Elektrický pohon se začíná čím dál více dostávat i do motorsportu. Například na letošní Barum Rally se konal i ADAC Opel e-Rally Cup, kde se utkaly lehce upravené elektromobily Opel Corsa-e. Jedna oblast motorsportu, které se elektromobilita zatím vyhýbá, jsou vozy GT. Porsche se však rozhodlo, že učiní první krok a na mnichovském autosalonu IAA odhalilo koncept elektrického závodního speciálu právě této kategorie.
Nový elektromobil s názvem Porsche Mission R ukazuje, jak by mohla vypadat budoucnost závodění s vozy GT. Velikostně přibližně odpovídá spalovacímu Porsche Cayman GT4. Společnost plánuje, že by se první zákazníci mohli vozu podobného Mission R dočkat asi v roce 2025.
Koncept disponuje velmi agresivním, ale zároveň pohledným designem, který se viditelně soustředí na aerodynamiku. To dokazuje i obrovské zadní přítlačné křídlo nebo gigantický difusor. Zajímavé také je, že při navrhování předních i zadních světel se Porsche viditelně inspirovalo svým elektrickým sedanem Porsche Taycan.
Celkově vzhled není příliš netradiční na to, aby se v této podobě nedostal do finální verze. Na to si však ještě nějakou dobu budeme muset počkat.
Čtěte také: Elektrické Porsche Taycan šokuje brutálním GT3 vzhledem. Tipněte si, kolik stojí!
Porsche se pochlubilo i interiérem nového závoďáku. Celý kokpit je zkonstruován z uhlíkových vláken. Asi nejvíce zajímavou částí interiéru je ochranná klec, která je integrovaná do samotné šasi auta. Díky tomu interiér působí otevřeným dojmem, za což také může částečně prosklená střecha a absence sedadla pro spolujezdce.
V autě se nachází trojice displejů, z nichž jeden je na závodním volantu, druhý na klasickém místě před řidičem a malý třetí je na ovládacím panelu po pravé straně řidiče.
Mission R je vybaven dvěma motory a baterií o kapacitě přibližně 85 kWh, což by mělo umožnit jízdu v závodním tempu po dobu 30 až 40 minut. Stále se tedy nejedná o auto, které by v dlouhých závodech mohlo konkurovat svým spalovacím protějškům, ale pro kratší sprinty má novinka výborné předpoklady.
Podobný formát má například soutěž Porsche Supercup, která se stala vedlejším programem závodů Formule 1. O plně elektrické vytrvalostní sérii si však budeme ještě nějakou dobu muset nechat pouze zdát.
https://www.youtube.com/watch?v=WsWgYjgkcpw
Elektrický pohon se začíná čím dál více dostávat i do motorsportu. Například na letošní Barum Rally se konal i ADAC Opel e-Rally Cup, kde se utkaly lehce upravené elektromobily Opel Corsa-e. Jedna oblast motorsportu, které se elektromobilita zatím vyhýbá, jsou vozy GT. Porsche se však rozhodlo, že učiní první krok a na mnichovském autosalonu IAA odhalilo koncept elektrického závodního speciálu právě této kategorie.
Nový elektromobil s názvem Porsche Mission R ukazuje, jak by mohla vypadat budoucnost závodění s vozy GT. Velikostně přibližně odpovídá spalovacímu Porsche Cayman GT4. Společnost plánuje, že by se první zákazníci mohli vozu podobného Mission R dočkat asi v roce 2025.
Koncept disponuje velmi agresivním, ale zároveň pohledným designem, který se viditelně soustředí na aerodynamiku. To dokazuje i obrovské zadní přítlačné křídlo nebo gigantický difusor. Zajímavé také je, že při navrhování předních i zadních světel se Porsche viditelně inspirovalo svým elektrickým sedanem Porsche Taycan.
Celkově vzhled není příliš netradiční na to, aby se v této podobě nedostal do finální verze. Na to si však ještě nějakou dobu budeme muset počkat.
Čtěte také: Elektrické Porsche Taycan šokuje brutálním GT3 vzhledem. Tipněte si, kolik stojí!
Porsche se pochlubilo i interiérem nového závoďáku. Celý kokpit je zkonstruován z uhlíkových vláken. Asi nejvíce zajímavou částí interiéru je ochranná klec, která je integrovaná do samotné šasi auta. Díky tomu interiér působí otevřeným dojmem, za což také může částečně prosklená střecha a absence sedadla pro spolujezdce.
V autě se nachází trojice displejů, z nichž jeden je na závodním volantu, druhý na klasickém místě před řidičem a malý třetí je na ovládacím panelu po pravé straně řidiče.
Mission R je vybaven dvěma motory a baterií o kapacitě přibližně 85 kWh, což by mělo umožnit jízdu v závodním tempu po dobu 30 až 40 minut. Stále se tedy nejedná o auto, které by v dlouhých závodech mohlo konkurovat svým spalovacím protějškům, ale pro kratší sprinty má novinka výborné předpoklady.
Podobný formát má například soutěž Porsche Supercup, která se stala vedlejším programem závodů Formule 1. O plně elektrické vytrvalostní sérii si však budeme ještě nějakou dobu muset nechat pouze zdát.
https://www.youtube.com/watch?v=WsWgYjgkcpw