Všichni fanoušci rychlých elektromobilů zbystřete! Na scénu totiž přichází lidová verze Taycanu, tedy alespoň v pojetí Porsche. Na americkou půdu někdy na jaře 2021 dosednou první kusy základního modelu, který stále slibuje spoustu zábavy za volantem. Pojďme se nyní podívat na to, co vlastně německá automobilka představila.
V Číně už tuhle základní verzi najdeme, nicméně Porsche stále chybí pár dílků do skládačky. Tu z části vyplní teď, když zpřístupnili objednávkový formulář pro Američany a doufáme, že další na řadě bude Evropa. Zásadní změnou je pohon pouze zadních kol, což jistě přiláká zaryté sportovní nadšence. Díky tomu bude Taycan i o něco mrštnější, protože ztratil kolem 90 kilogramů na váze. Počítat můžete i s o něco nižším výkonem, protože lidové verzi chybí elektromotor vepředu.
Pokud ovšem rádi závodíte na světlech, tak se vám Taycan bude stále hodit do krámu. Zrychlení z nuly na sto avizuje Porsche za 5,1 sekundy, což je pořád drtivý nástup rychlosti, který dokáže zježit chlupy na těle. Oproti nejvýkonnější verzi se zrychlením 2,6 sekundy sice jde o velký rozdíl, ale na druhou stranu stojí zlomek ceny.
Zatím se na americkém trhu bude prodávat sportovní vůz ve dvou verzích. Ta nejdostupnější vychází na 79 990 dolarů, což v přepočtu na dnešní kurz dělá 1,72 milionu Kč. Na oplátku nabídne kapacitu baterky 79,2 kWh s možností nabíjet rychlostí až 225 kW skrze rychlonabíjení. O zátah do sedaček se pak postará elektromotor o výkonu 300 kW s točivým momentem 344 Nm. Maximální rychlost je omezena na 230 km/h.
Druhá a o kapánek dražší verze Porsche Taycan nese název Performance Battery Plus, která začíná na 85 680 dolarů. Pokud si tedy přepočítáme dnešním kurzem, vyjde nám česká cena zhruba 1,84 milionu Kč. Majitel se pak může těšit kapacitě baterie 93,4 kWh s ještě rychlejším nabíjením o výkonu 270 kW. Jelikož jde o sportovnější verzi, ruku v ruce musí jít i výkon. Silnější Taycan nabídne elektromotor o síle 350 kW s točivým momentem 356 Nm. Maximálka je pak také omezena na 230 km/h.
Všichni fanoušci rychlých elektromobilů zbystřete! Na scénu totiž přichází lidová verze Taycanu, tedy alespoň v pojetí Porsche. Na americkou půdu někdy na jaře 2021 dosednou první kusy základního modelu, který stále slibuje spoustu zábavy za volantem. Pojďme se nyní podívat na to, co vlastně německá automobilka představila.
V Číně už tuhle základní verzi najdeme, nicméně Porsche stále chybí pár dílků do skládačky. Tu z části vyplní teď, když zpřístupnili objednávkový formulář pro Američany a doufáme, že další na řadě bude Evropa. Zásadní změnou je pohon pouze zadních kol, což jistě přiláká zaryté sportovní nadšence. Díky tomu bude Taycan i o něco mrštnější, protože ztratil kolem 90 kilogramů na váze. Počítat můžete i s o něco nižším výkonem, protože lidové verzi chybí elektromotor vepředu.
Pokud ovšem rádi závodíte na světlech, tak se vám Taycan bude stále hodit do krámu. Zrychlení z nuly na sto avizuje Porsche za 5,1 sekundy, což je pořád drtivý nástup rychlosti, který dokáže zježit chlupy na těle. Oproti nejvýkonnější verzi se zrychlením 2,6 sekundy sice jde o velký rozdíl, ale na druhou stranu stojí zlomek ceny.
Zatím se na americkém trhu bude prodávat sportovní vůz ve dvou verzích. Ta nejdostupnější vychází na 79 990 dolarů, což v přepočtu na dnešní kurz dělá 1,72 milionu Kč. Na oplátku nabídne kapacitu baterky 79,2 kWh s možností nabíjet rychlostí až 225 kW skrze rychlonabíjení. O zátah do sedaček se pak postará elektromotor o výkonu 300 kW s točivým momentem 344 Nm. Maximální rychlost je omezena na 230 km/h.
Druhá a o kapánek dražší verze Porsche Taycan nese název Performance Battery Plus, která začíná na 85 680 dolarů. Pokud si tedy přepočítáme dnešním kurzem, vyjde nám česká cena zhruba 1,84 milionu Kč. Majitel se pak může těšit kapacitě baterie 93,4 kWh s ještě rychlejším nabíjením o výkonu 270 kW. Jelikož jde o sportovnější verzi, ruku v ruce musí jít i výkon. Silnější Taycan nabídne elektromotor o síle 350 kW s točivým momentem 356 Nm. Maximálka je pak také omezena na 230 km/h.