Porsche Taycan (2021) dostal několik menších, ale příjemných vylepšení

Sériová verze prémiového elektromobilu Porsche Taycan dorazila v loňském roce. Nebyl tedy důvod dělat větší změny, spíše jen dotáhnout to, kde to ještě skřípalo a kde byl prostor ke zlepšení. A tak vznikl nový Taycan pro modelový rok 2021. Jaké jsou změny a vylepšení?

Nová generace modelu Porsche Taycan pro rok 2021 | foto: Porsche

TIP: Porsche Taycan: pošle spalováky do důchodu?

Německé Porsche se v rámci koncernové strategie orientuje stále více na elektřinu, takže když před rokem dorazila finální verze Taycanu a měla vskutku prvotřídní specifikace nejen v oblasti pohonu, ale i takových podstatných součástí jako je podvozek, brzdy, apod., nebylo to pro nás velké překvapení.

Head-up displej, konečně OTA updaty, či nové barvy

A překvapení to není ani tentokrát, kdy Porsche u Taycanu vylepšovalo spíše jen kosmetické a drobné záležitosti. Pohon zůstal beze změn, stejně tak i baterie a zřejmě také dojezd. Co ale patří mezi novinky, je především Head-up displej, který promítá to nejdůležitější přímo před řidiče na čelní sklo. Dále jsou nové vychytávky u nabíjení, konečně vylepšení updatů (kdy již nebude potřeba jezdit za většími aktualizacemi do servisu k dealerovi, ale stejně jako u Tesly to půjde vždy odkudkoliv přes internet), či pětice nových barev interiéru.

Zdokonalené nabíjení

Pokud jde o nové možnosti u nabíjení, nový Taycan (2021) bude například umožňovat snížení výkonu během nabíjení na nejvýkonnějších nabíječkách, takže když budete vědět, že vás čeká časově delší zastávka, můžete výkon snížit a zvýšit tím účinnost a být ohleduplnější k baterii z hlediska její životnosti. Šikovná bude také nová funkce Plug & Charge, která bude využívat standard ISO 15118 pro autentifikaci vozu a díky tomu půjde zaplatit za nabíjení pouze s pomocí platební karty, aniž byste se museli někde registrovat nebo si stahovat nějaké aplikace do telefonu. S řešením už počítá například Electrify America, která připravuje své řešení pro příští rok.

Náš videotest

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Porsche Taycan (2021) dostal několik menších, ale příjemných vylepšení

Sériová verze prémiového elektromobilu Porsche Taycan dorazila v loňském roce. Nebyl tedy důvod dělat větší změny, spíše jen dotáhnout to, kde to ještě skřípalo a kde byl prostor ke zlepšení. A tak vznikl nový Taycan pro modelový rok 2021. Jaké jsou změny a vylepšení?

Nová generace modelu Porsche Taycan pro rok 2021 | foto: Porsche

TIP: Porsche Taycan: pošle spalováky do důchodu?

Německé Porsche se v rámci koncernové strategie orientuje stále více na elektřinu, takže když před rokem dorazila finální verze Taycanu a měla vskutku prvotřídní specifikace nejen v oblasti pohonu, ale i takových podstatných součástí jako je podvozek, brzdy, apod., nebylo to pro nás velké překvapení.

Head-up displej, konečně OTA updaty, či nové barvy

A překvapení to není ani tentokrát, kdy Porsche u Taycanu vylepšovalo spíše jen kosmetické a drobné záležitosti. Pohon zůstal beze změn, stejně tak i baterie a zřejmě také dojezd. Co ale patří mezi novinky, je především Head-up displej, který promítá to nejdůležitější přímo před řidiče na čelní sklo. Dále jsou nové vychytávky u nabíjení, konečně vylepšení updatů (kdy již nebude potřeba jezdit za většími aktualizacemi do servisu k dealerovi, ale stejně jako u Tesly to půjde vždy odkudkoliv přes internet), či pětice nových barev interiéru.

Zdokonalené nabíjení

Pokud jde o nové možnosti u nabíjení, nový Taycan (2021) bude například umožňovat snížení výkonu během nabíjení na nejvýkonnějších nabíječkách, takže když budete vědět, že vás čeká časově delší zastávka, můžete výkon snížit a zvýšit tím účinnost a být ohleduplnější k baterii z hlediska její životnosti. Šikovná bude také nová funkce Plug & Charge, která bude využívat standard ISO 15118 pro autentifikaci vozu a díky tomu půjde zaplatit za nabíjení pouze s pomocí platební karty, aniž byste se museli někde registrovat nebo si stahovat nějaké aplikace do telefonu. S řešením už počítá například Electrify America, která připravuje své řešení pro příští rok.

Náš videotest

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."