Porsche Taycan vyzkoušelo nabíjet na Superchargeru, rychlost mnohé překvapila

Matouš Vrchota
  • V Nizozemí již můžete na Superchargery s cizími elektromobily
  • Maximálního nabíjecího výkonu se ale nejspíš nedočkáte
  • Nejnovější stanice mají příznivější postavení stojanů
Porsche Taycan u Supechargeru
Porsche Taycan u Supechargeru

Tesla zahájila testovací provoz nabíjení pro vozidla ostatních výrobců na vybraných Superchargerech v Nizozemí. Ve videu se spolu s uživatelem electricfelix podívejte na nabíjení Porsche Taycan na Superchargeru poslední generace V3. Tato stanice je navíc odlišná od klasických Superchargerů tím, že stojany jsou umístěny na základnách mezi parkovacími stáními, aby byly dostupnější právě pro “cizí” vozidla. Jsou tudíž blíže vozidlům, aby krátké nabíjecí kabely byly blíže různému umístění nabíjecích portů elektrovozů.

Porsche Taycan na Superchargeru? Nejde o omyl

Pojďme se podívat na nabíjení ve videu. Porsche Taycan se nabilo bez potíží, vše fungovalo jak mělo. Pro milovníky dat a čísel uvádíme hodnoty nabíjecího výkonu, které vozidlo během procesu uvádělo. 


  • 6 %: výkon 121 kW
  • 20 %: výkon 128 kW
  • 30 %: výkon 130 kW
  • 43 %: výkon 132 kW
  • 50 %: výkon 134 kW

I když tyto hodnoty jsou hezké, rozhodně nedosahují čísel, které Tesla reportuje ze Superchargerů generace V3. Ty sahají až k 250 kW. Přitom Taycan je schopný přijímat nabíjecí výkon až 270 kW. Důvodem pro nižší výkon je prý systém baterií použitých v Porsche. Baterie má totiž napětí 800 V, a tak vůz nabíjí zhruba takovým výkonem, který odpovídá Superchargerům generace V2. Nejde však o oficiální prohlášení, a tak bereme informaci s 

V průběhu páté minuty si můžete všimnout, že na štítku Superchargeru jsou hodnoty dokonce 1000 V DC při 420 A. Náš odhad je, že stanice a kabely jsou již nyní připraveny na případný budoucí upgrade na tyto vyšší hodnoty. 

Tesla Supercharger V3
Tesla Supercharger V3

Předplatíte si Supercharger?

Pokud si předplatíte měsíčně užití Superchargeru, vyjde vás nabití o kapacitě 39 kWh na 9,36 euro, při ekvivalentu 24 centů na kWh. V Česku by to tedy mělo být 236 korun za dobití, respektive 6 korun za 1 kWh.

Jak jsme již zmínili, tato stanice ve videu je ve specifikaci V3 a již je mnohem přívětivější pro majitele vozidel jiných značek. Electricfelix se s Taycanem vydal i na starší stanici V2, která má stojany umístěné vhodně pro vozy Tesla. Podívejte se na video, jaké měl uživatel potíže s připojením elektrického Porsche na starší stojan Superchargeru.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články