Modernizované Porsche Taycan vychytalo nedostatky. Tohle bude bomba!
- Tolik inovací jsme u omlazených modelů ještě neviděli
- Modernizované Porsche Taycan má výkon až 938 koní a dojezd až 615 km
- Co všechno byste o této novince měli vědět?

Porsche omladilo svůj první elektrický model Taycan. Navenek se toho příliš nezměnilo, to hlavní vás čeká pod kapotou. S výkonem vůz nikdy problém neměl, ovšem dojezd nebyl naopak nijak ohromující. Automobilka vyslyšela přání svých zákazníků a zapracovala na obou faktorech. Upgradovaný model rozhodně stojí za to.
Stejná technologie, ale kompletně přepracovaná
Jelikož nejde o novou generaci, vůz stále stojí na modulární platformě koncernu MEB-Evo. Vyhrazené platformy se nejdříve dočká SUV Macan. Po technické stránce ale došlo k tolika úpravám, že to skoro vypadá, že Porsche umístilo osvědčenou karoserii na zcela nový podvozek. Každá varianta je nejméně o cca 0,6 sekundy rychleji na stovce. Nejvýkonnější Taycan Turbo S s výkonem 938 koní nyní zrychlí na stovku za pouhé 2,3 sekundy. S efektivitou pomáhá nový teplotní management a inovované tepelné čerpadlo.
Taycan nově v každé verzi nabízí adaptivní vzduchové odpružení. Povýšit jej lze u čtyřkolek na systém Active Ride, který řídí tlak kapaliny v jednotlivých tlumičích pro maximálně optimalizovanou jízdu a styl pneumatik s povrchem silnice. Zvenčí výrobce lehce upravil vzhled světlometů, které jsou nově užší. Drobné změny se udály i v aerodynamice vozu. Uvnitř si vyberete ze dvojice nových ekologických interiérů. Úpravou prošel jak centrální displej, tak i ten vyhrazený spolujezdci. Operační systém dostal novou rychlejší a stabilnější verzi.
- Nové Porsche Taycan (2025) | foto: Porsche
Čtěte také: Úlitba pro petrolheady. Porsche nabízí k elektrickému Macanu falešný zvuk motoru
Rychlejší a s větší výdrží
Nejzajímavějšími změnami zcela jistě prošly baterie. Nejsilnější model má s moduly Performance Plus k dispozici 105 kWh úložiště. To je zvýšení o 12 procent. Vylepšené jsou i chemické sloučeniny. Baterie se pyšní vyšší energetickou hustotou, výkonem i efektivitou. I méně výkonné verze se dočkaly upgradu. Performance Battery, jak běžnou třídu Porsche nazývá, navýšila kapacitu z 79 na 89 kWh. Znatelného vylepšení se dostalo i nabíjecímu výkonu. Ten stoupl o 50 kW na současných 320 kW. Všem verzím doplníte 70 procent kapacity během 18 minut. Takových hodnot Taycan dosahuje díky 800V palubní architektuře.
Z rekuperace je nyní vůz schopný získat až o třetinu více energie. Základní model Taycan 4S dosáhl během testů dojezdu kolem 470 kilometrů. V lepších podmínkách se dojezd zvýšil až k 615 kilometrům. Vrcholná verze byla nucena dobíjet baterie o 555 kilometrech. Na oficiální hodnoty od výrobce zatím čekáme. Dosažené výsledky nicméně dokazují vylepšení dojezdu nejméně o 30 procent.
- Interiér vozu Porsche Taycan | foto: Porsche
Tohle svezení levné nebude!
Zákazníkům bude Porsche Taycan dostupný opět ve dvou karosářských provedení. Standardní nižší verze sedan a prostornější verze Sport/Cross Turismo. Zatímco sedan si budou moci zájemci zakoupit od letošního léta, na větší verzi si musí počkat o jedno roční období déle.
Ceny nového Taycanu zatím nejsou oficiálně potvrzené. Startovat by ale měly okolo 2,3 milionu korun. Nejvýkonnější verze Taycan Turbo S Cross Turismo by se ovšem mohla vyšplhat až k hranici pěti milionů korun.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.