Pravidelní čtenáři ví, že jsme již v minulosti otestovali tehdy žhavou novinku s názvem Porsche Taycan. Tento sportovní ďábel nás dokonce tak očaroval, že jsme k samotnému testu natočili i video, díky kterému jsme mohli snadněji přenést naše poznatky a hlavně emoce! Dnes se podíváme na další variantu tohoto vozu, a sice “chalupářské” Cross Turismo.
Ve zkratce se dá říct, že jde o takovou praktičtější verzi Taycanu pro ty, kteří se krom klikatých okresek snaží dostat na svou chalupu, nebo prostě jen touží po něčem vyšším. Svým designem připomíná sportovce s batohem, což je možná to nejvýstižnější označení, které ve spojitosti s Cross Turismem uslyšíte.
Konstrukce | shooting brake, rozměry: 4974 x 1967 x 1409 mm, hmotnost: 2245 kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon všech kol |
Výkon | 360 kW (482 koní), točivý moment 650 Nm |
Baterie a dojezd | Li-Ion, 93,4 kWh z toho 83,7 kWh využitelných |
Nabíjení | Palubní nabíječka 22 kW, rychlonabíjení až 270 kW, konektory CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná 24,8 kWh/100 km, dojezd zhruba 400 – 450 km |
Cena od | 3 026 000 Kč |
Dobrá, pojďme se tedy podívat na to, co vlastně nová karosářská varianta Taycanu nabízí po designové stránce. Vychází se pochopitelně z klasické verze, akorát s tím rozdílem, že vzadu nenajdete agresivně svažující se záď, ale naopak již zmíněný batoh, který celé auto viziálně přifoukne. Nechybí ani hagusy, které jasně říkají, že tenhle vůz není jen pro parádu a pravidelné nákupy na Pařížské.
Abychom však nekomentovali pouze zadní část, podívejme se Taycanu i pod sukni. Přední i zadní nárazník je vyroben z vkusného matného plastu, který najdete u řady jiných rádoby terénních vozidel a upřímně na nich není nic zvláštního. Co stojí za vypíchnutí jsou hliníkové detaily, které se snaží evokovat jakýsi vyšší punc luxusu. A ano, Cross Turismu se tato disciplína nesmírně daří.
Proč si tedy někdo koupí chalupářskou verzi Taycanu? Jedním z rozhodovacích faktorů bude zcela určitě prostor. Co se délky a šířky týče, je CT prakticky shodný s originálem. Největší překvapení přichází ve chvíli, kdy si dospělý člověk sedne dozadu. Zatímco u klasiky má vyšší jedinec problémy, u Cross Turisma tohle fakt nehrozí. Větší je i kufr, který když otevřete, tak vám spadne brada. Tomu se říká praktičnost! Jistě, není to všemi oblíbená Octavia, ale asi chápete, kam tím míříme…
Jelikož jsme klasického Taycana již otestovali, nebudeme i v tomto testu zacházet do detailů jako je interiér (který je mimochodem identický) nebo infotainment. Naopak se zaměříme na to, kde zákazník pocítí největší rozdíly. Napřed se ale k něčemu přiznáme – chtěli jsme udělat přímý srovnávací test s běžnou verzí a Cross Turismem, nicméně časové plány se změnily a my nebyli schopni zabookovat dva sportovce najednou. Musíme tak vycházet z pocitů, které jsme měli v květnu minulého roku.
A jak tedy Porsche pro chalupáře z Pařížské jezdí? Asi není nutné říkat, že z rychlosti a ovladatelnosti budete očarováni. Koneckonců tohle všichni od Porsche očekávají. Faktem ovšem zůstává, že sportovec s batohem dokázal vzbudit při jízdě u mnoha členů z naši redakce takovou vlnu emocí, že jsme je museli přesvědčovat, aby opravdu neprodávali ledvinu a neběželi do Porsche Centrum Praha. Fenomenální zátah do sedaček od nuly až po maximálku, neuvěřitelně přesná ovladatelnost v zatáčkách. Jako řidič nemáte pocit, že řídíte auto, ale že jste se ocitli až v příliš snadné videohře.
Celá zábava začíná ve chvíli, kdy nastavíte sportovní režim a Porsche Taycan Cross Turismo začne klesat s podvozkem o pár milimetrů. V tu chvíli je zcela jasné, že přijde něco výjimečného. Opřete se do volantu, sevřete jej, sešlápnete pedál. A letíte. Vše se odehrává strašně rychle a je evidentní, že limity tohoto vozu nejsou v žádném případě na českých silnicích, ale na okruhu. Prudký a kontinuální zátah vlévá krev do žil, ale zároveň ve vás probouzí pořádnou dávku respektu.
Pokud ovšem potřebujete, Taycan se dokáže chovat zcela kultivovaně. Vezete dítě do školy? Chcete vzít manželku na večeři a neposlouchat, jak rychle jezdíte? Stačí zvolit normální režim a Cross Turismo se chová jako beránek. A to je vlastně na tomto autě tak skvělé. Je zatraceně rychlé, když potřebujete a pohodlné, když chcete. V současnosti lepší kombinaci u elektromobilu nenajdete, a za to dáváme hlavu na špalek!
Je evidentní, že Porsche Taycan Cross Turismo zanechalo v naši redakci vášnivé emoce. Aby nebylo vše jen zalito sluncem, je potřeba konstatovat, že značka si nechá za tyto vlastnosti pořádně zaplatit. Cena začíná na zhruba třech milionech korun, a to se zákazník nesmí podívat na výbavu. Jistě, je to šílená cenovka, ale je potřeba pochopit, že za kvalitu se zkrátka platí.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
Sportovní, ale zároveň praktický design | Absence mnoha fyzických tlačítek |
Větší prostor vzadu a parádní kufr | Plastový volant, který nepůsobí příliš hodnotně |
Zatraceně přesné ovládání a dechberoucí zrychlení | |
Propracovaný infotainment s Apple CarPlay a Android Auto | |
Luxusní materiály |
Pravidelní čtenáři ví, že jsme již v minulosti otestovali tehdy žhavou novinku s názvem Porsche Taycan. Tento sportovní ďábel nás dokonce tak očaroval, že jsme k samotnému testu natočili i video, díky kterému jsme mohli snadněji přenést naše poznatky a hlavně emoce! Dnes se podíváme na další variantu tohoto vozu, a sice “chalupářské” Cross Turismo.
Ve zkratce se dá říct, že jde o takovou praktičtější verzi Taycanu pro ty, kteří se krom klikatých okresek snaží dostat na svou chalupu, nebo prostě jen touží po něčem vyšším. Svým designem připomíná sportovce s batohem, což je možná to nejvýstižnější označení, které ve spojitosti s Cross Turismem uslyšíte.
Konstrukce | shooting brake, rozměry: 4974 x 1967 x 1409 mm, hmotnost: 2245 kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon všech kol |
Výkon | 360 kW (482 koní), točivý moment 650 Nm |
Baterie a dojezd | Li-Ion, 93,4 kWh z toho 83,7 kWh využitelných |
Nabíjení | Palubní nabíječka 22 kW, rychlonabíjení až 270 kW, konektory CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná 24,8 kWh/100 km, dojezd zhruba 400 – 450 km |
Cena od | 3 026 000 Kč |
Dobrá, pojďme se tedy podívat na to, co vlastně nová karosářská varianta Taycanu nabízí po designové stránce. Vychází se pochopitelně z klasické verze, akorát s tím rozdílem, že vzadu nenajdete agresivně svažující se záď, ale naopak již zmíněný batoh, který celé auto viziálně přifoukne. Nechybí ani hagusy, které jasně říkají, že tenhle vůz není jen pro parádu a pravidelné nákupy na Pařížské.
Abychom však nekomentovali pouze zadní část, podívejme se Taycanu i pod sukni. Přední i zadní nárazník je vyroben z vkusného matného plastu, který najdete u řady jiných rádoby terénních vozidel a upřímně na nich není nic zvláštního. Co stojí za vypíchnutí jsou hliníkové detaily, které se snaží evokovat jakýsi vyšší punc luxusu. A ano, Cross Turismu se tato disciplína nesmírně daří.
Proč si tedy někdo koupí chalupářskou verzi Taycanu? Jedním z rozhodovacích faktorů bude zcela určitě prostor. Co se délky a šířky týče, je CT prakticky shodný s originálem. Největší překvapení přichází ve chvíli, kdy si dospělý člověk sedne dozadu. Zatímco u klasiky má vyšší jedinec problémy, u Cross Turisma tohle fakt nehrozí. Větší je i kufr, který když otevřete, tak vám spadne brada. Tomu se říká praktičnost! Jistě, není to všemi oblíbená Octavia, ale asi chápete, kam tím míříme…
Jelikož jsme klasického Taycana již otestovali, nebudeme i v tomto testu zacházet do detailů jako je interiér (který je mimochodem identický) nebo infotainment. Naopak se zaměříme na to, kde zákazník pocítí největší rozdíly. Napřed se ale k něčemu přiznáme – chtěli jsme udělat přímý srovnávací test s běžnou verzí a Cross Turismem, nicméně časové plány se změnily a my nebyli schopni zabookovat dva sportovce najednou. Musíme tak vycházet z pocitů, které jsme měli v květnu minulého roku.
A jak tedy Porsche pro chalupáře z Pařížské jezdí? Asi není nutné říkat, že z rychlosti a ovladatelnosti budete očarováni. Koneckonců tohle všichni od Porsche očekávají. Faktem ovšem zůstává, že sportovec s batohem dokázal vzbudit při jízdě u mnoha členů z naši redakce takovou vlnu emocí, že jsme je museli přesvědčovat, aby opravdu neprodávali ledvinu a neběželi do Porsche Centrum Praha. Fenomenální zátah do sedaček od nuly až po maximálku, neuvěřitelně přesná ovladatelnost v zatáčkách. Jako řidič nemáte pocit, že řídíte auto, ale že jste se ocitli až v příliš snadné videohře.
Celá zábava začíná ve chvíli, kdy nastavíte sportovní režim a Porsche Taycan Cross Turismo začne klesat s podvozkem o pár milimetrů. V tu chvíli je zcela jasné, že přijde něco výjimečného. Opřete se do volantu, sevřete jej, sešlápnete pedál. A letíte. Vše se odehrává strašně rychle a je evidentní, že limity tohoto vozu nejsou v žádném případě na českých silnicích, ale na okruhu. Prudký a kontinuální zátah vlévá krev do žil, ale zároveň ve vás probouzí pořádnou dávku respektu.
Pokud ovšem potřebujete, Taycan se dokáže chovat zcela kultivovaně. Vezete dítě do školy? Chcete vzít manželku na večeři a neposlouchat, jak rychle jezdíte? Stačí zvolit normální režim a Cross Turismo se chová jako beránek. A to je vlastně na tomto autě tak skvělé. Je zatraceně rychlé, když potřebujete a pohodlné, když chcete. V současnosti lepší kombinaci u elektromobilu nenajdete, a za to dáváme hlavu na špalek!
Je evidentní, že Porsche Taycan Cross Turismo zanechalo v naši redakci vášnivé emoce. Aby nebylo vše jen zalito sluncem, je potřeba konstatovat, že značka si nechá za tyto vlastnosti pořádně zaplatit. Cena začíná na zhruba třech milionech korun, a to se zákazník nesmí podívat na výbavu. Jistě, je to šílená cenovka, ale je potřeba pochopit, že za kvalitu se zkrátka platí.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
Sportovní, ale zároveň praktický design | Absence mnoha fyzických tlačítek |
Větší prostor vzadu a parádní kufr | Plastový volant, který nepůsobí příliš hodnotně |
Zatraceně přesné ovládání a dechberoucí zrychlení | |
Propracovaný infotainment s Apple CarPlay a Android Auto | |
Luxusní materiály |