Patenty prozrazují, jak chce Ferrari zachovat emoce z jízdy i u elektromobilů

Ferrari nechce přijít o kouzlo řazení ani zvuku. Získalo patent na falešnou řadicí páku i digitální burácení pro své budoucí elektrické vozy.
Musíme stále trvat na řazení?
Jestli příchod elektromobilů něco na dosavadních vozidlech změnil v obrovské míře, je to převodová skříň. Elektromotor převodovku ve své podstatě nepotřebuje a tak z vozů všech kategorií mizí nejen velký kus hmotnosti, ale i tradiční řadící páka, ať už v automatické či manuální podobě.
Nyní tento úbytek řeší i sportovně ikonické Ferrari. Nejsou první společností, které se tento úbytek příliš nelíbí a snaží se přijít na způsob, jak svým věrným zákazníkům možnost řazení zprostředkovat i ve vozech nové generace. Nad podobnou myšlenkou uvažuje například Ford nebo Toyota.
Ferrari se k těmto společnostem přidává se svým novým patentem, který zahrnuje i falešnou řadící páku. Ta bude s pomocí řídící jednotky simulovat různé stupně točivého momentu. Ovládání bude možné buď tradiční pákou nebo pádly pod volantem v závislosti na modelu. Kromě řazení si Ferrari podalo ještě jeden patent týkající se zvukového projevu.

Když elektrický bzukot nestačí
Jak zajisté tušíte, své mnohoválcové motory nemusí Ferrari nikterak dodatečně dozvučovat. Patent se taktéž týká elektrických modelů. Digitálně generovaný zvuk ovšem nebude omezený pouze pro uši cestujících, lahodné tóny nabídne i kolemjdoucím. Řidič si bude moci sám zvolit, zda bude vůz napodobovat historický klasický model nebo burácivý moderní dvanáctiválec.
Patent dokonce zmiňuje způsoby nahrávání zvuků ze skutečných spalovacích vozidel. První elektrický model Ferrari je zatím stále ve vývoji, ale již nyní se zdá, že se v továrně tradičního zvukového projevu vzdát nechtějí. Bližší novinky o elektrické prvotině bychom se měli dozvědět ještě před koncem letošního roku.
Zatím víme, že se pro vůz buduje v Marenelle nová výrobní linka, půjde o čtyř dveřový model a baterie dodá dlouhodobý partner SK On. Ten již nyní bateriové články dodává do hybridních modelů. Zajde Ferrari tak daleko jako Lexus, který do modelu UX 300e přidal i falešný spojkový pedál a budík s počtem otáček?
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.