Elektrické SUV od německé automobilky Audi se blíží a spolu s ním i postupné odhalování některých vstkutku zajímavých prvků.
Audi e-Tron quattro chce být nejen ze všech nejlepší, ale chce se také rovnou zapsat do historie. A s nasazením speciálních “virtuálních zrcátek” by se mu to mohlo povést – místo klasických zpětných zrcátek mají provoz sledovat kamery a v reálném čase pak promítat obraz na menší postranní obrazovky.
Podívejte se sami.
O něco podobného se pokoušel už v roce 2013 šéf Tesly Elon Musk s prototypem elektromobilu Model X, aby dosáhl lepšího součinitele odporu vzduchu. Jenže tehdy Musk prohlásil, že byl neúspěšný s tím prosadit tento návrh u příslušných orgánů pro bezpečnost silničního provozu.
Nyní se však zdá, že se doba změnila a podobné řešení bude možné zákazníkům alespoň na některých trzích nabídnout, aniž by porušovalo předpisy a normy. Mohlo by tak dojít k dalšímu snížení spotřeby paliva, resp. prodloužení dojezdové vzdálenosti u čistě elektrických aut. Audi tvrdí, že se díky jejich řešení u připravovaného elektrického SUV podařilo snížit součinitel odporu vzduchu na pouhých 0,28.
Elektrické SUV od německé automobilky Audi se blíží a spolu s ním i postupné odhalování některých vstkutku zajímavých prvků.
Audi e-Tron quattro chce být nejen ze všech nejlepší, ale chce se také rovnou zapsat do historie. A s nasazením speciálních “virtuálních zrcátek” by se mu to mohlo povést – místo klasických zpětných zrcátek mají provoz sledovat kamery a v reálném čase pak promítat obraz na menší postranní obrazovky.
Podívejte se sami.
O něco podobného se pokoušel už v roce 2013 šéf Tesly Elon Musk s prototypem elektromobilu Model X, aby dosáhl lepšího součinitele odporu vzduchu. Jenže tehdy Musk prohlásil, že byl neúspěšný s tím prosadit tento návrh u příslušných orgánů pro bezpečnost silničního provozu.
Nyní se však zdá, že se doba změnila a podobné řešení bude možné zákazníkům alespoň na některých trzích nabídnout, aniž by porušovalo předpisy a normy. Mohlo by tak dojít k dalšímu snížení spotřeby paliva, resp. prodloužení dojezdové vzdálenosti u čistě elektrických aut. Audi tvrdí, že se díky jejich řešení u připravovaného elektrického SUV podařilo snížit součinitel odporu vzduchu na pouhých 0,28.