Radikální změna. Polestar 2 bude nahrazen zcela novým modelem Polestar 7
- Polestar se nechce zamotat do spirály tradiční obnovy modelové nabídky
- Jejich vozy nebudou vyráběny v desítkách posloupných generací
- Crossover Polestar 2 nahradí zcela nový model s pořadovým číslem sedm

Polestar pomalu představuje nástupce malého crossoveru s pořadovým číslem 2. Jak by mnozí doufali, mohla by přijít nová generace vozu. Vedení se ale rozhodlo pro radikálnější změnu. Pokračovatelem se stane model Polestar 7. Současná „dvojka“ je na trhu od roku 2020.
Nekonečné omlazování brzdí technologický pokrok
Model za svojí dosavadní existenci vlastní 150 tisíc majitelů a k zakoupení je v 27 zemích po celém světě. Nedávno došlo k omlazení a citelným vylepšením na pohonném ústrojí i celkové technické funkčnosti. Posledním rokem života modelu by se měl stát rok 2027. I přes to, že se vůz velmi dobře prodává a je populární, nedostane přímého nástupce se stejným jménem.
Ředitel společnosti Polestar tak potvrdil i další setrvání v chronologickém označováním vozidel. Jelikož se vývoj následníka nachází v celku raných fázích, odmítl ředitel Ingenlath zveřejnit jakékoliv konkrétnější detaily. V portfoliu značky by se ale měl usadit na velmi podobné pozici jako současný model. Radikálnější změna je prý důležitá i pro větší technologické posuny. Automobilky si prý uzavírají dveře, když pouze omlazují předcházející a dožívající modelové řady.

Čtěte také: Automobilka Polestar prozradila, co bude největší výhodou jejího smartphonu
Volvo končí své angažmá
Polestar 7 se má oprostit i od současné platformy CMA, za jejíž vývojem stojí Volvo. Vzhledem k formálnímu rozchodu těchto výrobců se chce Polestar porozhlédnout po jiných možnostech. Pravděpodobným nástupcem se stane elektrický podvozek Sustainable Experience Architecture většinového majitele značky, skupiny Geely. Větší model Polestar 4 je na něm již postavený. Nabízí dojezd zhruba 600 kilometrů a je schopný přijmout až 200 kW nabíjecího výkonu. To jsou slušné parametry, v době příchodu novinky musíme ale očekávat jiné sady pokročilejších hodnot.
V současnosti se hodně hovoří o oddělení Volva a možné dopady na elektrického výrobce. Ředitel v tom nevidí žádné komplikace, jelikož se od začátku vědělo, že Volvo časem svůj podíl alespoň částečně odprodá a Polestar se tak stane více nezávislým. O náhradních zdrojích investic se tak hovořilo již dříve. Krátce po ohlášení a realizaci odstupu Polestar potvrdil nového partnera, který poskytl tříletou půjčku ve výši masivních 950 milionů dolarů. K pokrytí veškerých nákladů pro dokončení vývoje potřebuje automobilka sehnat ještě dalších 300 milionů dolarů. Ředitel v tom ovšem nevidí překážku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.