Hyundai Ioniq 5 N – Zběsilá a stále poněkud záhadná šelma pro vyvolené

  • Ioniq 5 N je prvním elektrickým zástupcem sportovní řady N
  • Dojezd, cena i zahájení prodejů zatím zůstává utajeno
  • Je to zběsilá šelma pro vyvolené
Hyundai Ioniq 5 N

Nový Hyundai Ioniq 5 N | foto: Hyundai

Příchod nadupaného Ioniqu se očekává už delší dobu. Také o něm dopředu víme vcelku dost informací. Pro svojí oficiální premiéru si snad nemohl vybrat ani lepší příležitost, než je Festival rychlosti v britském Goodwoodu. Jde o první sportovní verzi řady Hyundai N, která se váže na elektrickou motorizaci. Model bude také hrát strategickou roli ve vývoji celé sportovní elektrifikované řadě vozů.

Bestie od Hyundai s řadou sportovních funkcí

Hyundai Ioniq 5 N dostává do výbavy dvojici elektrických motorů. Celkem vyvinou výkon 448 kW, což je v přepočtu rovných 600 koní. Jde o trhače asfaltu, poskytuje točivý moment až 740 Nm. Na krátkou dobu deseti sekund je pak vůz schopný navýšit špičkový výkon až na 478 kW a 770 Nm. Funkce nese název N Grin Boost. Zrychlení z nuly na sto zkrátí z 3,5 sekundy o jednu desetinu.

O ukládání energie se stará nejsilnější baterie výrobce o kapacitě 84 kWh. Jak je u Hyundai standardem, i model Ioniq 5 N disponuje 800V architekturou. Z 10 na 80 % kapacity baterie se dostanete za skvělých 18 minut. O baterii se navíc můžete lépe starat skrze N Battery Pre-conditioning. Celý systém se dokáže teplotně připravit na nabíjení i vysoký výkon a nebude tolik trpět při své práci. U sportovní jízdy můžete volit mezi dvěma režimy Drag a Track, každá baterii připraví na jízdu odlišně.

Hyundai IONIQ 5 N

Hyundai Ioniq 5 N | foto: Hyundai


Čtěte také: Zákazník obdržel Hyundai Ioniq 5 bez důležitých komponent. Je to neřešitelný malér


Režimy pro jízdu na okruhu driftování i na „čtvrt míle“

Jízdních režimů je ve voze Ioniq 5 N více, ty ostatní ale nemají na přípravu baterie takový vliv. I když Hyundai nezveřejnil konkrétní provozní hmotnost vozu, i tak víme, že je vůz oproti běžné verzi těžší. Zásluhu na tom mají větší hliníková kola, revidovaný systém odpružení, aerodynamické prvky, ale i nová generace systému rekuperace brzdného účinku. Zajímavostí je, že vůz primárně brzdí právě přes rekuperaci a mechanické brzdy používá až jako sekundární mechanismus. V takovém případě se do práce zapojí čtyřpístové brzdiče a kotouče o průměru 400 mm.

Pro příznivce jízdy bokem Hyundai připravil funkci N Drift Optimizer. Jak již název napovídá, vůz softwarově upraví vlastnosti vozu pro efektivní drifty a řízené smyky. Při dravější jízdě umí systém napodobit „podřazení“ jako u spalovacího modelu pro navýšení točivého momentu. Takovou možnost využije asi jen pár fanšmekrů, ale je dobré vědět, že i na takové Hyundai myslí. Systémy rozložení točivého momentu mezi všechna kola lze nastavit v 11 krocích.

Interiér Hyundai IONIQ 5 N

Interiér vozu Hyundai Ioniq 5 N | foto: Hyundai

Simuluje zvuk přeplňovaného dvoulitru i osmistupňovou převodovku

Ač elektromotory ve své přirozenosti nepotřebují klasickou převodovku jako spalovací agregáty, výrobce se rozhodl zakomponovat alespoň jejich simulaci. Můžete si tak vychutnat pocit jako z klasického modelu s osmistupňovou dvojspojkovou převodovkou. V kombinaci s umělým zvukem spalováků máte tak celý pocit dotvořený. Simuluje populární dvoulitrový přeplňovaný motor výrobce.

Hyundai Ioniq 5 N je dokonce lehce větší, oproti standardní verzi je o 40 mm širší a o 80 mm delší. Není překvapením, že je vůz blíže silnici a je o 20 mm snížený. V přední části pomáhá lepšímu obtékání vzduchu spodní lízátko, aktivní vzduchové klapky v masce i v průchozí vzduchové síti. Vůz je vyveden v exkluzivní kontrastní černobílé barevné variantě. Sportovní prvky nesoucí znak N pak barvu doplňují svým oranžovým Luminous Orange barvě.

Interiér Hyundai IONIQ 5 N

Hyundai Ioniq 5 N dokáže být i celkem praktický vůz | foto: Hyundai

Hlavní změny se odehrály v řídících jednotkách

Uvnitř je Ioniq 5 N odlišný jen lehce. Přepracování se dočkal volant, nově nese i N označení. Dostal navíc čtyři tlačítka pro rychlý přístup k nejdůležitějším sportovním funkcím. Dvě další tlačítka lze i plně personalizovat. Pokud byste ani do této chvíle nebyli přesvědčeni o sportovním rodokmenu, přítomnost výstelky pro kolena a podpora holení vás rozhodně utvrdí. Vůz bude dostupný v deseti barevných variantách. Kromě běžně dostupných i pro standardní verze jsou zde i dvě exkluzivní pro našlapanou verzi. Obě jsou modré, zatímco jedna je metalická, druhá je vyvedena převážně v matném provedení.

Cena a dostupnost

Bohužel zatím neznáme kompletní ceník. Nejvyšší a limitované verze běžného Ioniqu 5 se pohybují od 54 tisíc dolarů výše a N verze by měla být ještě dražší. Překvapením zůstává i datum uvedení na trh. Zatím se předpokládá zahájení prodejů v příštím roce. Pár informací tak stále zůstává exkluzivních pouze pro nejvyšší představitele značky. Patří mezi ně i odhadovaný dojezd. Je škoda, že značka ani po oficiálním představení vozu nechce prozradit víc.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai Ioniq 5 N – Zběsilá a stále poněkud záhadná šelma pro vyvolené

  • Ioniq 5 N je prvním elektrickým zástupcem sportovní řady N
  • Dojezd, cena i zahájení prodejů zatím zůstává utajeno
  • Je to zběsilá šelma pro vyvolené
Hyundai Ioniq 5 N

Nový Hyundai Ioniq 5 N | foto: Hyundai

Příchod nadupaného Ioniqu se očekává už delší dobu. Také o něm dopředu víme vcelku dost informací. Pro svojí oficiální premiéru si snad nemohl vybrat ani lepší příležitost, než je Festival rychlosti v britském Goodwoodu. Jde o první sportovní verzi řady Hyundai N, která se váže na elektrickou motorizaci. Model bude také hrát strategickou roli ve vývoji celé sportovní elektrifikované řadě vozů.

Bestie od Hyundai s řadou sportovních funkcí

Hyundai Ioniq 5 N dostává do výbavy dvojici elektrických motorů. Celkem vyvinou výkon 448 kW, což je v přepočtu rovných 600 koní. Jde o trhače asfaltu, poskytuje točivý moment až 740 Nm. Na krátkou dobu deseti sekund je pak vůz schopný navýšit špičkový výkon až na 478 kW a 770 Nm. Funkce nese název N Grin Boost. Zrychlení z nuly na sto zkrátí z 3,5 sekundy o jednu desetinu.

O ukládání energie se stará nejsilnější baterie výrobce o kapacitě 84 kWh. Jak je u Hyundai standardem, i model Ioniq 5 N disponuje 800V architekturou. Z 10 na 80 % kapacity baterie se dostanete za skvělých 18 minut. O baterii se navíc můžete lépe starat skrze N Battery Pre-conditioning. Celý systém se dokáže teplotně připravit na nabíjení i vysoký výkon a nebude tolik trpět při své práci. U sportovní jízdy můžete volit mezi dvěma režimy Drag a Track, každá baterii připraví na jízdu odlišně.

Hyundai IONIQ 5 N

Hyundai Ioniq 5 N | foto: Hyundai


Čtěte také: Zákazník obdržel Hyundai Ioniq 5 bez důležitých komponent. Je to neřešitelný malér


Režimy pro jízdu na okruhu driftování i na „čtvrt míle“

Jízdních režimů je ve voze Ioniq 5 N více, ty ostatní ale nemají na přípravu baterie takový vliv. I když Hyundai nezveřejnil konkrétní provozní hmotnost vozu, i tak víme, že je vůz oproti běžné verzi těžší. Zásluhu na tom mají větší hliníková kola, revidovaný systém odpružení, aerodynamické prvky, ale i nová generace systému rekuperace brzdného účinku. Zajímavostí je, že vůz primárně brzdí právě přes rekuperaci a mechanické brzdy používá až jako sekundární mechanismus. V takovém případě se do práce zapojí čtyřpístové brzdiče a kotouče o průměru 400 mm.

Pro příznivce jízdy bokem Hyundai připravil funkci N Drift Optimizer. Jak již název napovídá, vůz softwarově upraví vlastnosti vozu pro efektivní drifty a řízené smyky. Při dravější jízdě umí systém napodobit „podřazení“ jako u spalovacího modelu pro navýšení točivého momentu. Takovou možnost využije asi jen pár fanšmekrů, ale je dobré vědět, že i na takové Hyundai myslí. Systémy rozložení točivého momentu mezi všechna kola lze nastavit v 11 krocích.

Interiér Hyundai IONIQ 5 N

Interiér vozu Hyundai Ioniq 5 N | foto: Hyundai

Simuluje zvuk přeplňovaného dvoulitru i osmistupňovou převodovku

Ač elektromotory ve své přirozenosti nepotřebují klasickou převodovku jako spalovací agregáty, výrobce se rozhodl zakomponovat alespoň jejich simulaci. Můžete si tak vychutnat pocit jako z klasického modelu s osmistupňovou dvojspojkovou převodovkou. V kombinaci s umělým zvukem spalováků máte tak celý pocit dotvořený. Simuluje populární dvoulitrový přeplňovaný motor výrobce.

Hyundai Ioniq 5 N je dokonce lehce větší, oproti standardní verzi je o 40 mm širší a o 80 mm delší. Není překvapením, že je vůz blíže silnici a je o 20 mm snížený. V přední části pomáhá lepšímu obtékání vzduchu spodní lízátko, aktivní vzduchové klapky v masce i v průchozí vzduchové síti. Vůz je vyveden v exkluzivní kontrastní černobílé barevné variantě. Sportovní prvky nesoucí znak N pak barvu doplňují svým oranžovým Luminous Orange barvě.

Interiér Hyundai IONIQ 5 N

Hyundai Ioniq 5 N dokáže být i celkem praktický vůz | foto: Hyundai

Hlavní změny se odehrály v řídících jednotkách

Uvnitř je Ioniq 5 N odlišný jen lehce. Přepracování se dočkal volant, nově nese i N označení. Dostal navíc čtyři tlačítka pro rychlý přístup k nejdůležitějším sportovním funkcím. Dvě další tlačítka lze i plně personalizovat. Pokud byste ani do této chvíle nebyli přesvědčeni o sportovním rodokmenu, přítomnost výstelky pro kolena a podpora holení vás rozhodně utvrdí. Vůz bude dostupný v deseti barevných variantách. Kromě běžně dostupných i pro standardní verze jsou zde i dvě exkluzivní pro našlapanou verzi. Obě jsou modré, zatímco jedna je metalická, druhá je vyvedena převážně v matném provedení.

Cena a dostupnost

Bohužel zatím neznáme kompletní ceník. Nejvyšší a limitované verze běžného Ioniqu 5 se pohybují od 54 tisíc dolarů výše a N verze by měla být ještě dražší. Překvapením zůstává i datum uvedení na trh. Zatím se předpokládá zahájení prodejů v příštím roce. Pár informací tak stále zůstává exkluzivních pouze pro nejvyšší představitele značky. Patří mezi ně i odhadovaný dojezd. Je škoda, že značka ani po oficiálním představení vozu nechce prozradit víc.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."