Praha plánuje rozšíření tras pro bateriové trolejbusy, půjde tak příkladem ostatním

  • Praha se již delší dobu snaží elektrifikovat tamní autobusovou dopravu
  • Dalším krokem má být nahrazení autobusové linky 137 trolejbusovou linkou 52
  • Projekt je zatím ve fázi zjišťovacího řízení, kdy je potřeba provést environmentální studie
Trolejbusy na baterie v Praze

Pohled na první moderní trolejbusovou linku v Praze | foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Dopravní podnik se aktivně snaží obnovit trolejbusový provoz v hlavním městě již od roku 2017. Pozdně letního dne 15. října téhož roku, kdy se připomínalo 45. výročí zrušení trolejbusů v Praze, došlo k částečnému obnovení provozu. Od té doby se Praha dále snaží alespoň nějak převést autobusový provoz na elektrický.

Nová linka 52 protne Smíchov a Jinonice

Server Zdopravy.cz přišel s informací, že nejnovějším krokem v plánu elektrifikace pražské dopravy má být vybudování nové trolejbusové linky, která má vést ze Smíchova až do Jinonic. Jelikož se nepočítá s výstavbou trolejí po celé trase, tak budou linku obsluhovat trolejbusy s bateriovými články. Nová trolejbusová linka ponese číslo 52 a nahradí současnou autobusovou linku 137.

Dopravní podnik hlavního města Prahy plánuje postavit trolejové vedení mezi zastávkami Na Knížecí a U Waltrovky. Tím pádem by měly být pokryty asi 2 kilometry trasy. Přestože Dopravní podnik již poslal plány na stavbu k povolovacímu procesu, tak je ještě potřeba zjišťovací řízení.

Pražský trolejbus Škoda 30Tr SOR

Pražský trolejbus Škoda 30Tr SOR | foto: Wikipedie, uživatel Harold


Čtěte také: První vodíkový autobus v ČR? TriHyBus vyjel do ulic před 12 lety


Aktuálně je projekt ve fázi zjišťovacího řízení

V tuto chvíli probíhá takzvané zjišťovací řízení. Při něm je potřeba zjistit, jestli bude stavba muset být posuzována kvůli jejímu vlivu na životní prostředí. Pokud vše půjde dobře, tak by samotná výstavba trolejového vedení měla dle DPP začít v polovině roku 2023.

Jaká bude budoucnost Prahy? Elektrická!

To však není jediná linka, kterou chce Praha elektrifikovat. V budoucnu má dojít až na 5 dalších linek, mezi kterými jsou linky 131, 176, 191 a nebo třeba letištní linka 119. Dále se chystá elektrifikace linky 140, která má již dokonce stavební povolení a vybrané trolejbusy. Uvažuje se i o prodloužení až do Kostelce nad Labem či do Brandýsa.

Je tedy jasné, že Praha nebere elektrifikaci na lehkou váhu a opravdu se plně snaží o čistší dopravu, která by zároveň vylepšila kvalitu pražského ovzduší. Se svými plány tak Praha následuje Ostravu, kde již není v provozu jediný dieselový autobus.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Praha plánuje rozšíření tras pro bateriové trolejbusy, půjde tak příkladem ostatním

  • Praha se již delší dobu snaží elektrifikovat tamní autobusovou dopravu
  • Dalším krokem má být nahrazení autobusové linky 137 trolejbusovou linkou 52
  • Projekt je zatím ve fázi zjišťovacího řízení, kdy je potřeba provést environmentální studie
Trolejbusy na baterie v Praze

Pohled na první moderní trolejbusovou linku v Praze | foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Dopravní podnik se aktivně snaží obnovit trolejbusový provoz v hlavním městě již od roku 2017. Pozdně letního dne 15. října téhož roku, kdy se připomínalo 45. výročí zrušení trolejbusů v Praze, došlo k částečnému obnovení provozu. Od té doby se Praha dále snaží alespoň nějak převést autobusový provoz na elektrický.

Nová linka 52 protne Smíchov a Jinonice

Server Zdopravy.cz přišel s informací, že nejnovějším krokem v plánu elektrifikace pražské dopravy má být vybudování nové trolejbusové linky, která má vést ze Smíchova až do Jinonic. Jelikož se nepočítá s výstavbou trolejí po celé trase, tak budou linku obsluhovat trolejbusy s bateriovými články. Nová trolejbusová linka ponese číslo 52 a nahradí současnou autobusovou linku 137.

Dopravní podnik hlavního města Prahy plánuje postavit trolejové vedení mezi zastávkami Na Knížecí a U Waltrovky. Tím pádem by měly být pokryty asi 2 kilometry trasy. Přestože Dopravní podnik již poslal plány na stavbu k povolovacímu procesu, tak je ještě potřeba zjišťovací řízení.

Pražský trolejbus Škoda 30Tr SOR

Pražský trolejbus Škoda 30Tr SOR | foto: Wikipedie, uživatel Harold


Čtěte také: První vodíkový autobus v ČR? TriHyBus vyjel do ulic před 12 lety


Aktuálně je projekt ve fázi zjišťovacího řízení

V tuto chvíli probíhá takzvané zjišťovací řízení. Při něm je potřeba zjistit, jestli bude stavba muset být posuzována kvůli jejímu vlivu na životní prostředí. Pokud vše půjde dobře, tak by samotná výstavba trolejového vedení měla dle DPP začít v polovině roku 2023.

Jaká bude budoucnost Prahy? Elektrická!

To však není jediná linka, kterou chce Praha elektrifikovat. V budoucnu má dojít až na 5 dalších linek, mezi kterými jsou linky 131, 176, 191 a nebo třeba letištní linka 119. Dále se chystá elektrifikace linky 140, která má již dokonce stavební povolení a vybrané trolejbusy. Uvažuje se i o prodloužení až do Kostelce nad Labem či do Brandýsa.

Je tedy jasné, že Praha nebere elektrifikaci na lehkou váhu a opravdu se plně snaží o čistší dopravu, která by zároveň vylepšila kvalitu pražského ovzduší. Se svými plány tak Praha následuje Ostravu, kde již není v provozu jediný dieselový autobus.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."