evropské) automobilky se pomalu dostávají na vyšší místa v top 10, protože na trh přicházejí s novými modely „évéček“.
Celkově se ve druhém čtvrtletí letošního roku prodalo přes 2,15 milionu elektromobilů, což je meziročně 40% nárůst. Na tomto počtu se nejvíce podílela Tesla s 466 tisíci vozy, čínský BYD potom s více než 352 tisíci vozy (meziroční nárůst o 95 %). Překvapením je GAC Aion, který předběhl německý Volkswagen. Jemu nepomohly ani zlepšené prodeje v Číně, kde po 16% zlevnění modelu ID.3 během června vzrostly prodeje v červenci o 300 %.
Společnost TrendForce vydala nejnovější žebříček 10 největších výrobců elektromobilů v Q2 2023, podle počtu prodaných aut. Vede americká Tesla, která je dlouhodobě lídrem trhu, následuje čínský konkurent v podobě BYD a na třetím místě skončil čínský GAC Aion. Volkswagen je až čtvrtý, nicméně další tradiční (evropské) automobilky se pomalu dostávají na vyšší místa v top 10, protože na trh přicházejí s novými modely „évéček“.
Celkově se ve druhém čtvrtletí letošního roku prodalo přes 2,15 milionu elektromobilů, což je meziročně 40% nárůst. Na tomto počtu se nejvíce podílela Tesla s 466 tisíci vozy, čínský BYD potom s více než 352 tisíci vozy (meziroční nárůst o 95 %). Překvapením je GAC Aion, který předběhl německý Volkswagen. Jemu nepomohly ani zlepšené prodeje v Číně, kde po 16% zlevnění modelu ID.3 během června vzrostly prodeje v červenci o 300 %.