Američané přichází s přelomovou baterií do elektromobilů, se kterou chtějí změnit svět

  • Americký startup vyvinul přelomovou baterii s křemíko-uhlíkovou anodou
  • Ta by měla mít dle posledního měření až o 25 % vyšší energetickou hustotu
  • Baterie prý určitě zvládne nájezd vyšší než 1 milion kilometrů
Elektrický vůz při nabíjení

Elektrický vůz při nabíjení | foto: Motor1

Firma Group14 Technologies, která je americkým startupem pro výrobu baterií, založeným v roce 2015, informovala, že její anoda SCC55 na bázi křemíku a uhlíku signifikantně zvyšuje hustotu uložené energie o 25 %. Výrobce uvádí, že je připraven na sériové dodávky této převratné technologie.

Převratná technologie baterií

Farasis Energy, která je čínskou společností, specializující se na výrobu baterií, dokázala využít SCC55 ke zvýšení hustoty energie svých lithium-iontových baterií na 330 Wh/kg, co je téměř o 27 % než původních 260 Wh/kg, dosažených při použití tradiční grafitové anody. Životnost baterie je víc než 1000 nabíjecích cyklů.

Jedná se o seriózní čísla respektovaného výrobce. Připomeňme, že Farasis Energy je v bateriovém průmyslu dobře známým jménem, ​​za kterým stojí Daimler, který od roku 2020 vlastní asi 3 % společnosti. Firma dodává baterie pro automobilky Mercedes-Benz a Geely.

Opravdu se stane tato technologie hitem?

Opravdu se stane tato technologie hitem?


Čtěte také: Věděli jste, proč vůbec degradují lithium-iontové baterie u elektromobilů?


Vývoj probíhá napříč kontinenty

Group14 Technologies je firmou, podporovanou společnostmi Amperex Technology Limited (ATL), BASF, Cabot Corporation, Showa Denko a SK Materials. Podle tiskové zprávy je společnost Group14 Technologies připravena dodat SCC55 z továrny BAM (Battery Active Materials) v „komerčně zajímavém měřítku“.

Rick Luebbe, generální ředitel společnosti Group14 Technologies, uvedl, že technologie je připravena pro sériovou výrobu již v roce 2023: “Lidé hovoří o tom, co by mohlo být k dispozici v roce 2026 nebo 2027. Toto je dnešní technologie, kterou firma Farasis v současnosti ověřila. Uvidíme ji v bateriích elektrických vozidel do roku 2023. Očekáváme, že do roku 2025 bude naše technologie ve většině baterií, určených pro elektrická vozidla.”

První informace o nové technologii známe již od jara

Potvrzení, že křemíko-uhlíková anoda SCC55 funguje podle očekávání, není velkým překvapením, protože informace o vývoji vzorkových článků Farasis Energy proběhla na jaře 2021. V té době společnost oznámila některé parametry svých budoucích článků Gen4.

  • o více než 25 % vyšší hustota energie a vyšší dojezd elektromobilu
  • gravimetrická hustota energie 330+ Wh/kg
  • rychlé nabíjení z 10 % na 80 % za méně než 20 minut
  • 90 % nominální kapacity je k dispozici i při -20°C
  • životnost článků více než 1 milion km

Výrobní kapacita firmy Farasis Energy činí přibližně 23 GWh ročně. Společnost současně expanduje v Číně, Evropě a USA. Dá se tedy předpokládat, že o dané technologii ještě hodně uslyšíme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Američané přichází s přelomovou baterií do elektromobilů, se kterou chtějí změnit svět

  • Americký startup vyvinul přelomovou baterii s křemíko-uhlíkovou anodou
  • Ta by měla mít dle posledního měření až o 25 % vyšší energetickou hustotu
  • Baterie prý určitě zvládne nájezd vyšší než 1 milion kilometrů
Elektrický vůz při nabíjení

Elektrický vůz při nabíjení | foto: Motor1

Firma Group14 Technologies, která je americkým startupem pro výrobu baterií, založeným v roce 2015, informovala, že její anoda SCC55 na bázi křemíku a uhlíku signifikantně zvyšuje hustotu uložené energie o 25 %. Výrobce uvádí, že je připraven na sériové dodávky této převratné technologie.

Převratná technologie baterií

Farasis Energy, která je čínskou společností, specializující se na výrobu baterií, dokázala využít SCC55 ke zvýšení hustoty energie svých lithium-iontových baterií na 330 Wh/kg, co je téměř o 27 % než původních 260 Wh/kg, dosažených při použití tradiční grafitové anody. Životnost baterie je víc než 1000 nabíjecích cyklů.

Jedná se o seriózní čísla respektovaného výrobce. Připomeňme, že Farasis Energy je v bateriovém průmyslu dobře známým jménem, ​​za kterým stojí Daimler, který od roku 2020 vlastní asi 3 % společnosti. Firma dodává baterie pro automobilky Mercedes-Benz a Geely.

Opravdu se stane tato technologie hitem?

Opravdu se stane tato technologie hitem?


Čtěte také: Věděli jste, proč vůbec degradují lithium-iontové baterie u elektromobilů?


Vývoj probíhá napříč kontinenty

Group14 Technologies je firmou, podporovanou společnostmi Amperex Technology Limited (ATL), BASF, Cabot Corporation, Showa Denko a SK Materials. Podle tiskové zprávy je společnost Group14 Technologies připravena dodat SCC55 z továrny BAM (Battery Active Materials) v „komerčně zajímavém měřítku“.

Rick Luebbe, generální ředitel společnosti Group14 Technologies, uvedl, že technologie je připravena pro sériovou výrobu již v roce 2023: “Lidé hovoří o tom, co by mohlo být k dispozici v roce 2026 nebo 2027. Toto je dnešní technologie, kterou firma Farasis v současnosti ověřila. Uvidíme ji v bateriích elektrických vozidel do roku 2023. Očekáváme, že do roku 2025 bude naše technologie ve většině baterií, určených pro elektrická vozidla.”

První informace o nové technologii známe již od jara

Potvrzení, že křemíko-uhlíková anoda SCC55 funguje podle očekávání, není velkým překvapením, protože informace o vývoji vzorkových článků Farasis Energy proběhla na jaře 2021. V té době společnost oznámila některé parametry svých budoucích článků Gen4.

  • o více než 25 % vyšší hustota energie a vyšší dojezd elektromobilu
  • gravimetrická hustota energie 330+ Wh/kg
  • rychlé nabíjení z 10 % na 80 % za méně než 20 minut
  • 90 % nominální kapacity je k dispozici i při -20°C
  • životnost článků více než 1 milion km

Výrobní kapacita firmy Farasis Energy činí přibližně 23 GWh ročně. Společnost současně expanduje v Číně, Evropě a USA. Dá se tedy předpokládat, že o dané technologii ještě hodně uslyšíme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."