Tesla zahájila testovací provoz nabíjení pro vozidla ostatních výrobců na vybraných Superchargerech v Nizozemí. Ve videu se spolu s uživatelem electricfelix podívejte na nabíjení Porsche Taycan na Superchargeru poslední generace V3. Tato stanice je navíc odlišná od klasických Superchargerů tím, že stojany jsou umístěny na základnách mezi parkovacími stáními, aby byly dostupnější právě pro “cizí” vozidla. Jsou tudíž blíže vozidlům, aby krátké nabíjecí kabely byly blíže různému umístění nabíjecích portů elektrovozů.
Pojďme se podívat na nabíjení ve videu. Porsche Taycan se nabilo bez potíží, vše fungovalo jak mělo. Pro milovníky dat a čísel uvádíme hodnoty nabíjecího výkonu, které vozidlo během procesu uvádělo.
I když tyto hodnoty jsou hezké, rozhodně nedosahují čísel, které Tesla reportuje ze Superchargerů generace V3. Ty sahají až k 250 kW. Přitom Taycan je schopný přijímat nabíjecí výkon až 270 kW. Důvodem pro nižší výkon je prý systém baterií použitých v Porsche. Baterie má totiž napětí 800 V, a tak vůz nabíjí zhruba takovým výkonem, který odpovídá Superchargerům generace V2. Nejde však o oficiální prohlášení, a tak bereme informaci s
V průběhu páté minuty si můžete všimnout, že na štítku Superchargeru jsou hodnoty dokonce 1000 V DC při 420 A. Náš odhad je, že stanice a kabely jsou již nyní připraveny na případný budoucí upgrade na tyto vyšší hodnoty.
Pokud si předplatíte měsíčně užití Superchargeru, vyjde vás nabití o kapacitě 39 kWh na 9,36 euro, při ekvivalentu 24 centů na kWh. V Česku by to tedy mělo být 236 korun za dobití, respektive 6 korun za 1 kWh.
Jak jsme již zmínili, tato stanice ve videu je ve specifikaci V3 a již je mnohem přívětivější pro majitele vozidel jiných značek. Electricfelix se s Taycanem vydal i na starší stanici V2, která má stojany umístěné vhodně pro vozy Tesla. Podívejte se na video, jaké měl uživatel potíže s připojením elektrického Porsche na starší stojan Superchargeru.
Tesla zahájila testovací provoz nabíjení pro vozidla ostatních výrobců na vybraných Superchargerech v Nizozemí. Ve videu se spolu s uživatelem electricfelix podívejte na nabíjení Porsche Taycan na Superchargeru poslední generace V3. Tato stanice je navíc odlišná od klasických Superchargerů tím, že stojany jsou umístěny na základnách mezi parkovacími stáními, aby byly dostupnější právě pro “cizí” vozidla. Jsou tudíž blíže vozidlům, aby krátké nabíjecí kabely byly blíže různému umístění nabíjecích portů elektrovozů.
Pojďme se podívat na nabíjení ve videu. Porsche Taycan se nabilo bez potíží, vše fungovalo jak mělo. Pro milovníky dat a čísel uvádíme hodnoty nabíjecího výkonu, které vozidlo během procesu uvádělo.
I když tyto hodnoty jsou hezké, rozhodně nedosahují čísel, které Tesla reportuje ze Superchargerů generace V3. Ty sahají až k 250 kW. Přitom Taycan je schopný přijímat nabíjecí výkon až 270 kW. Důvodem pro nižší výkon je prý systém baterií použitých v Porsche. Baterie má totiž napětí 800 V, a tak vůz nabíjí zhruba takovým výkonem, který odpovídá Superchargerům generace V2. Nejde však o oficiální prohlášení, a tak bereme informaci s
V průběhu páté minuty si můžete všimnout, že na štítku Superchargeru jsou hodnoty dokonce 1000 V DC při 420 A. Náš odhad je, že stanice a kabely jsou již nyní připraveny na případný budoucí upgrade na tyto vyšší hodnoty.
Pokud si předplatíte měsíčně užití Superchargeru, vyjde vás nabití o kapacitě 39 kWh na 9,36 euro, při ekvivalentu 24 centů na kWh. V Česku by to tedy mělo být 236 korun za dobití, respektive 6 korun za 1 kWh.
Jak jsme již zmínili, tato stanice ve videu je ve specifikaci V3 a již je mnohem přívětivější pro majitele vozidel jiných značek. Electricfelix se s Taycanem vydal i na starší stanici V2, která má stojany umístěné vhodně pro vozy Tesla. Podívejte se na video, jaké měl uživatel potíže s připojením elektrického Porsche na starší stojan Superchargeru.