Sériová verze prémiového elektromobilu Porsche Taycan dorazila v loňském roce. Nebyl tedy důvod dělat větší změny, spíše jen dotáhnout to, kde to ještě skřípalo a kde byl prostor ke zlepšení. A tak vznikl nový Taycan pro modelový rok 2021. Jaké jsou změny a vylepšení?
TIP: Porsche Taycan: pošle spalováky do důchodu?
Německé Porsche se v rámci koncernové strategie orientuje stále více na elektřinu, takže když před rokem dorazila finální verze Taycanu a měla vskutku prvotřídní specifikace nejen v oblasti pohonu, ale i takových podstatných součástí jako je podvozek, brzdy, apod., nebylo to pro nás velké překvapení.
A překvapení to není ani tentokrát, kdy Porsche u Taycanu vylepšovalo spíše jen kosmetické a drobné záležitosti. Pohon zůstal beze změn, stejně tak i baterie a zřejmě také dojezd. Co ale patří mezi novinky, je především Head-up displej, který promítá to nejdůležitější přímo před řidiče na čelní sklo. Dále jsou nové vychytávky u nabíjení, konečně vylepšení updatů (kdy již nebude potřeba jezdit za většími aktualizacemi do servisu k dealerovi, ale stejně jako u Tesly to půjde vždy odkudkoliv přes internet), či pětice nových barev interiéru.
Pokud jde o nové možnosti u nabíjení, nový Taycan (2021) bude například umožňovat snížení výkonu během nabíjení na nejvýkonnějších nabíječkách, takže když budete vědět, že vás čeká časově delší zastávka, můžete výkon snížit a zvýšit tím účinnost a být ohleduplnější k baterii z hlediska její životnosti. Šikovná bude také nová funkce Plug & Charge, která bude využívat standard ISO 15118 pro autentifikaci vozu a díky tomu půjde zaplatit za nabíjení pouze s pomocí platební karty, aniž byste se museli někde registrovat nebo si stahovat nějaké aplikace do telefonu. S řešením už počítá například Electrify America, která připravuje své řešení pro příští rok.
Sériová verze prémiového elektromobilu Porsche Taycan dorazila v loňském roce. Nebyl tedy důvod dělat větší změny, spíše jen dotáhnout to, kde to ještě skřípalo a kde byl prostor ke zlepšení. A tak vznikl nový Taycan pro modelový rok 2021. Jaké jsou změny a vylepšení?
TIP: Porsche Taycan: pošle spalováky do důchodu?
Německé Porsche se v rámci koncernové strategie orientuje stále více na elektřinu, takže když před rokem dorazila finální verze Taycanu a měla vskutku prvotřídní specifikace nejen v oblasti pohonu, ale i takových podstatných součástí jako je podvozek, brzdy, apod., nebylo to pro nás velké překvapení.
A překvapení to není ani tentokrát, kdy Porsche u Taycanu vylepšovalo spíše jen kosmetické a drobné záležitosti. Pohon zůstal beze změn, stejně tak i baterie a zřejmě také dojezd. Co ale patří mezi novinky, je především Head-up displej, který promítá to nejdůležitější přímo před řidiče na čelní sklo. Dále jsou nové vychytávky u nabíjení, konečně vylepšení updatů (kdy již nebude potřeba jezdit za většími aktualizacemi do servisu k dealerovi, ale stejně jako u Tesly to půjde vždy odkudkoliv přes internet), či pětice nových barev interiéru.
Pokud jde o nové možnosti u nabíjení, nový Taycan (2021) bude například umožňovat snížení výkonu během nabíjení na nejvýkonnějších nabíječkách, takže když budete vědět, že vás čeká časově delší zastávka, můžete výkon snížit a zvýšit tím účinnost a být ohleduplnější k baterii z hlediska její životnosti. Šikovná bude také nová funkce Plug & Charge, která bude využívat standard ISO 15118 pro autentifikaci vozu a díky tomu půjde zaplatit za nabíjení pouze s pomocí platební karty, aniž byste se museli někde registrovat nebo si stahovat nějaké aplikace do telefonu. S řešením už počítá například Electrify America, která připravuje své řešení pro příští rok.