Jistě si vzpomínáte, že za doby běžných spalovacích motorů se často prováděly pokusy o rekordy v co nejdelším dojezdu. Ty byly vždy ve spojení s co nejšetrnější jízdou. V době elektromobilů se stále podobné pokusy i rekordy lámou, ale vozidla se nyní předhání v tom, kdo na jedné trase stráví méně času nabíjením.
Samozřejmě je to velmi úzce spojené i se zmiňovaným dojezdem. Na jednu takovou cestu se vydal se svým Porsche Taycan i Wayne Gerdes. Ten je na internetu známý svým smyslem pro velmi efektivní jízdu.
Trasa z Los Angeles do New York City byla vedena po naprosto běžných silnicích a za běžných podmínek. V součtu strávil Wayne nabíjením pouhé 2 hodiny, 26 minut a 48 sekund. Délka trasy je 4 561 kilometrů. To je velmi impozantní hodnota. Wayne se tak stal novým držitelem Guinessova rekordu. Předchozí držitel cestu absolvoval s vozem Kia EV6. Ta ale na téměř totožné trase stála na nabíječkách 7 hodin, 10 minut a 1 sekundu.
Porsche se v rozhovoru pro server Engadget vyjádřilo, že Wayne Gerdes jel běžnými rychlostmi, někdy i lehce vyššími. Vše v závislosti na stavu nabití baterie a aktuální trase. Vůz nebyl nijak upravován, jedná se o sériové vozidlo ve verzi Performance Battery Plus.
Oproti standardní verzi má baterie větší užitnou kapacitu a adaptivní tempomat. Aby mohl být rekord oficiálně uznán, musela být celá cesta zaznamenána na kameře a průběh trasy musel být ukládán přes GPS lokátor.
Čtěte také: Nejelegantnější Safety Car? Porsche Taycan bude chránit závodníky Formule E
Důležité je i zmínit, jakým způsobem Gerdes vůz nabíjel. Při cestě se spoléhal pouze na rychlonabíječky americké sítě Electrify America, které jsou schopné dobíjet výkonem až 350 kW. Baterie se tak nabila z 6 na 82 % za pouhých 22 minut. Společnost se na celém pokusu podílela.
Porsche poprvé představilo veřejnosti model Taycan v roce 2019. Dodávat se začal o rok později. Do dnešního dne Porsche přišlo s mnoha verzemi elektromobilu, včetně nejnovějšího modelu Taycan Cross Turismo EV. S původním Taycanem už moc společného nemá, a to ani stejnou karoserii vozu. Podobně jako verze sedanu se bude Cross Turismo nabízet ve verzích 4S, Turbo a Turbo S.
Jistě si vzpomínáte, že za doby běžných spalovacích motorů se často prováděly pokusy o rekordy v co nejdelším dojezdu. Ty byly vždy ve spojení s co nejšetrnější jízdou. V době elektromobilů se stále podobné pokusy i rekordy lámou, ale vozidla se nyní předhání v tom, kdo na jedné trase stráví méně času nabíjením.
Samozřejmě je to velmi úzce spojené i se zmiňovaným dojezdem. Na jednu takovou cestu se vydal se svým Porsche Taycan i Wayne Gerdes. Ten je na internetu známý svým smyslem pro velmi efektivní jízdu.
Trasa z Los Angeles do New York City byla vedena po naprosto běžných silnicích a za běžných podmínek. V součtu strávil Wayne nabíjením pouhé 2 hodiny, 26 minut a 48 sekund. Délka trasy je 4 561 kilometrů. To je velmi impozantní hodnota. Wayne se tak stal novým držitelem Guinessova rekordu. Předchozí držitel cestu absolvoval s vozem Kia EV6. Ta ale na téměř totožné trase stála na nabíječkách 7 hodin, 10 minut a 1 sekundu.
Porsche se v rozhovoru pro server Engadget vyjádřilo, že Wayne Gerdes jel běžnými rychlostmi, někdy i lehce vyššími. Vše v závislosti na stavu nabití baterie a aktuální trase. Vůz nebyl nijak upravován, jedná se o sériové vozidlo ve verzi Performance Battery Plus.
Oproti standardní verzi má baterie větší užitnou kapacitu a adaptivní tempomat. Aby mohl být rekord oficiálně uznán, musela být celá cesta zaznamenána na kameře a průběh trasy musel být ukládán přes GPS lokátor.
Čtěte také: Nejelegantnější Safety Car? Porsche Taycan bude chránit závodníky Formule E
Důležité je i zmínit, jakým způsobem Gerdes vůz nabíjel. Při cestě se spoléhal pouze na rychlonabíječky americké sítě Electrify America, které jsou schopné dobíjet výkonem až 350 kW. Baterie se tak nabila z 6 na 82 % za pouhých 22 minut. Společnost se na celém pokusu podílela.
Porsche poprvé představilo veřejnosti model Taycan v roce 2019. Dodávat se začal o rok později. Do dnešního dne Porsche přišlo s mnoha verzemi elektromobilu, včetně nejnovějšího modelu Taycan Cross Turismo EV. S původním Taycanem už moc společného nemá, a to ani stejnou karoserii vozu. Podobně jako verze sedanu se bude Cross Turismo nabízet ve verzích 4S, Turbo a Turbo S.