Tesla může rezivět, navzdory hliníkovým dílům. Nosná část je z oceli, která korozi podléhá. I Tesla radí péči, např. používat brzdy a čistit povrchy.
Ačkoliv se o Tesle ví, že jde o vozidlo vyrobené z hliníku, rez vás může zaskočit i u něj. Proto je třeba se zaměřit na části, které jsou z jiného kovu a mohou tak podléhat korozi.
Nosná část z ocele
Tesla má sice hliníkovou kapotu, blatníky, dveře, ale samotná nosná část auta je ocelová a kov lze najít ještě na dalších místech. Právě zde tedy podléhat korozi rozhodně může. Ostatně tuto možnost připouští i sama Tesla. Přitom na korozi se nemusí vztahovat záruka, takže je rozhodně dobré si na péči o auto dát dobrý pozor.
Tesla rez připouští
Tak například Tesla doporučuje často sešlapovat brzdový pedál, aby se aktivovaly mechanické brzdy, vysušily se brzdové destičky a kotouče a zabránilo se tak korozi a hromadění rzi. Dále se doporučuje odstranit veškeré korozivní látky, jako je například ptačí trus, pryskyřice ze stromů, dehtové skvrny, mrtvý hmyz, popílek apod.
Díly karoserie nepasovaly
Ačkoliv to mnozí uživatelé nečekají, problémy Tesly se rzí jsou známy. Již před časem se zjistilo, že Modely S, X a 3, které jsou staré pouhých pár měsíců, rezivěly. Model 3 zaznamenal problémy s tím, že díly karoserie správně nepasovaly.
Reziví prý i Cybertruck
A aby toho nebylo málo, o rezivění se hovoří i v případě Cybertrucku. Ten by měl rezivět za deště a vlhkého počasí, neboť karoserie nemá žádný ochranný povlak. Uživatelé připojovali svou zkušenost, že karoserie Cybertrucku se nerovnoměrně zabarví a začne vypadat jako karoserie vraku.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.