Nikola tvrdí, že design elektrických nákladních vozů Tesla porušuje její patenty. Konkrétně se jedná o tři patenty, které Nikola získala za design několika funkcí svého nákladního vozu Nikola One představeného v roce 2016, t.j. rok před tím, než společnost Tesla představila svůj vlastní elektrický tahač.
Nikola požaduje od Tesly náhradu škody ve výši 2 miliard dolarů.
Společnost Tesla tvrzení popírá, ale jelikož Nikola patenty na design získala, je Tesla nyní v pozici, kdy buď musí prokázat, že patent neporušuje, nebo se může pokusit patenty zpochybnit.
V nové odpovědi Tesla tvrdí, že patenty nejsou platné, protože Nikola zamlčela, že některé funkce Nikola One navrhl Adriano Mudri, známý především jako ředitel designu v Rimacu.
Tesla ve své odpovědi napsala: „Adriano Mudri je konstruktér koncepčního vozu Road Runner. Kamion Road Runner je koncepční vůz na vodíkový pohon. Koncept Road Runner byl zařazen do soutěže Michelin Design Challenge 2010 a byl vybrán jako exponát pro severoamerický mezinárodní autosalon 2010. Níže je uvedeno několik obrázků konceptu Road Runner.“
Zde jsou obrázky, na které se Tesla odkazuje ve výše uvedeném prohlášení:
Tesla tvrdí, že Trevor Milton, tj. šéf Nikoly, se setkal s Adrianem Mudrim v letech 2014/2015 a věděl o designu nákladního vozu Road Runner, který má podobné vlastnosti jako Nikola One, včetně specifického designu čelního skla, které má Nikola patentováno.
Automobilka do podání přidala: „Koncept kamionu Road Runner od Adriano Mudri byl významnou předlohou pro designové prvky, které jsou předmětem patentů. Adriano Mudri nebyl identifikován jako vynálezce při posuzování oprávněnosti patentu.“
Tesla tvrdí, že Milton úmyslně neuvedl Mudriho jako vynálezce v patentové přihlášce a že patentový úřad by patent nikdy nevydal, kdyby si byl vědom, že některé rysy vycházejí z předchozího návrhu Mudriho.
Je otázkou, zda měl patentový úřad vůbec patenty udělit. Dle některých odborníků se jedná o vágní designové prvky, které existují už desítky let, vznikly tedy dříve, než Nikola vůbec existovala. Udělením takových patentů se pak otevírá prostor ke zbytečným a neopodstatněným patentovým sporům. A přesně to se stalo.
Nikola tvrdí, že design elektrických nákladních vozů Tesla porušuje její patenty. Konkrétně se jedná o tři patenty, které Nikola získala za design několika funkcí svého nákladního vozu Nikola One představeného v roce 2016, t.j. rok před tím, než společnost Tesla představila svůj vlastní elektrický tahač.
Nikola požaduje od Tesly náhradu škody ve výši 2 miliard dolarů.
Společnost Tesla tvrzení popírá, ale jelikož Nikola patenty na design získala, je Tesla nyní v pozici, kdy buď musí prokázat, že patent neporušuje, nebo se může pokusit patenty zpochybnit.
V nové odpovědi Tesla tvrdí, že patenty nejsou platné, protože Nikola zamlčela, že některé funkce Nikola One navrhl Adriano Mudri, známý především jako ředitel designu v Rimacu.
Tesla ve své odpovědi napsala: „Adriano Mudri je konstruktér koncepčního vozu Road Runner. Kamion Road Runner je koncepční vůz na vodíkový pohon. Koncept Road Runner byl zařazen do soutěže Michelin Design Challenge 2010 a byl vybrán jako exponát pro severoamerický mezinárodní autosalon 2010. Níže je uvedeno několik obrázků konceptu Road Runner.“
Zde jsou obrázky, na které se Tesla odkazuje ve výše uvedeném prohlášení:
Tesla tvrdí, že Trevor Milton, tj. šéf Nikoly, se setkal s Adrianem Mudrim v letech 2014/2015 a věděl o designu nákladního vozu Road Runner, který má podobné vlastnosti jako Nikola One, včetně specifického designu čelního skla, které má Nikola patentováno.
Automobilka do podání přidala: „Koncept kamionu Road Runner od Adriano Mudri byl významnou předlohou pro designové prvky, které jsou předmětem patentů. Adriano Mudri nebyl identifikován jako vynálezce při posuzování oprávněnosti patentu.“
Tesla tvrdí, že Milton úmyslně neuvedl Mudriho jako vynálezce v patentové přihlášce a že patentový úřad by patent nikdy nevydal, kdyby si byl vědom, že některé rysy vycházejí z předchozího návrhu Mudriho.
Je otázkou, zda měl patentový úřad vůbec patenty udělit. Dle některých odborníků se jedná o vágní designové prvky, které existují už desítky let, vznikly tedy dříve, než Nikola vůbec existovala. Udělením takových patentů se pak otevírá prostor ke zbytečným a neopodstatněným patentovým sporům. A přesně to se stalo.