Opel se dostal do hledáčku globálních autorit kvůli problému na spalovacích verzích malého modelu Corsa. Výrobce proto musí svolat přes 16 tisíc vozidel na kontrolu. Zajímavostí je, že svolávací akci se nevyhne ani čistě elektrická verze Corsa-e.
Německá značka Opel patřící do francouzské skupiny Stellantis musí svolat na opravu celkem 16 605 aut, přičemž problém se prý objevuje u všech vozů. Bohužel, v žádném případě není možné chybu vyřešit OTA updatem, jako to umí například Tesla.
Chyba se týká aktuální verze softwaru, který obsahuje chybu funkce měření míry produkovaných spalin výfukových plynů. Momentálně není možné provést předepsaná měření pro kontrolu s předpisy o maximálním povoleném množství vypouštěných emisí do ovzduší.
Čtěte také: Opel Astra na elektřinu je tu. Může jít o pořádný hit, obzvláště v kombi verzi
Právní podmínky diktují, že pokud si oprávněné autority vyžádají test vozidla na měřící stolici, musí být možné vyčíst hodnoty za každé situace. Takto se k problému vyjádřil tiskový mluvčí společnosti Opel. Vzhledem ke komplexním měřením, které se během testování provádí se ale svolávací akce týká i čistých elektromobilů.
Měřící stolice především zjišťuje výkon a točivý moment motoru na hnanou nápravu. Kromě tohoto základního měření ale může být použita i pro vedlejší účely, jako je právě i zjištění hladiny produkovaných zplodin a jejich vliv na životní prostředí.
Opel se dostal do hledáčku globálních autorit kvůli problému na spalovacích verzích malého modelu Corsa. Výrobce proto musí svolat přes 16 tisíc vozidel na kontrolu. Zajímavostí je, že svolávací akci se nevyhne ani čistě elektrická verze Corsa-e.
Německá značka Opel patřící do francouzské skupiny Stellantis musí svolat na opravu celkem 16 605 aut, přičemž problém se prý objevuje u všech vozů. Bohužel, v žádném případě není možné chybu vyřešit OTA updatem, jako to umí například Tesla.
Chyba se týká aktuální verze softwaru, který obsahuje chybu funkce měření míry produkovaných spalin výfukových plynů. Momentálně není možné provést předepsaná měření pro kontrolu s předpisy o maximálním povoleném množství vypouštěných emisí do ovzduší.
Čtěte také: Opel Astra na elektřinu je tu. Může jít o pořádný hit, obzvláště v kombi verzi
Právní podmínky diktují, že pokud si oprávněné autority vyžádají test vozidla na měřící stolici, musí být možné vyčíst hodnoty za každé situace. Takto se k problému vyjádřil tiskový mluvčí společnosti Opel. Vzhledem ke komplexním měřením, které se během testování provádí se ale svolávací akce týká i čistých elektromobilů.
Měřící stolice především zjišťuje výkon a točivý moment motoru na hnanou nápravu. Kromě tohoto základního měření ale může být použita i pro vedlejší účely, jako je právě i zjištění hladiny produkovaných zplodin a jejich vliv na životní prostředí.