Výrobce sportovních automobilů Porsche se musí vypořádat s novým problémem, který se dotýká až 40 tisíc elektromobilů značky. V rámci svolávací akce dojde k opravě chyby, kvůli níž by mohly přestat fungovat airbagy, což by při nehodě nemuselo dopadnout vůbec dobře.
Dle informací z německého deníku kfz–betrieb se globální svolávací akce týká 40 tisíc elektromobilů Porsche Taycan. Konkrétně jde o vozy, které byly vyrobeny mezi 10. červencem 2019 a 18. květnem 2021. Jde tak asi o polovinu veškerých celosvětově vyrobených elektrických modelů Taycan.
Samotný problém tkví v sedadle řidiče a spolujezdce, kdy může úpravou sedadel dojít k poškození svazku kabelů. Když dojde k jejich narušení, tak je tu určitá pravděpodobnost, že při nehodě nedojde k utažení bezpečnostních pásů a vystřelení airbagů. To je zkrátka dost velký problém, který by mohl vyústit v neštěstí.
Čtěte také: Porsche věří, že elektromobily budou brzy ziskovější než spalovací vozy
Je celkem zajímavé, že podobný problém byl asi před měsícem předmětem debat a svolávací akce v Číně. Tam se celá situace však dotknula pouze asi 6 tisíc elektrovozů. Teď je svolávačka celosvětová a počet zasažených elektromobilů je mnohonásobně větší.
Pozitivní ale je, že by oprava nemusel být moc náročná či drahá. Přece jen se chyba týká svazku kabelů v sedadlech, tudíž nejde o nic daleko horšího, jako je třeba nějaká konstrukční vada v baterii elektrovozu či v pohonné jednotce. Není tedy zas takový důvod k rozhořčení.
Výrobce sportovních automobilů Porsche se musí vypořádat s novým problémem, který se dotýká až 40 tisíc elektromobilů značky. V rámci svolávací akce dojde k opravě chyby, kvůli níž by mohly přestat fungovat airbagy, což by při nehodě nemuselo dopadnout vůbec dobře.
Dle informací z německého deníku kfz–betrieb se globální svolávací akce týká 40 tisíc elektromobilů Porsche Taycan. Konkrétně jde o vozy, které byly vyrobeny mezi 10. červencem 2019 a 18. květnem 2021. Jde tak asi o polovinu veškerých celosvětově vyrobených elektrických modelů Taycan.
Samotný problém tkví v sedadle řidiče a spolujezdce, kdy může úpravou sedadel dojít k poškození svazku kabelů. Když dojde k jejich narušení, tak je tu určitá pravděpodobnost, že při nehodě nedojde k utažení bezpečnostních pásů a vystřelení airbagů. To je zkrátka dost velký problém, který by mohl vyústit v neštěstí.
Čtěte také: Porsche věří, že elektromobily budou brzy ziskovější než spalovací vozy
Je celkem zajímavé, že podobný problém byl asi před měsícem předmětem debat a svolávací akce v Číně. Tam se celá situace však dotknula pouze asi 6 tisíc elektrovozů. Teď je svolávačka celosvětová a počet zasažených elektromobilů je mnohonásobně větší.
Pozitivní ale je, že by oprava nemusel být moc náročná či drahá. Přece jen se chyba týká svazku kabelů v sedadlech, tudíž nejde o nic daleko horšího, jako je třeba nějaká konstrukční vada v baterii elektrovozu či v pohonné jednotce. Není tedy zas takový důvod k rozhořčení.