Jednou z letošních velkých zpráv automobilového průmyslu byl konec americké automobilky Fisker, za kterou stojí slavný designér Henrik Fisker. Výrobce elektromobilů se potýkal s problémy řadu měsíců, než v červnu vyhlásil bankrot. Nyní konkurzní správce povolil rozprodání stávajících skladových zásob elektrického SUV Ocean.
Podle rozhodnutí soudce může Fisker prodat více než 3 000 kusů modelu Ocean leasingové společnosti. Tato dohoda nicméně zkrachovalému startupu vynese maximálně 46,25 milionu dolarů (1,07 miliardy korun), tedy asi 14 000 dolarů za jeden (v přepočtu cca 324 000 Kč, což je cena, za kterou lze aktuálně v českých bazarech sehnat zhruba 4 roky starý model Škoda Octavia – pozn. redakce). Dohoda uvolní cestu pro zbytek bankrotového procesu společnosti Fisker, která pokračuje v likvidaci v tom, co zbylo z jejího neúspěšného podnikání.
Proti prodeji podal námitku pouze Úřad správce Spojených států při Ministerstvu spravedlnosti, který mimo jiné argumentoval tím, že Fisker řádně nevysvětlil, jak dospěl k ocenění vozidel. Vyjádřil také svou nespokojenost nad tím, jak rychle se jeho právníci snažili obchod dokončit.
Ředitel pro restrukturalizaci automobilky John DiDonato během úterního ranního podání vysvětlil, že Fisker kontaktoval už před vyhlášením bankrotu v polovině června „stovky“ potencionálních kupců zásob SUV Ocean, včetně prodejců, autopůjčoven, provozovatelů taxislužeb a sdílených jízd. Návratnost tohoto úsilí však byla dost pochmurná. Jediným solidním zájemcem, kterého Fisker získal, byla společnost American Lease.
Čtěte také: Pokud máte Teslu, radujte se. Nejnovější update ušetří spoustu procent baterie
Automobilka Fisker se s vážnými potížemi, kdy nedokázala splácet své závazky a problémy byly i se zásobováním a výrobou vozů, potýkala už od loňska. V posledních měsících se však situace ještě zhoršila.
Firma se delší dobu snažila finanční problémy řešit různými půjčkami a hledáním nových investorů. Vyjednávala také s automobilkou Nissan, ale k dohodě, která mohla firmu zachránit, nakonec nedošlo. Oživit prodeje se nepodařilo ani plošným snížením cen o více než 35 procent nebo přechod na prodej vozů pouze u partnerů třetích stran.
Jednou z letošních velkých zpráv automobilového průmyslu byl konec americké automobilky Fisker, za kterou stojí slavný designér Henrik Fisker. Výrobce elektromobilů se potýkal s problémy řadu měsíců, než v červnu vyhlásil bankrot. Nyní konkurzní správce povolil rozprodání stávajících skladových zásob elektrického SUV Ocean.
Podle rozhodnutí soudce může Fisker prodat více než 3 000 kusů modelu Ocean leasingové společnosti. Tato dohoda nicméně zkrachovalému startupu vynese maximálně 46,25 milionu dolarů (1,07 miliardy korun), tedy asi 14 000 dolarů za jeden (v přepočtu cca 324 000 Kč, což je cena, za kterou lze aktuálně v českých bazarech sehnat zhruba 4 roky starý model Škoda Octavia – pozn. redakce). Dohoda uvolní cestu pro zbytek bankrotového procesu společnosti Fisker, která pokračuje v likvidaci v tom, co zbylo z jejího neúspěšného podnikání.
Proti prodeji podal námitku pouze Úřad správce Spojených států při Ministerstvu spravedlnosti, který mimo jiné argumentoval tím, že Fisker řádně nevysvětlil, jak dospěl k ocenění vozidel. Vyjádřil také svou nespokojenost nad tím, jak rychle se jeho právníci snažili obchod dokončit.
Ředitel pro restrukturalizaci automobilky John DiDonato během úterního ranního podání vysvětlil, že Fisker kontaktoval už před vyhlášením bankrotu v polovině června „stovky“ potencionálních kupců zásob SUV Ocean, včetně prodejců, autopůjčoven, provozovatelů taxislužeb a sdílených jízd. Návratnost tohoto úsilí však byla dost pochmurná. Jediným solidním zájemcem, kterého Fisker získal, byla společnost American Lease.
Čtěte také: Pokud máte Teslu, radujte se. Nejnovější update ušetří spoustu procent baterie
Automobilka Fisker se s vážnými potížemi, kdy nedokázala splácet své závazky a problémy byly i se zásobováním a výrobou vozů, potýkala už od loňska. V posledních měsících se však situace ještě zhoršila.
Firma se delší dobu snažila finanční problémy řešit různými půjčkami a hledáním nových investorů. Vyjednávala také s automobilkou Nissan, ale k dohodě, která mohla firmu zachránit, nakonec nedošlo. Oživit prodeje se nepodařilo ani plošným snížením cen o více než 35 procent nebo přechod na prodej vozů pouze u partnerů třetích stran.