Nový SUV elektromobil za cenu ojeté Octavie? Jde to, ale má to háček

  • Elektromobily nejsou levné, ale jsou i výjimky
  • Třeba jako v případě zkrachovalého Fiskeru, který vyprodá zbývající kusy
  • Nové SUV Fisker Ocean bude nabízeno jen za 14 tisíc dolarů, asi 324 tisíc korun
Fisker Ocean

Fisker Ocean | foto: Fisker

Jednou z letošních velkých zpráv automobilového průmyslu byl konec americké automobilky Fisker, za kterou stojí slavný designér Henrik Fisker. Výrobce elektromobilů se potýkal s problémy řadu měsíců, než v červnu vyhlásil bankrot. Nyní konkurzní správce povolil rozprodání stávajících skladových zásob elektrického SUV Ocean.

Nový elektromobil za cenu ojeté Octavie

Podle rozhodnutí soudce může Fisker prodat více než 3 000 kusů modelu Ocean leasingové společnosti. Tato dohoda nicméně zkrachovalému startupu vynese maximálně 46,25 milionu dolarů (1,07 miliardy korun), tedy asi 14 000 dolarů za jeden (v přepočtu cca 324 000 Kč, což je cena, za kterou lze aktuálně v českých bazarech sehnat zhruba 4 roky starý model Škoda Octavia – pozn. redakce). Dohoda uvolní cestu pro zbytek bankrotového procesu společnosti Fisker, která pokračuje v likvidaci v tom, co zbylo z jejího neúspěšného podnikání.

Proti prodeji podal námitku pouze Úřad správce Spojených států při Ministerstvu spravedlnosti, který mimo jiné argumentoval tím, že Fisker řádně nevysvětlil, jak dospěl k ocenění vozidel. Vyjádřil také svou nespokojenost nad tím, jak rychle se jeho právníci snažili obchod dokončit.

Ředitel pro restrukturalizaci automobilky John DiDonato během úterního ranního podání vysvětlil, že Fisker kontaktoval už před vyhlášením bankrotu v polovině června „stovky“ potencionálních kupců zásob SUV Ocean, včetně prodejců, autopůjčoven, provozovatelů taxislužeb a sdílených jízd. Návratnost tohoto úsilí však byla dost pochmurná. Jediným solidním zájemcem, kterého Fisker získal, byla společnost American Lease.

Fisker logo

Logo automobilky Fisker


Čtěte také: Pokud máte Teslu, radujte se. Nejnovější update ušetří spoustu procent baterie


Dlouhodobé problémy

Automobilka Fisker se s vážnými potížemi, kdy nedokázala splácet své závazky a problémy byly i se zásobováním a výrobou vozů, potýkala už od loňska. V posledních měsících se však situace ještě zhoršila.

Firma se delší dobu snažila finanční problémy řešit různými půjčkami a hledáním nových investorů. Vyjednávala také s automobilkou Nissan, ale k dohodě, která mohla firmu zachránit, nakonec nedošlo. Oživit prodeje se nepodařilo ani plošným snížením cen o více než 35 procent nebo přechod na prodej vozů pouze u partnerů třetích stran.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový SUV elektromobil za cenu ojeté Octavie? Jde to, ale má to háček

  • Elektromobily nejsou levné, ale jsou i výjimky
  • Třeba jako v případě zkrachovalého Fiskeru, který vyprodá zbývající kusy
  • Nové SUV Fisker Ocean bude nabízeno jen za 14 tisíc dolarů, asi 324 tisíc korun
Fisker Ocean

Fisker Ocean | foto: Fisker

Jednou z letošních velkých zpráv automobilového průmyslu byl konec americké automobilky Fisker, za kterou stojí slavný designér Henrik Fisker. Výrobce elektromobilů se potýkal s problémy řadu měsíců, než v červnu vyhlásil bankrot. Nyní konkurzní správce povolil rozprodání stávajících skladových zásob elektrického SUV Ocean.

Nový elektromobil za cenu ojeté Octavie

Podle rozhodnutí soudce může Fisker prodat více než 3 000 kusů modelu Ocean leasingové společnosti. Tato dohoda nicméně zkrachovalému startupu vynese maximálně 46,25 milionu dolarů (1,07 miliardy korun), tedy asi 14 000 dolarů za jeden (v přepočtu cca 324 000 Kč, což je cena, za kterou lze aktuálně v českých bazarech sehnat zhruba 4 roky starý model Škoda Octavia – pozn. redakce). Dohoda uvolní cestu pro zbytek bankrotového procesu společnosti Fisker, která pokračuje v likvidaci v tom, co zbylo z jejího neúspěšného podnikání.

Proti prodeji podal námitku pouze Úřad správce Spojených států při Ministerstvu spravedlnosti, který mimo jiné argumentoval tím, že Fisker řádně nevysvětlil, jak dospěl k ocenění vozidel. Vyjádřil také svou nespokojenost nad tím, jak rychle se jeho právníci snažili obchod dokončit.

Ředitel pro restrukturalizaci automobilky John DiDonato během úterního ranního podání vysvětlil, že Fisker kontaktoval už před vyhlášením bankrotu v polovině června „stovky“ potencionálních kupců zásob SUV Ocean, včetně prodejců, autopůjčoven, provozovatelů taxislužeb a sdílených jízd. Návratnost tohoto úsilí však byla dost pochmurná. Jediným solidním zájemcem, kterého Fisker získal, byla společnost American Lease.

Fisker logo

Logo automobilky Fisker


Čtěte také: Pokud máte Teslu, radujte se. Nejnovější update ušetří spoustu procent baterie


Dlouhodobé problémy

Automobilka Fisker se s vážnými potížemi, kdy nedokázala splácet své závazky a problémy byly i se zásobováním a výrobou vozů, potýkala už od loňska. V posledních měsících se však situace ještě zhoršila.

Firma se delší dobu snažila finanční problémy řešit různými půjčkami a hledáním nových investorů. Vyjednávala také s automobilkou Nissan, ale k dohodě, která mohla firmu zachránit, nakonec nedošlo. Oživit prodeje se nepodařilo ani plošným snížením cen o více než 35 procent nebo přechod na prodej vozů pouze u partnerů třetích stran.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."