Společnost Panasonic oficiálně oznámila, že její divize pro výrobu baterií začne vyrábět v japonské továrně nový typ válcových baterií s označením 4680. Činí tak z důvodů globální expanze. Tyto baterie si vyvinula pro svoji potřebu Tesla. Panasonic nyní pracuje na nové verzi ve svých vývojových centrech v Japonsku.
Výroba se bude odehrávat v továrně Wakayama na západě ostrova. Zahájí výrobu typu baterií 4680, které byly poprvé představené v říjnu loňského roku. Číselná kombinace skrývá rozměry baterie, 46 je počet milimetrů průměru článku a 80 je výška válce v milimetrech. Jedná se lithium-iontové baterie, které si u Panasonicu objednala pro své použití automobilka Tesla.
Panasonic má tak Tesle pomoci s velkou poptávkou a stále nedostatečnou výrobou všech výrobních prvků. Tento typ baterie se již vyvíjí ve vícero továrnách napříč celým Japonskem. Asijská společnost má ve svých plánech zahájení výroby ve fiskálním období, které má skončit v březnu 2024. Zahájení tak proběhne mezi 1. dubnem 2023 a posledním březnovým dnem roku 2024. A to je vzdálenější datum, než které by Tesla chtěla ve smlouvách vidět.
Čtěte také: Ve Švédsku vyroste gigatovárna na baterie pro elektromobily Volvo a Polestar
Japonský technologická gigant postaví 2 výrobní linky, ale více informací o investici nebo očekávané produkci nezveřejnil. Odhady a dříve uniklé informace naznačují, že společnost do linek investuje na 700 milionů dolarů (zhruba 15,7 miliard korun) a vyrobí ročně baterie v úhrnné kapacitě 10 GWh ročně.
Tesla si tak na pomoc s výrobou partnera počká nejdéle dva roky a po tuto dobu si musí výrobu pokrýt sama. V lednu automobilka oznámila překročení milníku milionté vyrobené baterie typu 4680. Tato produkce postačí na kapacitu výrobních linek v chystané továrně v americkém Austinu, ale není to dostatečný počet pro pokrytí předpokladu výroby v globálním měřítku.
Společnost Panasonic oficiálně oznámila, že její divize pro výrobu baterií začne vyrábět v japonské továrně nový typ válcových baterií s označením 4680. Činí tak z důvodů globální expanze. Tyto baterie si vyvinula pro svoji potřebu Tesla. Panasonic nyní pracuje na nové verzi ve svých vývojových centrech v Japonsku.
Výroba se bude odehrávat v továrně Wakayama na západě ostrova. Zahájí výrobu typu baterií 4680, které byly poprvé představené v říjnu loňského roku. Číselná kombinace skrývá rozměry baterie, 46 je počet milimetrů průměru článku a 80 je výška válce v milimetrech. Jedná se lithium-iontové baterie, které si u Panasonicu objednala pro své použití automobilka Tesla.
Panasonic má tak Tesle pomoci s velkou poptávkou a stále nedostatečnou výrobou všech výrobních prvků. Tento typ baterie se již vyvíjí ve vícero továrnách napříč celým Japonskem. Asijská společnost má ve svých plánech zahájení výroby ve fiskálním období, které má skončit v březnu 2024. Zahájení tak proběhne mezi 1. dubnem 2023 a posledním březnovým dnem roku 2024. A to je vzdálenější datum, než které by Tesla chtěla ve smlouvách vidět.
Čtěte také: Ve Švédsku vyroste gigatovárna na baterie pro elektromobily Volvo a Polestar
Japonský technologická gigant postaví 2 výrobní linky, ale více informací o investici nebo očekávané produkci nezveřejnil. Odhady a dříve uniklé informace naznačují, že společnost do linek investuje na 700 milionů dolarů (zhruba 15,7 miliard korun) a vyrobí ročně baterie v úhrnné kapacitě 10 GWh ročně.
Tesla si tak na pomoc s výrobou partnera počká nejdéle dva roky a po tuto dobu si musí výrobu pokrýt sama. V lednu automobilka oznámila překročení milníku milionté vyrobené baterie typu 4680. Tato produkce postačí na kapacitu výrobních linek v chystané továrně v americkém Austinu, ale není to dostatečný počet pro pokrytí předpokladu výroby v globálním měřítku.