Říkáte si občas, že byste od svého vozu potřebovali hbitější reakce, silnější zrychlení nebo jiné vlastnosti, které jste si při koupi z nějakého důvodu nepořídili? Automobilky nyní pomalu začínají přicházet s nabídkami pořízení dodatečných funkcí prostřednictvím předplatného. U elektrických Mercedesů si tak brzy budete moci připlatit například za lepší akceleraci.
Myšlenka postupného “dokupování” výbavy není úplně nová, někteří výrobci jej již chvíli používají, ale příliš se o nich nehovoří. Většinou se jedná o drobná vylepšení, která běžní uživatelé příliš nevyužijí. I Tesla nabízí svůj balíček pro navýšení zrychlení pod názvem Acceleration Boost. Za 2 000 dolarů si jej můžete jednorázově zrychlit.
Mercedes nyní u svých vozidel poháněných elektřinou přichází s obdobnou možností. Za 1 200 dolarů ročně můžete u sedanu EQS a u malého SUV EQE navýšit zrychlení z nuly na sto o celou jednu sekundu. Dá se to považovat za jednu z výhod elektrického pohonu, kdy lze vcelku jednoduchou softwarovou aktualizací výkon vozu navýšit. Ne, že by to u spalovacích vozidel bylo nemyslitelné, ale nestačí navýšit přísun energie jako k elektromotorům.
Čtěte také: Nový Renault si nekoupíte, ale seženete jedině za předplatné, či firemní pronájem
Díky neustálému připojení vozidel na internet si vůz po zakoupení balíček služby stáhne vzduchem a vy nemusíte nikam kvůli úpravě jezdit. Funkce bude již brzy dostupná zatím na severoamerickém trhu. Evropa si musí ještě chvíli počkat. Pro vzdálenou úpravu výkonu nemá automobilka na evropském trhu platnou homologaci a musí tímto procesem projít. Zda se po této formalitě bude služba nabízet za ekvivalent americké ceny, tedy zhruba 30 tisíc korun, si tak musíme ještě počkat.
Spekuluje se i o možnosti jednorázového přikoupení. O jakou částku by se v takovém případě jednalo, se zatím pouze vedou dohady. Pokud by se pohybovala v podobném rozmezí jako v případě Tesly, zajisté by to mnoho sportovním nadšenců potěšilo. Podobným způsobem si brzy budete pronajímat navigační software jen pro cesty do zahraničí, pohon všech kol pouze na měsíc v roce, kdy pojedete s rodinou na hory, nebo lepší bezpečnostní asistenty, pokud necháte svůj vůz řídit svého mladého řidiče s čerstvým povolením k řízení.
Říkáte si občas, že byste od svého vozu potřebovali hbitější reakce, silnější zrychlení nebo jiné vlastnosti, které jste si při koupi z nějakého důvodu nepořídili? Automobilky nyní pomalu začínají přicházet s nabídkami pořízení dodatečných funkcí prostřednictvím předplatného. U elektrických Mercedesů si tak brzy budete moci připlatit například za lepší akceleraci.
Myšlenka postupného “dokupování” výbavy není úplně nová, někteří výrobci jej již chvíli používají, ale příliš se o nich nehovoří. Většinou se jedná o drobná vylepšení, která běžní uživatelé příliš nevyužijí. I Tesla nabízí svůj balíček pro navýšení zrychlení pod názvem Acceleration Boost. Za 2 000 dolarů si jej můžete jednorázově zrychlit.
Mercedes nyní u svých vozidel poháněných elektřinou přichází s obdobnou možností. Za 1 200 dolarů ročně můžete u sedanu EQS a u malého SUV EQE navýšit zrychlení z nuly na sto o celou jednu sekundu. Dá se to považovat za jednu z výhod elektrického pohonu, kdy lze vcelku jednoduchou softwarovou aktualizací výkon vozu navýšit. Ne, že by to u spalovacích vozidel bylo nemyslitelné, ale nestačí navýšit přísun energie jako k elektromotorům.
Čtěte také: Nový Renault si nekoupíte, ale seženete jedině za předplatné, či firemní pronájem
Díky neustálému připojení vozidel na internet si vůz po zakoupení balíček služby stáhne vzduchem a vy nemusíte nikam kvůli úpravě jezdit. Funkce bude již brzy dostupná zatím na severoamerickém trhu. Evropa si musí ještě chvíli počkat. Pro vzdálenou úpravu výkonu nemá automobilka na evropském trhu platnou homologaci a musí tímto procesem projít. Zda se po této formalitě bude služba nabízet za ekvivalent americké ceny, tedy zhruba 30 tisíc korun, si tak musíme ještě počkat.
Spekuluje se i o možnosti jednorázového přikoupení. O jakou částku by se v takovém případě jednalo, se zatím pouze vedou dohady. Pokud by se pohybovala v podobném rozmezí jako v případě Tesly, zajisté by to mnoho sportovním nadšenců potěšilo. Podobným způsobem si brzy budete pronajímat navigační software jen pro cesty do zahraničí, pohon všech kol pouze na měsíc v roce, kdy pojedete s rodinou na hory, nebo lepší bezpečnostní asistenty, pokud necháte svůj vůz řídit svého mladého řidiče s čerstvým povolením k řízení.