Představení BMW i5 je za dveřmi. Nejnovější snímky odhalují chystanou bestii
- BMW je blízko představení nového elektrického modelu
- Nové BMW i5 se bude nabízet nejen jako elektromobil, ale i hybridní auto
- Nejsilnější varianta by mohla sdílet techniku z velkého modelu iX

Různé typy kamufláže na vozidlech toho dokáží prozradit více, než si dovedeme představit. Velmi lehké zahalení zachyceného BMW i5 napovídá, že vývoj vozidla je již hotový. Proč byl tedy vůz stále “oblečen” do lehkého kabátku? Pokud vás takové drobné zahalení zklamalo, podívejte se na klasičtější provedení chystané sportovní verze se 600 koňmi.
Dočkáme se představení BMW i5 v Paříži?
Takovéhle plachty výrobci používají při převozu vozidel na určená místa, kde může docházet například k natáčení reklamních spotů nebo produktových videí. Tato cesta nového modelu od BMW tedy byla spíše takového charakteru než za testovacími účely v reálném provozu. Pokud tomu tak skutečně je, pravděpodobně se dočkáme oficiálního představení ještě v letošním roce. Vždyť do prodeje se nové BMW i5 má dostat v průběhu příštího roku.
Jak uvádí server InsideEVs, v zachycené lokalitě se ale nejednalo o jediný kus modelu BMW i5. V běžnějším typu kamufláže zachytil anonymní špión i druhý kus vozu, který již na první pohled vypadá dravěji než první stříbrný kus. Již tvar zpětných zrcátek napovídá sportovní verzi. Štítek za oknem pak prozrazuje, že jde o model i5 M60. Nejde tedy o ryze M sportovní verzi, pouze o M Performance sportovní paket.

Čtěte také: V nových BMW si „pokecáte“ s asistentkou Alexou. Co systém Amazonu nabídne?
Milovníci benzínu, nezoufejte!
Tento model se bude současně vyrábět i ve spalovací verzi. Nebude tedy používat výhradní elektrickou platformu značky. I větší model BMW i5 se tak vydává stejnou cestou jako model i4. Příznivci spalovacích agregátů tak stále dostanou možnosti si ještě jedno “klasické” vozidlo pořídit. Zachycená verze M60 by ale měla dostat pouze elektrický pohon.
Je velmi pravděpodobné, že tento sportovní model obdrží stejné ústrojí jako větší model iX. Ten dokáže díky dvěma synchronním elektromotorům vyprodukovat výkon až 600 koní a 1 100 Nm točivého momentu. I takhle těžký vůz zrychlí z nuly na sto během 4 sekund. Za kolik to zvládne lehce menší elektromobil BMW i5? Třeba se takové informace dozvíme již za dva týdny na blížící se motor show v Paříži.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.