Pokud jste doufali, že vaše příští elektrické Porsche bude mít simulované řazení, podobně jako například Hyundai Ioniq 5 N, máme pro vás smutnou zprávu. I když německá značka tuto možnost zvažovala, došla nakonec k závěru, že tento prvek dělá vůz „horším“ a rozhodla se jej nevyužít.
Hyundai letos představil funkci N e-Shift, která v modelu Ioniq 5 N simuluje pocit, jakoby byl vůz osazen osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tato funkce, která využívá reproduktory vozidla a rekuperaci, má navodit pocit z jízdy se spalovacím motorem, přestože je vůz poháněn elektromotorem s jednostupňovou převodovkou. Porsche se ale rozhodlo, že tento prvek ve svých vozech nepoužije.
Vývojový jezdec Porsche, Lars Kern, uvedl, že i když automobilka prověřovala funkce, které nabízí konkurence, zjistila, že simulace spalovacího motoru pro elektromobil nemá smysl. Podle něj elektrický motor poskytuje lepší výkon než spalovací motor a vzhledem k tomu, že Porsche stále vyrábí modely se spalovacími motory, nechce „fingovat“ něco, co si mohou jeho zákazníci dopřát v originálním provedení.
Čtěte také: Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto
Porsche je známé tím, že ne vždy následuje nastavené trendy. Nedávno například oznámilo, že nebude osazovat svá vozidla obřími obrazovkami, jak to činí mnoho jiných výrobců. I když se jedná o populární technologii, německá značka si chce zachovat vlastní unikátní styl.
To však neznamená, že tuto možnost v budoucnu nevyužije. Možná, až značka ukončí výrobu svých posledních spalovacích motorů, zváží možnost připomenout si jejich éru právě simulovaným řazením. Prozatím ale věří, že hladká a okamžitá akcelerace elektromobilů je tím, co bude zákazníky lákat, aniž by potřebovali vzpomínat na staré časy.
To, zda má německá automobilka pravdu, nebo by raději mělo nechat rozhodnutí na zákaznících, ukáže čas. Jedno je ale jisté: Porsche nechce jít cestou „falešného“ zážitku a raději se soustředí na skutečné přednosti elektromobilů.
Pokud jste doufali, že vaše příští elektrické Porsche bude mít simulované řazení, podobně jako například Hyundai Ioniq 5 N, máme pro vás smutnou zprávu. I když německá značka tuto možnost zvažovala, došla nakonec k závěru, že tento prvek dělá vůz „horším“ a rozhodla se jej nevyužít.
Hyundai letos představil funkci N e-Shift, která v modelu Ioniq 5 N simuluje pocit, jakoby byl vůz osazen osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tato funkce, která využívá reproduktory vozidla a rekuperaci, má navodit pocit z jízdy se spalovacím motorem, přestože je vůz poháněn elektromotorem s jednostupňovou převodovkou. Porsche se ale rozhodlo, že tento prvek ve svých vozech nepoužije.
Vývojový jezdec Porsche, Lars Kern, uvedl, že i když automobilka prověřovala funkce, které nabízí konkurence, zjistila, že simulace spalovacího motoru pro elektromobil nemá smysl. Podle něj elektrický motor poskytuje lepší výkon než spalovací motor a vzhledem k tomu, že Porsche stále vyrábí modely se spalovacími motory, nechce „fingovat“ něco, co si mohou jeho zákazníci dopřát v originálním provedení.
Čtěte také: Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto
Porsche je známé tím, že ne vždy následuje nastavené trendy. Nedávno například oznámilo, že nebude osazovat svá vozidla obřími obrazovkami, jak to činí mnoho jiných výrobců. I když se jedná o populární technologii, německá značka si chce zachovat vlastní unikátní styl.
To však neznamená, že tuto možnost v budoucnu nevyužije. Možná, až značka ukončí výrobu svých posledních spalovacích motorů, zváží možnost připomenout si jejich éru právě simulovaným řazením. Prozatím ale věří, že hladká a okamžitá akcelerace elektromobilů je tím, co bude zákazníky lákat, aniž by potřebovali vzpomínat na staré časy.
To, zda má německá automobilka pravdu, nebo by raději mělo nechat rozhodnutí na zákaznících, ukáže čas. Jedno je ale jisté: Porsche nechce jít cestou „falešného“ zážitku a raději se soustředí na skutečné přednosti elektromobilů.