Pozor, i Tesla může zrezivět. Poradíme, jak se o elektromobil starat

Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4 | foto: Tesla

Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4 | foto: Tesla

Ačkoliv se o Tesle ví, že jde o vozidlo vyrobené z hliníku, rez vás může zaskočit i u něj. Proto je třeba se zaměřit na části, které jsou z jiného kovu a mohou tak podléhat korozi.

Nosná část z ocele

Tesla má sice hliníkovou kapotu, blatníky, dveře, ale samotná nosná část auta je ocelová a kov lze najít ještě na dalších místech. Právě zde tedy podléhat korozi rozhodně může. Ostatně tuto možnost připouští i sama Tesla. Přitom na korozi se nemusí vztahovat záruka, takže je rozhodně dobré si na péči o auto dát dobrý pozor.

Tesla rez připouští

Tak například Tesla doporučuje často sešlapovat brzdový pedál, aby se aktivovaly mechanické brzdy, vysušily se brzdové destičky a kotouče a zabránilo se tak korozi a hromadění rzi. Dále se doporučuje odstranit veškeré korozivní látky, jako je například ptačí trus, pryskyřice ze stromů, dehtové skvrny, mrtvý hmyz, popílek apod.

Tesla Cybertruck v unikátním polepu | foto: WhipAddict via YouTube

Tesla Cybertruck v unikátním polepu imitující zrezivělou karoserii | foto: WhipAddict via YouTube

Díly karoserie nepasovaly

Ačkoliv to mnozí uživatelé nečekají, problémy Tesly se rzí jsou známy. Již před časem se zjistilo, že Modely S, X a 3, které jsou staré pouhých pár měsíců, rezivěly. Model 3 zaznamenal problémy s tím, že díly karoserie správně nepasovaly.

Reziví prý i Cybertruck

A aby toho nebylo málo, o rezivění se hovoří i v případě Cybertrucku. Ten by měl rezivět za deště a vlhkého počasí, neboť karoserie nemá žádný ochranný povlak. Uživatelé připojovali svou zkušenost, že karoserie Cybertrucku se nerovnoměrně zabarví a začne vypadat jako karoserie vraku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Pozor, i Tesla může zrezivět. Poradíme, jak se o elektromobil starat

Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4 | foto: Tesla

Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4 | foto: Tesla

Ačkoliv se o Tesle ví, že jde o vozidlo vyrobené z hliníku, rez vás může zaskočit i u něj. Proto je třeba se zaměřit na části, které jsou z jiného kovu a mohou tak podléhat korozi.

Nosná část z ocele

Tesla má sice hliníkovou kapotu, blatníky, dveře, ale samotná nosná část auta je ocelová a kov lze najít ještě na dalších místech. Právě zde tedy podléhat korozi rozhodně může. Ostatně tuto možnost připouští i sama Tesla. Přitom na korozi se nemusí vztahovat záruka, takže je rozhodně dobré si na péči o auto dát dobrý pozor.

Tesla rez připouští

Tak například Tesla doporučuje často sešlapovat brzdový pedál, aby se aktivovaly mechanické brzdy, vysušily se brzdové destičky a kotouče a zabránilo se tak korozi a hromadění rzi. Dále se doporučuje odstranit veškeré korozivní látky, jako je například ptačí trus, pryskyřice ze stromů, dehtové skvrny, mrtvý hmyz, popílek apod.

Tesla Cybertruck v unikátním polepu | foto: WhipAddict via YouTube

Tesla Cybertruck v unikátním polepu imitující zrezivělou karoserii | foto: WhipAddict via YouTube

Díly karoserie nepasovaly

Ačkoliv to mnozí uživatelé nečekají, problémy Tesly se rzí jsou známy. Již před časem se zjistilo, že Modely S, X a 3, které jsou staré pouhých pár měsíců, rezivěly. Model 3 zaznamenal problémy s tím, že díly karoserie správně nepasovaly.

Reziví prý i Cybertruck

A aby toho nebylo málo, o rezivění se hovoří i v případě Cybertrucku. Ten by měl rezivět za deště a vlhkého počasí, neboť karoserie nemá žádný ochranný povlak. Uživatelé připojovali svou zkušenost, že karoserie Cybertrucku se nerovnoměrně zabarví a začne vypadat jako karoserie vraku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."