Ojetý elektromobil ani omylem! Češi se bojí použitých baterek jako čert kříže

Matyáš Kunst
  • Podle výzkumu společnosti Arval nedůvěřují čeští řidiči ojetým elektromobilům
  • Naopak zájem o nové bateriové vozy neustále stoupá
  • Mezi ty nejchtěnější se řadí Škoda Enyaq a Hyundai Ioniq 5
Nabíjení elektromobilu
Nabíjení elektromobilu

Kupovat elektromobil z bazaru může být jako kupování zajíce v pytli, především kvůli často neznámému stavu baterie. Právě kvůli tomu nemají až tři čtvrtiny Čechů velkou důvěru k ojetým elektromobilům, zájem o ty nové se však zvyšuje. To a mnohem více zjistila společnost Arval, která zhotovila průzkum na toto téma.

Češi ojetým elektromobilům nevěří

K ojetým elektromobilům panuje v České republice menší důvěra. Důvodem je neznámý stav baterie a strach z nutnosti její výměny. Obavy mají řidiči také z klesajícího dojezdu a rychlosti nabíjení elektromobilu.

„Obavy z klesajícího dojezdu odrazují od nákupu ojetého elektromobilu dvě třetiny dotazovaných, snižující se rychlost nabíjení pak řeší dvě pětiny respondentů. Více, než třetina řidičů také uvedla, že se obává snížení zůstatkové hodnoty, která může být právě s kapacitou baterie spojená,” shrnuje výsledky průzkumu Petr Knap, vedoucí partner pro automotive pro střední a východní Evropu z poradenské společnosti EY.

Mezi populární ojetiny se řadí také Renault Zoe


Čtěte také: Kdo jednou okusí elektřinu, ke spalovákům už se nevrátí. Je to ale pravda?


O nová elektrická auta je naopak stále větší zájem

Bateriové vozy pořád častěji nakupují malé firmy, živnostníci ale i soukromé osoby. Celkový zájem meziročně vzrostl o 60 %, přičemž mezi nejžádanější elektromobily se řadí Škoda Enyaq a Hyundai Ioniq 5. Z řad plug-in hybridů nejvíce ubývala Škoda Superb.

Strach z ojetých elektromobilů podle společnosti Arval povede k mnohem častější obměně, což bude mít za následek omlazení vozového parku. „Přestože jsou elektromobily svou životností srovnatelné s vozy s konvenčními motory, povede menší důvěra vůči nim ke zvýšené poptávce po elektromobilech financovaných operativním leasingem. Po jeho ukončení si mohou řidiči objednat nový vůz a nebudou se tak muset starat o složitý prodej,” myslí si společnost.

Odpůrci neví, o čem mluví

Poslední zajímavostí, na kterou leasingová společnost přišla, je, že až 82 % dotazovaných za volantem plug-in hybridu, nebo elektromobilu nikdy nesedělo a u kritiků této technologie se číslo vyšplhá až na 91 %.

 „Nejhlasitější kritici elektromobilů každoročně ubývají, naopak roste v desítkách procent počet nerozhodnutých řidičů, kteří chtějí vozy s alternativními pohony vyzkoušet, nebo o nich silně uvažují. Právě pro takové případy je operativní leasing optimální volbou,” uzavírá Jiří Solucev, ze společnosti Arval, která se na operativní leasing ekologických vozů zaměřuje.


Komentáře


Nejnovější články