Proč platit za elektromobil více než za spalovací auto? Nissan to chce změnit
- Japonský výrobce automobilů přináší nový byznys plán
- Soustředí se na snížení cen elektromobilů
- Co přesně značka plánuje?

Automobilka Nissan představila svůj nový byznys plán, díky kterému chce dosáhnout snížení cen elektrických vozidel. Úplným cílem nové strategie je dosáhnout cenové parity mezi spalovacími a elektrickými vozy do konce této dekády.
Cílem Nissanu je snížení cen
K oznámení nového byznys plánu, který nese jméno The Arc, došlo v pondělí. Cílem je zvýšit konkurenceschopnost Nissanu s Teslou a čínskými značkami. Hlavním bodem je tak výrazné snížení cen elektrovozů nové generace prostřednictvím nových partnerství a inovací. „Nissan provádí důležitá rozhodnutí dle nového plánu, která zajistí udržitelný růst a profit,“ sdělil Makoto Uchida.
Plán se skládá ze dvou částí, přičemž jeho součástí je urychlení přechodu na elektromobilitu, zatímco bude udržen balanc v portfoliu značky mezi elektrickými a konvenčními vozy. Nissan tak hodlá dosáhnout milionu prodaných kusů ročně a provozního zisku přes 6 % do konce roku 2026.

Čtěte také: Ultralevné elektromobily jsou na programu dne. Ford údajně také něco chystá
Elektrická ofenzíva z Japonska
Během následujících tří let automobilka hodlá uvést až 30 nových modelů, přičemž půjde o 16 elektrických a 14 konvenčních. Do roku 2030 chce pak uvést celkem 34 elektromobilů, které mají pokrýt všechny segmenty. Z celosvětových prodejů firmy by měly do roku 2026 činit 40 % elektromobily, do roku 2030 až celkem 60 %.
Součástí nové elektrické ofenzívy má být řada inovací v oblasti vývoje a výroby, které mají snížit cenu. Počítat prý můžeme s inovacemi baterií, které mají snížit dobu nabíjení o 50 % a zároveň o polovinu zvýšit hustotu. Mimo to má dojít na integrované pohonné jednotky, nové výrobní procesy či vývoj elektromobilů po skupinách. Elektrické automobily nové generace budou dle automobilky až o 30 % levnější.